Gå til innhold

søker hjelp å noen å kanskje prate med


Gjest monica_86
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest monica_86

Nå starter jeg på GR å trenger hjelp...

 

Lite penger i hus å dårlig fantasi til mat..

 

Dagsplan til billig å enkel mat mottas med takk :)

 

Håper noen tar bryet å hjelper meg :)

 

Kunne også tenkt meg noen å prate med både her å privat...

Facebook er også mulighet for å bli kjent evt dele erfaringer og dagsplaner..

 

Pleeease...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dilli404

Hei! :)

 

Jeg er fersking selv, men tenkte jeg kunne komme med noen små tips, som kan være billige.

 

Følg med på tilbudene dagligvarekjedene kjører. En uke er det tilbud på kyllingfilet på en butikk, en annen uke er det tilbud på svinekoteletter en annen plass.

Begge deler er magert, og supergodt kjøtt. Svinekotelettene renskjærer du, så du får vekk fettet, vips har du rent, billig kjøtt.

 

Noen forslag:

wok, med masse deilige grønnsaker, og krydderier. Funker fint med både svin og kylling. Selv er jeg veldig glad i brokkoli.

Gulrot er jo også noe man får rimelig, og som kan brukes til mye. Tenk bare: revet gulrot - til fisk, sammen med kålrot eller for seg selv. En liten dasj eksra lett rømme om du føler for litt "fukt" attåt.

Kokt gulrot, dampet, wokket. Medaljonger, staver, skiver...

 

Denne uka er skyr på tilbud på coop obs, om du bor nær en sånn en. 10 kr begeret.

 

Fiskefilet fra frysedisken pleier å være temmelig rimelig, i alle fall i forhold til fersk fisk. Laks, ørret, torsk.

 

Matprat.no har sunne oppskrifter, der henter jeg av og til inspirasjon, i tillegg til på Grete Roede sine egne sider.

 

Hvordan føler du at det går, da? Er du helt ny, eller har du gått kurs tidligere?

 

Vennlig hilsen fra Dilli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monica!

 

Jeg antar at du er født i 1986? :)

Jeg er selv 85 modell og er helt ny her inne :)

Jeg tenkte at siden vi er så si jevnaldrende så er det kanskje lettere å prate om ting sammen.

 

Jeg begynte på GR kurs nå på torsdag og er klar for begynnelsen av lange løpet med å kvitte seg med over 60 kilo :unsure:

 

Hva med deg? Går du på kurs? Skal du gå ned mange kilo?

 

Vennlig hilsen Anja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monica! :) (om du er 86modell så er jeg like gammel som deg - så om du har lyst å snakke så er det bare å gi et lyd ;) )

 

Jeg startet 23.april med slankingen min - og har gått ned 9kg og fått bort 45,5cm fra kroppen nå :D Men jeg går ikke på GR kurs. Jeg bruker bare forumet her inne for å få tips, støtte og inspirasjon :)

 

Jeg sliter med dårlig råd osv, men det handler igrunn om prioritering - tenk som slik. Du skal kutte ut sukker,godis, is osv.. Det koster faktisk like mye, om ikke mer enn billig grønnsaker, fisk og kylling. Og du skal spise mindre og oftere.. Så igrunnen blir det ikkje så mye dyrere enn dt andre man har kjøpt tidligere - med mindre du ikke spiste særlig mye? Nå vet jeg jo ikke hva du har gjort, og tenker du vil gjøre nå..

Men bruk Rema1000's middag for under 100 lappen.. Det er middag beregnet til 4 stk.. ergo har du 4 middager til under 100 lappen ;) Lag, og frys.. Dilli har et poeng der, følg med hva kampanjer butikkene kjøre og kjøp inn. :)

 

Hilsen Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest monica_86

jeg er ikke så ofte her inne så om dere ønsker å komme i kontakt med meg så gjerne skriv en melding på innboksen så kan vi kanskje veksle mail/facebook etc for jeg vil virkelig komme i kontakt med flere som sliter med det samme som meg...

 

jeg er monica_86 .. vet ikke om jeg byttet navn ell mail her inne så for å være sikker så... :)

 

skriv gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...