Gå til innhold

Nå er det på an igjen.


Gjest Black Betty
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Black Betty

Heisann! :)

 

Da er jeg formum-medlem og håper det vil hjelpe meg med vektnedgangen min i form av inspirasjon og bare detå kunne skrive ned tanker underveis.

 

Jeg er 29 år og skal ned 10 kg. Jeg har allerede tatt av meg 17 kg iår og håper de resterende 10 er borte innen jul. Jeg vet det er mye på kort tid, men jeg trenger et stort mål.

 

Jeg tok av meg de første kiloene raskt og egentlig uten problemer. Så kom stagneringen, jeg gikk ikke ned i det hele tatt. Det førte til utskeielser, og da jeg så at jeg heller ikke gikk opp i vekt ble utskeielsene flere og flere. Sommeren har vært latskap og matorgier, og idag bestemte jeg meg for at nok er nok. Jeg SKAL klare dette igjen!

 

Jeg kommer nok til å syte å klage litt her inne når det står på som verst, men skal kjempe meg gjennom det og komme ut tynnere og friskere og gladere på den andre siden av fettberget! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med! Jeg skal ned 10 - 11 kg, har ikke klart noen til nå...det vil si at jeg har gått opp igjen.

 

Hva er strategien din?

 

Selv må jeg lære meg å spise små porsjoner og ofte, jeg må lære meg å spise frukt og grønt. Jeg må også lære meg å drikke mer vann.

 

Trener du?

Jeg liker å jogge og bør snart legge inn noen styrkeøkter i uken og.

Jeg er singel, 33 år og 167 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Betty

Så gøy at du vil være med Antonine!

Er enig i at lite og ofte er veien å gå, og er mektig imponert over at du liker å jogge! Selv hater jeg jogging/løping og unngår dette så godt det lar seg gjøre :lol:

Hvor ofte trener du i uken? (eller hvor mange ganger er det planen å trene i uken :)?)

 

Hva er strategien min ja... godt spørsmål. Har egentlig ikke tenkt så masse over det men planen er spise sunt, masse grønnsaker, trene styrke og svømme, være streng med meg selv og ikke skeie ut så mye.

 

Jeg spiser lite karbo, er ikke lavkarbo for fullt men spiser ikke så mye av det lenger og føler meg så utrolig mye friskere i kroppen når jeg ikke får i meg så mye karbo. Jeg er ikke så oppblåst og har mer energi, bare føler meg bra.

 

Idag er jeg kjempeklar for å være flink og sunn, skal på svømming senere og gleder meg masse til å komme igang igjen med det. Svømming er en fantastisk avslappende trening!

 

Nå har jeg forresten også vært røykfri i 7 mnd!!!

Er så fornøyd og stolt av at jeg har klart det til nå.

 

Håper alle får en flott dag og får inn treningen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

God morgen! Eller god mormiddagdag, heter det vel nå :)

 

Ja, jeg er selv glad både for at jeg kan og at jeg liker å jogge. Jeg elsket det i ungdommen, men så fikk jeg en kneskade som jeg hadde i 10 år ca. Tok et nytt forsøk hos fysio for et par år siden, fikk rett diagnose og rett behandling og nå kan jeg jogge igjen. YEAH! Skal løpe halvmaraton neste lørdag, gleder meg :)

Det er bare å anbefale å jogge altså. hvis du tar ut på tur rett fra døren så sparer du tid, det krever lite utstyr og du får frisk luft i tillegg. :) jeg hatet det i starten, men så ble det gøy etter hvert.

Jeg vet at jogging ikke er for alle, men hvis du sko få lyst til å begynne så gir jeg gjerne råd om hvordan starte opp. :) Jeg skulle ønskt at jeg likte å sykle, det er gøy med spinning men ikke å sykle ute.

 

Jeg har lyst til å trene noe hver dag, men det er vanskelig å få til. Nå for tiden jogger jeg 3-4 ganger i uken. Denne uken har jeg kun vært på elixia på mandag og ikke trent noe etter det.Så det betyr at jeg må trene hver dag resten av uken :) Skal snart ta på meg joggesko og legge ut på tur nå :)

 

svømming er deilig og veldig bra trening, men det får jeg ikke helt til. Tiden går sååå sent, hehe. hvor lenge svømmer du da?

hvor mye trener du da?

