Gå til innhold

Voksen dame - GAME ON!


Gjest mormor52
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mormor52

Hei!

Jeg er 52 år, ny her, og har som mål å ta av 27-30 kg og stabilisere meg i området 67-70 kg. Jeg ønsker også å få gode aktivitets/treningsrutiner som bringer meg i grei form og holder meg der! ;-) Har slanket meg før, sist for 2-3 år siden, men begynte å legge på meg igjen da stressnivået steg i forbindelse med noen belastende livshendelser. Innser at jeg nå må sette av tid til omstilling og motivasjonsarbeid for å få til endring, og at struktur og fellesskap med andre også kan hjelpe meg! Uønsket overvekt/fedme stjeler tid og krefter fra et liv. Er kommet dit at jeg ikke gidder dette mer! Jeg synes selve registreringen og tida med planlegging og veiing etc. etc. er gørrkjedelig og at "jeg ikke har tid til dette", men sannheten er, at gjør jeg ikke det ene (dette), så skjer det andre (forblir overvektig, treg i kroppen med belastningsplager etc. og legger kanskje enda mer på meg)! Så denne prosessen er et must! Har kikket innom andre tråder, men det virker som alle er kommet så langt... Noen andre, ferskinger eller ikke, som kan tenke seg å gå sammen med meg? Takknemlig for selskap og håper vi kan støtte hverandre til suksess! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til Grete Roede klubben :) Må si jeg er helt enig med deg, det ER gørrkjedelig å planlegge, regne ut kalorier og registrere det man spiser.. men det FUNKER :) og tar man ikke et tak å gjør det nå, så blir man hvertfall ikke slankere!

 

Jeg er medlem av tråden "Veien mot ett lettere liv, er du med? :)", der har det dabbet litt av med aktivitet i sommer, samtidig som jeg har dabbet veldig av med slankingen min i sommer.. Jeg har nå bestemt meg for å starte pånytt, og startet idag. Min vekt viste 92,2kg idag og jeg ønsker å gå ned til 65kg. Mitt første mål er å gå ned 10kg før jul (det er ca20uker til jul, så da må jeg gå ned 0.5kg i uken, dette burde jeg klare?!) Jeg blir å poste mine ukentlige veiinger (veiedag fredager) i den andre tråden (Veien mot ett lettere liv, er du med?) og du er hjertelig velkommen til å joine meg med en ny start der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mormor52

Hei!

Tusen takk for svar fra deg! Jeg ble veldig glad for det! Det har blitt litt endring i planene for meg sånn at jeg først begynner å registrere ordentlig mandag 20. august, tror jeg. Jeg har begynt på jobb igjen etter ferien, på nytt kontor, og har hatt nok med det denne uken. Beklager at jeg ikke har svart deg tidligre! I dag har jeg handlet inn en del greie matvarer å ha i huset, så forberedelsene er godt i gang.... Jeg har også oppdaget at her er mange flere tråder enn jeg så sist. ;-) Takk for invitasjonen, det kan veldig godt hende at du hører fra meg på din tråd! Jeg tror absolutt at du kan klare å ta av 0,5 kg i uken fram til jul! Du kommer til å gjøre det hvis du holder deg til "programmet"! Og et evt. feilskjær eller to underveis spiller ingen rolle, så lenge en samler seg og fortsetter traust videre "som om ingen ting har skjedd"! Det er i alle fall min erfaring fra tidligere. LYKKE TIL! Vi høres;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mormor52

Ja,så er jeg altså i gang!:-)

Er veldig fornøyd med at jeg kom meg i bassenget kl 6:30 i dag og svømte 1000 m før jobb! Har hatt lyst lenge, men det krever planlegging og forberedelse i forkant. Det gjorde jeg i går! Denne uka startet de med ordinære åpningstider igjen etter sommeren, og jeg var med! Skal prøve å få dette til hver tirsdag og fredag! Og så har jeg lagt inn trening på Friskhuset onsdag og lørdag. Håper jeg skal få dette til!

Har litt igjen før jeg har like god plan for kosten, men er i gang, og håper rutinen kommer etter hvert. Det gjelder å holde ut denne start- og omleggingsfasen...som oppleves nokså energikrevende i seg selv! :-)

Hvis noen andre leser dette, ønsker jeg den/de all mulig lykke til med sine små og store mål!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regniesil

Ja,så er jeg altså i gang!:-)

Er veldig fornøyd med at jeg kom meg i bassenget kl 6:30 i dag og svømte 1000 m før jobb! Har hatt lyst lenge, men det krever planlegging og forberedelse i forkant. Det gjorde jeg i går! Denne uka startet de med ordinære åpningstider igjen etter sommeren, og jeg var med! Skal prøve å få dette til hver tirsdag og fredag! Og så har jeg lagt inn trening på Friskhuset onsdag og lørdag. Håper jeg skal få dette til!

