Gå til innhold

Jente 33 år, vil ned 16,3 kilo!


Gjest Annie79
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 33 år som er singel. Jeg begynte på nettkurs igår. Jeg har gått opp 10 kilo under de seneste syv månedene og har nå en BMI på over 30. Jeg har ikke veid så mye tidligere som det jeg gjør nå: 80,3 kilo. Jeg er 1.61 cm høy. Jeg har gått på flere Grete Roede kurs tidligere i flere omganger. Jeg har klart å gå ned en del kilo, men så har jeg lagt på meg igjenn. Nå håper jeg at jeg kan forandre livsstil for godt og komme igang med trening regelmessig. Jeg er egentlig veldig glad i trening bare jeg kommer igang:)

 

Jeg liker å trene zumba, gå tur, trene cardio energy, svømme, jogge med mere.

 

Jeg har veiedag på torsdager.

 

Er forskjølet nå og har astma så ikke fått trent hverken igår eller idag. Men har fått registrert allt jeg spist i dagboken. Jeg har nå meny 2.

 

Føler meg veldig motivert til å gå på nytt kurs, får bare håpe motivasjonen vedvarer. Derfor jeg skriver her, tenker det kan hjelpe å skrive dagbok for å holde motivasjonen oppe og ha fokus på mitt arbeid med å forandre livsstil.

 

Mitt 1. delmål:74 kilo. (Kurs 1)

2. delmål: 69 kilo. (kurs 2)

Hovedmål: 64 kilo.

 

Jeg blir glad om noen har lyst å følge meg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen:)

 

Jeg har vært her lenge, men meldte meg på kurs igår: etter ferien viste vekta 85,1 kg, BMI 29,8.

Jeg spiser sunt, trener, men vil gjerne ned til 72 kilo, så vi skal ned like mye, cirka.

Holder stort sett til på "treningsglad med tung", men kan godt heie litt her også:)

Er også 33 år (skaffa meg nicket da jeg håpte på å gå ned kiloene for noen år siden), jobber masse, og sliter med å få prioritert trening og nok måltider... Var iallefall det jeg gjorde da jeg gikk ned for et år siden: mange små måltider og daglig trening. Ikke maraton, men 40 minutt - 1 time hver dag, i tillegg til morgen- og kveldsturer med voffsen.

Jobber litt annerledes nå, men skal få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det:) Gøy at vi begynner på kurs på likt. Skal du gå nettkurs eller vanlig kurs?

 

Jeg har også problem å prioritere tid til trening når jeg har mye å gjøre på jobbet. Har vært "støtte medlem" på treningssenter i stort sett hele våren. Men nå i ferien har jeg kommet igang å trent litt igjenn= ) Håper å få til å prioritere tid til trening utøver høsten selv når jobben tar mye krefter. Inspirerende å lese om den daglige trening som du gjorde for et år siden da du gikk ned i vekt. Lykke til med treningen nå fremover!

Selv har jeg som mål å få minst 7 trimpoeng i uken til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Er nettkurs på meg også. Veldig spent.

Håper på 14 trimpoeng i uka, ble det denne uka iallefall. Liker jo å trene, så det er organiseringen eller prioriteringen eller hva en nå skal kalle det som må i orden...

 

Lykke til med ny uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Annie79, hvordan går det med deg?

Jeg hadde veiedag idag, opp 300 gram, hahaha!!!! Ikke optimalt å veie seg når man skal opp halv fem for å nå et fly, kroppen er helt i ulage, men det var den veiedagen jeg fikk, så da blir det sånn.

Neste uke er jeg på konferanse hele uka, uten vekt, så det blir spennenede... Målebånd kan jeg ta med meg da.

 

Får sette meg ned med middag og kursbok (som jeg tror kom i posten idag)...

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:) Har gått ned 2,3 kilo ved første veining siden kursstart forrige fredag. Er kjempe fornøjd. Har veiedag idag (torsdager). Har ikke kommet helt opp i 7 trimpoeng denne uken, men satser på å få flere neste uke. Jeg har dokk vært på Zumba to ganger denne uken så det er veldig bra. Jeg samlet opp alle mine kosemerker til idag. Har kost meg med skivt banan, jordbær og mørk sjokolade:)

 

 

Ønsker alle en fin helg! Håper på at det fine sommer været håller i seg, håper på en svømmetur. Har ikke badet siden pinse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Annie79, hvordan går det med deg?