 

Så flott at du har sluttet å røyke! Jeg sluttet og i januar, men har røykt litt i det siste...sprekkene varer heldigvis kortere og kortere. Jeg røykte litt i sommer og litt lørdagsrøyker...syns litt synd på meg selv innimellom og tenker at det er bedre med røyk enn sjokolade og chips. Jeg tror jeg trenger en fullstendig hjernevask, for jeg skal jo ikke ha noen av delene :)

 

Hva type jobb har du? 8-4 eller turnus?

Jeg jobber turnus og har en ekstra helgejobb i tillegg, så noen dager går kun i jobb. Jeg syns det er en utfordring med maten på jobb, jeg spiser det som blir servert. Det er sunn man, men det kan lett bli litt mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Betty

Vært skikkelig flink idag. gått tur, svømt, hatt kjempegod og sunn middag, ryddet og vasket tøy og vært super effektiv hjemme! :)

Håper jeg har en sånn dag imorgen også,får jo gjort så utrolig masse!

 

Svømmer ca 1 time av gangen, og et par ganger i uka, de andre dagene er planen å gå på elixia :) Sånn at jeg får inn 5 økter i uken.

Jeg jobber hjemmefra så maten er ikke så vanskelig for meg da jeg ikke trenger niste eller å kjøpe lunsj. Hva pleier du å ha med deg til niste?

 

Ja røykingen er hard å slutte med, har jo sluttet endel ganger til nå :lol: , men føler at denne gangen så er jeg ferdig med det. Savner det ikke på samme måten som tidligere og liker ikke lukten lenger.

Tror heller jeg ville skeiet ut med litt kcal enn en sigarett om jeg var deg. En kan lett trene av seg litt snacks, men ikke lett med røyken. Du må nå se hva du gjør, men håper du klarer å slutte du også!

 

Imorgen blir det elixia og hard styrketrening! Skal også gå en lang tur i en flott løype her i nærheten :) Store planer som jeg håper er gjennomførbare. Nå må jeg bare klare meg gjennom kvelden uten å bli fristet til å gå på butikken å kjøpe noe.

Stikker på kjøkkenet å henter noe frukt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

God kveld!

Så flink du har vært. Det er sååå godt med sånne dager, skikkelig effektivt. Nå fikk jeg lyst til å være det snart jeg og. jeg er flink til å la timene gå fra meg forann pc og tv :)

 

har du barn? kjærest?

 

Flink som svømmer 1 time, det er veldig bra trening :) Blir du veldig sulten etterpå?

 

Jeg trener og på elixia, hva slags timer går du på?

 

Tipper at du klarte deg gjennom kvelden uten å gå på butikken :)

 

Jeg er ganske fornøyd med dagen, jeg har fått 700 treningspoeng, joggetur og styrke. Jeg fikk 10 poeng på maten :) før jeg la inn soft-is, jeg aner egentlig ikke hvor mange kalorier der er i en soft-is 500? denne var ganske stor og med sjokoladestrøss.

 

Jeg jobber i en behandlingssinstitusjon og jobber turnus, så jeg spiser samme maten som pasientene. Idag hadde vi komle, heldigvis så visste jeg det før jeg gikk på jobb så da kunne jeg planlegge litt at jeg spiste mager mat resten av dagen, helt til softisen kom inn i bildet. men shit au, har hatt lyst på den softisen i 3 mnd, hadde trent idag og gått lang tur. får stramme inn litt på kaloriene i helgen heller. grønnsaker med rømmedip blir lørdagsgodtet :)

 

Jeg likte den kommentaren din om røyken, rødmer litt for meg selv og tenker hvorfor har jeg ikke tenkt sånn før. At det er bedre med kalorier enn røyk, for de kan jeg trene av. Du har helt rett, røyken har nok mye verre virkning på kroppen enn noen kalorier. Sånn må jeg tenke :) takk skal du ha :) Jeg har ikke lyst til å røyke, syns det lukter vondt, er skittent med sneiper og aske, dårlig form, blir trøtt og sløv...sosial kan vi være uten.

 

Fytti så god plan du har for morgendagen! Tenk for en god start på helgen, you go girl! og tenk den følelsen når det er gjennomført :)

Just do it, tenker jeg :)

 

Jeg skal enten ha meg en rolig, litt lang joggetur eller en spinningtime på elixia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

Hei!

