Gå til innhold

Da du innser at 3600 kcal om dagen faktisk gjør deg feit.


Gjest Theonora
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Theonora

Hallo godt folk! :)

 

Ja, da sitter jeg her etter å endelig ha skaffet meg motivasjon til å melde meg inn i Roede-klubben, og med det har jeg fått noen store AHA-opplevelser for å si det mildt. Jeg som pleide å være i form.. ak...

 

Min første dag i klubben registrerte jeg 3400 kcal, og andre dagen lå på 3600 kcal. Jeg må redusere dette med 2000 kcal for å gå ned 1 kg i uken, altså til 1600 kcal! Og jeg som ikke skjønte at vekten min sto stille fordi jeg trener aktivt.

 

Så here I go!

Jeg trenger sårt en motivasjonspartner som relaterer til mitt elendige kosthold.

Jeg er en jente på 20 år, studerer på fulltid og veier for øyeblikket 77,5kg fordelt på 172cm.

Jeg skal ned 15kg.

Skal du ned 15 kg? Ta kontakt da vel!

 

Jeg ser faktisk et håp nå når det står på svart og hvitt at jeg går altfor lite og spiser alt for mye i hverdagen, for viste du at du faktisk ikke går mer enn rundt 3000 skritt hvis du har en vanlig kontorjobb på dagtid og går hjem og ligger deg på sofaen etterpå! :huh: eyeopener!

Når det kommer til trening, så går det mye i zumba, yoga, spinning og tur! Og dette er vel det eneste jeg er stolt over at jeg gjør regelmessig for tiden!

 

Så kom igjen, la oss miste de kiloene og la oss miste dem for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirilltunge

Flink du er. Stå på! Ser du det blir tungt på egenhånd etterhvert, så anbefaler jeg et nettkurs. enkelt og veldig lærerikt. Har selv gått på ett, og er nå i gang med det andre. Ser at min motivasjon holder lengre på kurs enn uten, men på egenhånd må man stå på og fortsette selvom vekta etterhvert står stille en uke eller to. På kurs er slike nedturer lettere, også får man veiledning når det stormer som verst....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme båt og ca samme mål ser jeg. Jeg er 171 cm og veier nå 82 kg. Trener regelmessig, MEN, er elendig på dette med kosthold! Etter en lengre periode der studiet har vært i full fokus og jobben har krevd sitt har det skeiet helt ut, og nå er det på tide å ta grep:) Og ja, det er selvdisiplin det kommer an på her. Så nå er det omveier i butikken for å komme unna fristelsene og tallerkenmetoden til middags.. Skal ned 17 kg innen 31. 12.12 og det skal vel være overkommelig:)

 

Ser i etterkant nå at dette var en del av forumet for de mellom 20 og 25, og der tilhører jeg vel strengt tatt ikke lengre.. Jeg er da blitt hele 29 år, men er gjerne med som motivasjonspartner om det er plass til ei gammel ei da :)

Endret av TM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...