Gå til innhold

Intervaltreningerfaring anyone?

Gjest tykkblirtynn

Anbefalte innlegg

Gjest tykkblirtynn

Jeg skal ned ca 20 kilo og er for tiden ganske utrent! Har lest mye om intervaltreningens effekt både form-, trening-, og helsemessig.

Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg tenker både på styrketrening og kodisjonstrening.

Noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var i din situasjon for halvannet år siden; utrent og med 20kg for mye å drasse på.

I dag er jeg, om ikke veltrent, så hvertfall i mye bedre form og har gått ned 16-17kg :)

Ja, intervalltrening fungerer, men det viktigste er å komme igang med faste treningsøkter! Sett opp en ukeplan som du skal følge (30-60min 2-3 ganger i uka). Ikke vær for ambisiøs de første ukene, det er bedre å legge til mere trening dersom du har tid og lyst, enn å kutte ut noe ;) Hva du skal trene er opptil deg og hvilke muligheter du har der du bor, men både styrke- og kondisjonstrening er viktig når du skal ned i vekt.

Kikk gjerne innom tråden "Maks Fettforbrenning på 8 uker" for litt inspirasjon og motivasjon.

Og det aller viktigste er å ikke gi opp! Det vil komme dager da du synes trening er kjedelig og du har masse andre morsomme ting å finne på. Om du da allikevel klarer å gjennomføre som planlagt kan jeg love deg du føler deg mye bedre etterpå!

Husk at det tar laaaang tid å innføre en ny vane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Hei, og takk for svar!

Gratulerer med et flott vekttap, deilig!! :)

Har vært godt trent før, så jeg håper veien tilbake dit ikke er alt for lang. Men har aldri vært så uttrent og tung som nå, så stalltipset ditt om å starte i det små er et fint råd. Man blir gjerne litt ivrig, og tror man er som før, til tross for de 20 kiloene ekstra :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...