Gå til innhold

Fra slank til overvektig


Gjest Donna89
 Share

Anbefalte innlegg

Nå var det på tide og ta tak i livet sitt og ikke minst vekten. Jeg har vært slank omtrent hele livet, aldri helt stram men slank og normal. Har veid rundt 65-70 kg og er 1.73 høy.

 

Det var inntil de siste mnd. Jeg visste jeg hadde lagt på meg, men tordte ikke å møte vekten. Da jeg endelig fikk mannet meg opp fikk jeg totalt sjokk.. Jeg veier hele 86 kilo!!!! Vekten har kommet veldig snikende, og har ikke vært så lett og oppdage da jeg har litt høyde. Men saken er at nå tilsier min BMI at jeg er overvektig, noe som er helt forferdelig!!

 

Jeg ble jo såklart veldig deprimert.. men prøvde ofte å ta meg selv i nakken ved og begynne på diett, noe som aldri ble vellyket.

 

Nå har jeg bestillt fettsuging av overarmer, mage, sider og innside lår. Men så har jeg jo skjønt at fettsuging vil ikke gjøre meg noe mindre "overvektig", det vil jo bare fjerne litt fett som jeg kanskje ikke hadde fått vekk ved og trene..eller kun å forme kroppen min litt.

 

Så jeg har bestemt meg nå for og legge om hele livsstilen. Jeg begynnte allerede på lørdag. Har holdt meg til rundt 900 - 1200 kalorier om dagen, vil det da hjelpe meg ned i vekt?

 

Jeg er desverre ikke veldig aktiv, men skal prøve å bli litt flinkere. Har noen tips til god mat som har lite kalorier? Eller noen gode erfaringer til en som nettopp har innsett at hun er overvektig og må gjøre noe med livet sitt en gang for alle?

 

 

Kanskje noen vil være med meg i denne kampen! Jeg er som sagt 173 høy og veier nå 86 kilo. Vil veldig gjerne ned til 65-69.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

 

Det høres ut som om du har innsett at det ikke finnes noen lettvinte veier til varig vekttap - en fettsuging vil ikke endre noe på sikt - du blir ikke sunnere av det, og vekta vil bare komme på igjen hvis du ikke endrer livsstilen din.

 

Men hvis du først skal velge å følge et Grete Roede-opplegg, så synes jeg du skal gjøre det ordentlig! Les alt om varig vekttap, hverdagsaktivitet og menyvalg på nettsidene her. Vurder om du skal ta et kurs, for å lære deg om balansert kosthold og forbrenning. 900-1200 kcal om dagen høres ALT for LITE ut! Kroppen din kommer til å gå rett i sparemodus, og du vil få problemer med å gå ned i vekt.

 

Jeg vil anbefale deg å bruke menykalkulatoren her inne, som gir deg en pekepinn på hvor mye du bør spise om dagen for å få en sunn vektnedgang - jeg vil gjette på at du skal ha meny 2, altså 1600kcal om dagen. Hvis man ikke spiser snop, er det MYE mat!

 

Dessuten vil jeg anbefale deg å bruke denne livsstilsendringen til å bli bedre kjent med deg selv. Hvorfor har du lagt på deg? Hvilke livsstilsendringer har du LYST til å gjøre? Hvorfor ble du SÅ deprimert når du fant ut hva du veide?

 

Gratulerer med avgjørelsen om å ta tak!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minsin33

hei

 

helt enig med hun over 900-1200 er alt for lite. jeg er 172 cm og veier ca 80. jeg spiser 1600 kcal pr dag. jeg har trua på at det er lurt å legge inn litt trening. roede annbefaler å trene bort 200 kcal om dagen. og du føler deg så mye bedre når du har gjort det. jeg ville ha ventet med den fettsuginga til du har nådd målet ditt, se på det som "finalen" på prosjektet ditt. når jeg veier 68kg så skal jeg vurdere om jeg vil ta den tummytucken jeg har tenkt på en stund.

 

når det gjelder mat som inneholder lite kcal så er wokgrønnsaker blant topp ti hos meg. gjerne med kylling, magert svinekjøtt sammen med chillisaus eller anna. men javnt over spiser jeg litt av alt, litt av det med mye kcal i og mer av det med lite. skal leve med dette resten av livet og lager ikke forskjellige middager til meg og barna. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...