Gå til innhold

Kan noen se hit litt??


Gjest Lillemy86
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lillemy86

Hei!

 

Jeg har blitt veldig glad i denne (laget i muffinsformer) men den passer vel ikke så godt inn i et kosthold som skal bestå av lite kalorier:/?

 

 

Til en formkake trenger du:

3 egg

1,5 dl søtning (jeg brukte 1 dl yaconpulver og 0,5 dl sukrin)

1,5 dl mandelmel

3/4 dl malte havregryn (bruk kokosmel om du har)

1/4 dl fiberhusk

2 ts kardemomme

2 ts bakepulver

100 g smeltet smør

2-3dl vann

 

Er det noen som har forslag til små endringer som kan gi denne litt ferre kalorier? feks hva jeg kan bytte ut smøret med.

 

Jeg registrerte oppskriften inn på diett.no, og fant ut at 14 muffins tilsvarer ca 102 kcal stykket. Jeg bruker disse med pålegg som mellommåltid (ikke snacks)

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Du har funnet deg en flott lavkarbo-oppskrift du, og der teller de ikke kaloriene:))

Men du kan jo forsøke å bytte ut smøret med cocosafett eller annen smakløs olje( eks, ikke olivenolje, kanskje soya eller raps).

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemy86

Takk for det :)

 

Jeg leste meg litt fram til at tyrkisk yoghurt var fin i bakeverk istedet for smør, og den inneholder jo kun 129 kcal per 100 g. Kanskje mager kesam gjør samme nytte også? dem har jo tross alt noe og 90 kcal per 100 g.

 

Gi gjerne tilbakemeldinger om noen har prøvd disse alternativene i bakst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg lager lignende muffins, men bruker lett kokosmelk i stedet for søtning og smør. Gir god smak og færre kalorier:) Er ikke så glad i å bruke sukrin, da jeg opplever at det blir en litt rar bismak og ett hvitt ubestemmelig lag på bakverket etter en dag. Flere som har hatt dette problemet? Er det noe jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...