Jeg hadde veiedag idag, opp 300 gram, hahaha!!!! Ikke optimalt å veie seg når man skal opp halv fem for å nå et fly, kroppen er helt i ulage, men det var den veiedagen jeg fikk, så da blir det sånn.

Neste uke er jeg på konferanse hele uka, uten vekt, så det blir spennenede... Målebånd kan jeg ta med meg da.

 

Får sette meg ned med middag og kursbok (som jeg tror kom i posten idag)...

 

 

Hei igjenn "snart30"! Så bra du har fått 14 trimpoeng i en uke. Håper jeg også kan komme opp i det etterhvert. Hvilken meny følger du når du trimmer så mye?

 

Så bra du veide deg likevel på veiedagen selv om du måtte opp så tidlig. Det er jo ikke sikkert du hadde hatt vektoppgang hvis du hadde kunnet veiet deg litt seinere den dagen. Idag veide jeg meg klokken 08.00 før frokost siden jeg hadde seinvakt på jobb. Hvis jeg hadde måttet stå opp klokken 06.00 så hadde nok jeg veid litt mere.

 

Lykke til masse neste uke når du skal på konferanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jeg meg til Sognsvann direkt etter jobb. Svømte i en halv time så ble litt trim :) Håper på litt mer svømming på søndag, er meldt bra vær så håper! Føles bra å komme meg opp ur sofaen. Før jeg begynte på kurs besto kveldene mest av tv titting, og jeg spiste godterier og is i stort sett hver dag :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til masse neste uke når du skal på konferanse!

 

Takk for det:)

 

Jeg ligger på meny 3, 1900 kcal daglig. Syns det er vanskelig å få det helt jevnt, så det blir noen dager med litt mer, noen dager mindre. Er jo forskjellig aktivitetsnivå fra dag til dag også da!

 

Merker jeg blir mer fokusert av kurset, så jeg tar nok bedre valg enn uten kurs. Valgte å drikke vin til maten igår, men klarte å stå imot potetgullet som kom etterhvert, sa til meg selv at jeg kunne ta tre sjokoladebiter, og tok ikke flere. Små skritt, men bedre enn ellers. Født optimist;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:)

 

Jeg ligger på meny 3, 1900 kcal daglig. Syns det er vanskelig å få det helt jevnt, så det blir noen dager med litt mer, noen dager mindre. Er jo forskjellig aktivitetsnivå fra dag til dag også da!

 

Merker jeg blir mer fokusert av kurset, så jeg tar nok bedre valg enn uten kurs. Valgte å drikke vin til maten igår, men klarte å stå imot potetgullet som kom etterhvert, sa til meg selv at jeg kunne ta tre sjokoladebiter, og tok ikke flere. Små skritt, men bedre enn ellers. Født optimist;)

 

Så flink du var som bestemte deg for tre biter og holdt det til det! Lov å kose seg litt med vin:) Tror det er viktig å kunne unne seg litt innimellom!

 

Selv skal jeg i et bryllupp neste helg. Blir kun servert kaker. Er litt usikker på hvor mye jeg skal forsyne meg av det. Kan fort komme meg opp i mange kalorier, men er jo ikke hver dag jeg er i bryllupp heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Er dette med den gyldne middelvei som gjelder. Kose seg med kake, men huske at det er like godt med 1 lite som 2 store stykker, kjenne på smaken og så videre.

Jeg har hatt perioder der jeg tenker at "nå har jeg ødelagt alt ved å spise kake, nå kan jeg like gjerne spise 5 stykker til og fylle på med potetgull, sjokolade og vin". Hadde nok også en formening om at å "unne seg noe" innebærer å spise til jeg er kvalm omtrent....

Sånn er det faktisk ikke, jeg kan jo planlegge slik at resten av maten den dagen er supersunn, slik at to små kakestykker ikke ødelegger alt.