 

Hvordan gikk det med deg i går? Det jeg har gjort som har fungert når søtsuget kommer er å ha bær og mager vaniljekesam, med litt sukrinmelis på. Det er kjempegodt. Cottage cheese med eple eller pære er og veldig godt, med kanel og sukrin på. Eller bare cottage cheese med lettsyltetøy, det er og bare helt snop. Det har vært så mange gode bær nå i sommer, er ikke like godt med frosne. Hva skal vi da erstatte det med nå til vinteren, får vi tak i ferske bær?

 

Jeg fikk det ikke til i går, var sliten trøtt så ble ingen trening.

Spiste lite og, på kvelden ble det chips og litt rødvin. masse kalorier totalt.

 

Det merkelige var at da jeg gikk på vekten i morges var den 64,9?? what :) kan det stemme? hehe

 

jaja, på an igjen i dag. Nå har jeg hatt knekkebrød med bruonst til frokost og har litt lite mat i kjøleskapet. Må ut å handle inn :)

 

Skal også ut på lang joggetur i dag. Jeg skal spise et eple og rydde litt først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Betty

Da var helgen over og bort med alkoholen .... :lol: Ble plutselig bortreist et par dager med samboeren min og så ble det masser av godt øl og annen alkohol:)

Ikke så sunt men idag er det mandag og veiedag, og vekta har gått noe ned. Ikke så masse, men alt hjelper :)

 

Holdt på å klikke for meg på fredagen,men klarte meg veldig fint egentlig. Spiste flere epler og plommer og koste meg.

Tror jeg klarer mindre enn jeg faktisk gjør.

 

Så idag blir det elixia igjen, har ikke trent noe på lørdag og søndag så må igang nå.Jeg orker ikke trene syv dager i uken, trenger noen rolige dager innimellom så føler uansett at jeg er på rett spor her.

 

Jeg går ikke på noe særlig timer på elixia. Av og til på 500kcal timen, men er ikke så glad i timer liker bedre å trene styrke og ha eget opplegg. Hvilke timer bruker du å gå på?

Og nei, pleier ikke bli så veldig mye mer sulten av å svømme enn noe annet jeg gjør. Det jeg merker er at jeg helst må vente 2 timer etter jeg har spist før jeg svømmer ellers blir jeg veldig kvalm.

 

Hvordan gikk det med røykinga i helgen?

 

Ellers er barn i planen ikke så langt inn i fremtiden og håper jo at vi kan få barn. Enda en god grunn til å bli sunn! Jeg er veldig redd for å ikke være en sunn og frisk mamma, så jeg skal stå på til målet er nådd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

Hei!

 

God morgen!

 

Jeg har og hatt litt vin i helgen, 3 glass faktisk (hehe) har spist litt chips, snop, kake og skolebolle....huff å uff :) men det var et valg å ta litt. Det som er bra er at jeg merker at jeg forsyner meg med mer normale porsjoner, før hadde jeg nok stappet i meg 4-ganger så mye som det jeg gjorde.

 

Men, jeg har trent :)

Vet ikke om jeg nevnte at jeg skal løpe halvmaraton på lørdag? så jeg har et treningsopplegg for det. Jeg vil ikke trene styrke før løpet, for da blir jeg så stiv og støl og er redd det sitter i beina til lørdag.

Jeg skal ut å løpe 4 km det forteste jeg kan nå etterpå :)

 

På elixia så går jeg mest på spinning, litt styrke/core, shape og power. Prøvte RAW i forrige uke og det var kjempegøy, var skikkelig sår i muskler jeg ikke visste jeg hadde i ryggen etterpå.

 

men, jeg innser at jeg må få meg mitt eget styrkeprogram på elixia. Trener ikke helt sånn som jeg vil på power og styrke/core-timene.

 

offff.....rart at du spurte om røyken, for jeg var jammen meg svak og hadde 2 sigaretter på fredagen.

 

hva skal du trene og spise i dag da?

Det er mandag, ny uke, ny dag og nye muligheter. :)

 

Jeg har spist melon, bær og frukt i helgen. Stappet i meg når jeg hadde lyst på noe. Så jeg klarte å holde meg hele lørdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...