Gå til innhold

Skal - skal ikke


Gjest katty1970
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest katty1970

Hei her inne :)

 

Jeg er helt ny her og sliter litt i overkant med en sak som kanskje noen andre kjenner seg igjen i..?

 

Vekten - du vet, den flate maskinen som gjerne står på badet , og som skal brukes ukentlig til å avsløre sannheten. Jeg klarer det ikke. Den står der, og jeg står her. Vi er ikke venner.

 

Er det noen som har noen tips eller råd for å tørre å gå på vekten og faktisk se tallet som kommer frem ?

 

Håper noen kan gi meg noen gode råd..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehode

Hei her inne :)

 

Jeg er helt ny her og sliter litt i overkant med en sak som kanskje noen andre kjenner seg igjen i..?

 

Vekten - du vet, den flate maskinen som gjerne står på badet , og som skal brukes ukentlig til å avsløre sannheten. Jeg klarer det ikke. Den står der, og jeg står her. Vi er ikke venner.

 

Er det noen som har noen tips eller råd for å tørre å gå på vekten og faktisk se tallet som kommer frem ?

 

Håper noen kan gi meg noen gode råd..? :)

 

 

Go for it!! :)

Regner med du skal slanke deg siden du er her?

Tenk om du er superflink i flere dager/uker/mnd og så veier deg en dag. Det vil være like vanskelig å se tallet da som nå. Og tenk så bra det blir å se nedgangen når du er flink! :D

Jeg vil i tillegg anbefale deg å måle midje, legger, lår etc. Om du plutselig begynner å trene kan vekten stå stille men kroppen blir slankere :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

Du er ikke nødt til å veie deg. Om du spiser riktig og trener litt, vil jo vekten gå ned uansett. du merker det på klærne - du må ikke veie deg om du ikke har lyst. ;) forrige gang jeg gikk ned i vekt veiet jeg meg ikke i det hele tatt. da buksa jeg hadde som mål å kunne bruke passet, visste jeg at jeg hadde klart det.

at jeg gikk opp igjen i vekt, hadde nok heller ingenting med selve den fysiske innretningen - utysket - å gjøre B)

 

lykke til, uansett hva du bestemmer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve litt forsikig med å gå opp på vekten med lukkede øyne. Når du har gjort det noen ganger kan den jo hende at du får lyst til å titte ned for å se hva den viser. Eller kanskje ikke, men da kan du jo prøve igjen i morgen. Selv så synes jeg det er svært motiverende å veie meg i en slankeprosess, det er jo så lett å se resulater på en vekt. Det er så mye mer håndfast enn "kanskje buksen er litt løsere" eller "i dag ser jeg ikke så ille ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehode

Hei her inne :)

 

Jeg er helt ny her og sliter litt i overkant med en sak som kanskje noen andre kjenner seg igjen i..?

 

Vekten - du vet, den flate maskinen som gjerne står på badet , og som skal brukes ukentlig til å avsløre sannheten. Jeg klarer det ikke. Den står der, og jeg står her. Vi er ikke venner.

 

Er det noen som har noen tips eller råd for å tørre å gå på vekten og faktisk se tallet som kommer frem ?

 

Håper noen kan gi meg noen gode råd..? :)

 

 

Kanskje dette kunne være noe for deg??

http://www.enklereliv.no/motivasjonsvekt.html :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det har kommet en ny lur vekt i salg nå, jeg tror den virker sånn at den registerer vekten din første gang du går på den, uten at vekten vises i displayet, det står bare 0 tror jeg. De neste gangene du veier deg viser den kun de antall kiloene du har gått opp eller ned siden første veiing. Jeg er litt usikker på om den summerer fra gang til gang og altså viser "totalen", sånn at hvis du går ned 1,2 første uken og 0,9 andre uken så viser den -2,1 den andre uken.

 

Eller - du kan bare droppe hele vekta vet du ;) Du vil se og føle at du blir sprekere når du setter igang uansett, i bunn og grunn så får denne vekta altfor mye fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...