Hadde det vært middag i bryllupet også hadde det jo vært vanskeligere å planlegge, men nå kan du sørge for å ha spist nok proteiner og litt lite kalorier på forhånd (kaloriene i kake er jo karbohydrater og fett), og så klarer du deg helt fint OG koser deg;)

Jeg skal på middag idag, vet det er grillmat og vin, så det skal nok gå bra. Er vel noe salat der og greier, men skal ta meg en skikkelig joggetur og ha magre mellommåltider så jeg sparer kaloriene til selskapet.

 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en kjempe sprek start på helgen :) Vært på Cardio combat. Ble dødssliten. Men god følelse å presse seg selv også. Tungt å stå opp tidlig :huh: men nå har jeg treningen unnagjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Er dette med den gyldne middelvei som gjelder. Kose seg med kake, men huske at det er like godt med 1 lite som 2 store stykker, kjenne på smaken og så videre.

Jeg har hatt perioder der jeg tenker at "nå har jeg ødelagt alt ved å spise kake, nå kan jeg like gjerne spise 5 stykker til og fylle på med potetgull, sjokolade og vin". Hadde nok også en formening om at å "unne seg noe" innebærer å spise til jeg er kvalm omtrent....

Sånn er det faktisk ikke, jeg kan jo planlegge slik at resten av maten den dagen er supersunn, slik at to små kakestykker ikke ødelegger alt.

Hadde det vært middag i bryllupet også hadde det jo vært vanskeligere å planlegge, men nå kan du sørge for å ha spist nok proteiner og litt lite kalorier på forhånd (kaloriene i kake er jo karbohydrater og fett), og så klarer du deg helt fint OG koser deg;)

Jeg skal på middag idag, vet det er grillmat og vin, så det skal nok gå bra. Er vel noe salat der og greier, men skal ta meg en skikkelig joggetur og ha magre mellommåltider så jeg sparer kaloriene til selskapet.

 

Ha en fortsatt fin helg!

 

 

Takk for godt tips. Skal prøve å spise proteiner før brylluppet og tenke på at det er like godt med et kakestykke som to. Jeg har vært sånn som deg at ofte når jeg skal "kose meg" spiser jeg meg kvalm. Jeg er jo der fortsatt, er kanskje noe jeg må jobbe med hele livet. Har slitt med overspising siden tenårene. Jeg kan være flink en periode, men så kommer det utfordringer i livet og da bruker jeg mat/ godterier for å komme meg igjennom ting. Skal prøve å jobbe med oppgavene under kurset for å jobbe med det mentale.

 

Hørtes ut som du hadde en veldig bra plan infor grillkvelden igår.

 

Ha en fin søndag! Selv skal jeg på stranda og kanskje få svømme litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag idag. Mine resultater hittil i kurset:

 

09.08.2012: 80,3 kilo

 

16.08.2012: 78 kilo :):)

 

23.08.2012: 77,6 kilo

 

 

Er ganske fornøyd med - 0,4 kilo denne uken siden jeg gikk ned så mye første uken. Blir interessant å stille meg på vekten neste uke. Skal hjem til mine foreldre imorgen i og i et bryllupp på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!

Håper det gikk bra i bryllup også:)

 

Takk! Det gikk bra i brylluppet. Koste meg med god samvittighet med bryllupskake og "bulle" og "chokladkaka". Det ble mere kalorier enn kosemerkene på en uke. Men har vært flink med treningen og spising ellers så får håpe det går bra på torsdag likevel

 

Hvordan har det gått for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørpe forkjøla, men har gått ned 1,8 kilo siden siste veiing (den som var i grisotta for 2 uker siden). 0,9 kg /uke er bra, tenker jeg. Må bare fokusere på at det kanskje ikke blir like mye neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! o,9 kilo hver uke er jo veldig bra:) Denne uken gikk jeg ned 1,5 kilo. Er veldig fornøjd. Trent mye for å være meg (nesten 10 trimpoeng), og vært flink med spising, bortsett fra mange kosemerker i brylluppet. Forrige uke gikk jeg "bare" ned 0,4 kilo. Jeg håper jeg kan nå mitt delmål for dette kurs på 74 kilo. Er glad at jeg allerede nå har en bmi som er under 30.

 

God bedring og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...