Gå til innhold

Intervaltreningerfaring anyone?


Gjest tykkblirtynn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tykkblirtynn

Jeg skal ned ca 20 kilo og er for tiden ganske utrent! Har lest mye om intervaltreningens effekt både form-, trening-, og helsemessig.

 

Er det noen som har erfaring med dette?

 

Jeg tenker både på styrketrening og kodisjonstrening.

 

Noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg var i din situasjon for halvannet år siden; utrent og med 20kg for mye å drasse på.

I dag er jeg, om ikke veltrent, så hvertfall i mye bedre form og har gått ned 16-17kg :)

 

Ja, intervalltrening fungerer, men det viktigste er å komme igang med faste treningsøkter! Sett opp en ukeplan som du skal følge (30-60min 2-3 ganger i uka). Ikke vær for ambisiøs de første ukene, det er bedre å legge til mere trening dersom du har tid og lyst, enn å kutte ut noe ;) Hva du skal trene er opptil deg og hvilke muligheter du har der du bor, men både styrke- og kondisjonstrening er viktig når du skal ned i vekt.

Kikk gjerne innom tråden "Maks Fettforbrenning på 8 uker" for litt inspirasjon og motivasjon.

 

Og det aller viktigste er å ikke gi opp! Det vil komme dager da du synes trening er kjedelig og du har masse andre morsomme ting å finne på. Om du da allikevel klarer å gjennomføre som planlagt kan jeg love deg du føler deg mye bedre etterpå!

Husk at det tar laaaang tid å innføre en ny vane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Hei, og takk for svar!

Gratulerer med et flott vekttap, deilig!! :)

 

Har vært godt trent før, så jeg håper veien tilbake dit ikke er alt for lang. Men har aldri vært så uttrent og tung som nå, så stalltipset ditt om å starte i det små er et fint råd. Man blir gjerne litt ivrig, og tror man er som før, til tross for de 20 kiloene ekstra :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...