Har litt igjen før jeg har like god plan for kosten, men er i gang, og håper rutinen kommer etter hvert. Det gjelder å holde ut denne start- og omleggingsfasen...som oppleves nokså energikrevende i seg selv! :-)

Hvis noen andre leser dette, ønsker jeg den/de all mulig lykke til med sine små og store mål!:-)

 

Lykke til, detta her klara vi saman!! :lol: :lol: Du har vært flink som har kommet i gang med svømminga !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mormor52

Tusen takk for det, Regniesil! Kjekt å høre fra noen andre her :-)

 

I dag er jeg super fornøyd med meg selv! Har strevd i motbakke så veldig lenge og kjenner meg godt igjen i mange andres beskrivelser av motbakker... Men i dag har jeg altså fått fylt luft i dekkene på sykkelen (ikke nødvendigvis en bagatell for en nybegynner når pumpa er avansert!), kjøpt meg sykkelhjelm, trent 30 min på elipsemaskin/orbitrekliknende sak (250 kcal) og deretter styrke/sirkeltrening i 30 min! Jeg er så glad for å ha gjort det og for at kroppen tåler det! Har vært syk et halvt år og ikke trent på 2 år. Brøt barrieren over dørstokken inn til treningssenteret og bassenget i juli i år, og nå har eg altså klart å gjennomføre de to planlagte treningsmålene jeg hadde tenkt hittil denne uka. Er kjempefornøyd! :-) Har spist ok i dag, men ikke helt optimalt. Tenker jeg skal få det bedre til etter hvert, at det viktigste er at jeg prøver og det går rette veien...steg for steg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så artig å høre at du er igang :)

 

Har bare lyst å komme med et par tips ang. trening til deg:

Om du har vært syk å ikke har trent på over to år, så husk å start rolig med treningen så du ikke overbelaster kroppen. Nå vet jeg ikke hvordan syk du har vært, har du vært plaget med f.eks ryggen så vær forsiktig med å ta for tunge ryggøvelser i starten f.eks.

 

Ser at du trener styrketrening, det er kjempebra! Jeg vill anbefale deg å varme opp i 10min, så ta styrketreningen, og så ta kondisjonstreningen (elipsemaskin ol.) Dette er fordi at når du har trent styrke så forbrenner du mer kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mormor52

Tusen takk for tips fra deg murreM! :-) Det skal jeg huske på! Skal prøve styrke før kondis neste gang! :-) Og ha i bakhodet å ikke gå for hardt ut nå i innkjøringen... Hadde tenkt å trene i dag, men ser litt an foreløpig... kanskje det blir i morgen i stedet. Kjenner at kroppen er litt sliten. Svømte nye gode 1000 i bassenget før jobb i går (fredag) og var/er kjempefornøyd med det. Reiste/pendlet hjem med Wideroe til samboer og sønn i går ettermiddag og det er godt å være hjemme. Så er det tilbake til leiligheten og "et annet liv" i morgen kveld.

Når det begynner å gå bra, har jeg litt lett for å slakke på tøylene, ikke passe grensene så godt... men det er akkurat det jeg vet jeg MÅ gjøre: Holde døgnrytmen og spise ofte nok og riktig enten det er hverdag eller helg, planlegge og være i forkant.... Det skal bli deilig den dagen dette går litt mer av seg selv!

Ønsker alle her inne GOD HELG og LYKKE TIL gjennom helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mormor52

1,5 kg ned. Jippi! Har ikke helt landet på hva som skal være veiedag. Tror jeg skal prøve mandag. Er begynt å komme i sporet mht trening/aktivitet, og merker at formen og energinivået er stigende :-) Ikke i mål med de beste kostrutiner enda.... men det lirker seg til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mormor52

Kostholdsscore 8,0 i går og i dag (foreløpig), så det kommer seg! :-) Morgensvømming for 3. gang i dag, og veldig fornøyd med det! Det begynner å bli litt lettere å følge sporet... :-) Og i går ble eg 53 år! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mormor52

Kostholdsscore 8,5 i dag, så det kommer seg! :-) Har akkurat vært og trent på Friskhuset, 20 min styrke og 20 min kondis og syklet til og fra, tilsammen i 20 min. Alt monner, og jeg merker på bare disse siste 2 ukene at fysikken kommer seg! Og med det stiger velværet! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...