Gå til innhold

Motivasjon! Negativitet vs positivitet


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

Hallo'en alle livsnytere!

 

Har du lagt merke til at negativitet smitter? Det kan godt være at du våkner opp og er ganske positivt innstilt til dagen, men så treffer du negative mennesker og holdninger rundt deg.

 

Hva skjer? Jo, sakte men sikkert blir du negativ selv, også må du "smitte" det videre. Det går jo ikke ann å bære på alle negative innspillene du får i løpet av dagen, så for å overleve, må man gi det videre...... :mad:

 

Når man får mye motgang i løpet av dagen, og mye negative innspill, er det lett for å ty til litt "kos" mat utover dagen, eller litt sjokolade f.eks. Uff, (sier du kanskje), jeg orker ikke å tenkte fornuftig og sundt i dag. I dag har jeg hatt en tøff dag, jeg har lyst til å unne meg noe godt (tenker du kanskje). :)

 

Det som er bra er at positivitet smitter óg! Klart du kan kose deg med maten nå også. Du må tenkte litt alternativt, da. Positivt alternativt (det ble bra) :) Ta ett måltid om gangen, og spis nok!

 

Også,- før du vet ordet av det, er den dagen over, og du er en dag nærmere målet! Så bra!

 

Positivt; tenk på all den deilige maten du faktisk KAN spise :( Målet kommer til deg, dag for dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er sant av negative vibber smitter. Se bare på en arbeidsplass der det er litt frustrasjon ute og går. Plutselig er alle negative til alt mulig.

 

Men det er mulig å snu - heldigvis. Det skal veldig lite til også.

Et smil - et God Morgen - et klapp på skuldra - og dagen blir hundre prosent bedre.

Mener ikke at vi skal går rundt som en annen Polyanna da . Men det er bedre å ta opp et problem der og da enn å gå rundt å gruble på det i dagevis - noe vi jenter er flinke til dessverre;)

Og derfra til matfatet er veien veeeldig kort. Så da får vi sørge for at matfatet inneholder masse sunne alternativer. For som korsa sier - de finnes de:-)

 

Dagens oppfordring - send et lite smil til en kollega, venn, eller en fremmed. Det smitter garantert - og kanskje har du forhindret en full kollaps foran kjøleskapet for en eller annen i dag:D

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitte-effekten er stor - både når det gjelder glede og misnøye. Spesielt på jobb, skole eller andre steder hvor man omgås mange mennesker er det lett å se hvor fort negative holdninger smitter. Det er mye sant i ordtaket: "Egen suksess smaker godt, men andres nederlag er heller ikke å forrakte"...

 

Men vi må ikke glemme at smil og gode ord er utrolig viktig i hverdagen, og det er også smittsomt! Vi kan alle være med på å snu negative trender der vi er ved å begynne med oss selv. "Smil og verden smiler tilbake"

 

Selv om vi til tider sliter og har behov for å søke trøst hos andre, trenger vi kanskje ikke å kringkaste egen elendighet til alle og enhver vi støter på? Viktig å ta og føle på det som er vondt og vanskelig for å kunne løse opp i problemet, men også veldig viktig å fokusere på det positive!

 

Bak skyene skinner solen!

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Men av og til er det veldig bra å ha et forum hvor man kan lufte litt frustrasjon og depresjon! -Hvis jeg først har en dårlig dag (eller har hatt en dårlig uke), så er det veldig deilig å få satt ord på det hele, uten å lasse ned mine små frustrasjoner på min bedre halvdel. -Han tåler nok en del, men jeg har ikke lyst til å slite ut hans tålmodighet.

 

-Her inne er vi flere som i perioder sliter, men vi er også mange som stort sett er positive og oppmuntrende. De gangene jeg sliter er det deilig å få luftet litt frustrasjon, men det er ikke alltid jeg liker å lese veldig negative innlegg. -Men da står jeg fritt til å la det være! For min del er det veldig hyggelig når det går bra med andre, spesielt når det går bra med meg;), men samtidig blir jeg veldig fokusert på egne mulige fallgruber når jeg leser om andres problemer!

 

-Men positive tanker smitter, og derfor forsøker jeg stort sett å spre motivasjon til de som trenger det! -Det hjelper også for min egen del!

 

Ha en fin dag,

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitte-effekten er stor - både når det gjelder glede og misnøye. Spesielt på jobb' date=' skole eller andre steder hvor man omgås mange mennesker er det lett å se hvor fort negative holdninger smitter. Det er mye sant i ordtaket: "Egen suksess smaker godt, men andres nederlag er heller ikke å forrakte"...

 

Men vi må ikke glemme at smil og gode ord er utrolig viktig i hverdagen, og det er også smittsomt! Vi kan alle være med på å snu negative trender der vi er ved å begynne med oss selv. "Smil og verden smiler tilbake"

 

Selv om vi til tider sliter og har behov for å søke trøst hos andre, trenger vi kanskje ikke å kringkaste egen elendighet til alle og enhver vi støter på? Viktig å ta og føle på det som er vondt og vanskelig for å kunne løse opp i problemet, men også veldig viktig å fokusere på det positive!

 

Bak skyene skinner solen!

 

Ha en fin dag! :-)[/quote']

 

Kloke ord. Skriver under på denne. Møter man andre mennesker med positive "vibber" får du ofte det samme tilbake. Jeg syns det er veldig vanskelig å omgås mennesker som er veldig negative - uansett hvilken situasjon det er. For uansett situasjon - det vil alltid være noe som er positivt. Så smil til verden og den smiler tilbake! Eller som mor pleide å si: Har du ikke noe positivt å si, så hold munn.....

 

Ha en fortsatt fin kveld! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekkeblom

Dette var som skrevet for meg akkurat nå! Er i ferd med å logge meg ut, strever litt med å komme igang nå om dagen, og innerst inne satt jeg vel og prøvde å finne unnskyldninger til å rettferdiggjøre å åpne den posen med Bamsemums som ligger i skapet, men etter å ha lest deres oppmuntrende meldinger skal jeg jammen ikke det, nei, lysten etter Bamsemumsene dalte kraftig, tar meg frukt istedenfor - takk til dere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

 

Så FLOTT at du lar deg inspirere Bekkeblom.

 

Så bra med mange innspill, og jeg er helt enig i flere av dem!

 

Hvis du er omgitt av negativitet, gi deg selv litt positivitet! Det er lov med opptil flere klapp på skulderen om dagen. La deg inspireres.

 

Klarte du bare å "holde" deg til ett sundt måltid? Ja, ja, det var da noe! Bedre enn å dytte hele tiden :) Ikke la deg presses ned av negative mennesker og negative handlinger :mad:

 

Jeg sier ikke at vi skal gå rundt å være positive sombier hele tiden, men at vi kanskje bør finne løsninger og ikke problemer,- OG kanalisere vår negativitet gjennom andre ting enn mat.

 

Skulle ofte ønske at jeg hadde et sånn lydtett rom, hvor jeg bare kunne gaule ut og hoppe og sprette bare for å få ut litt frustrasjon innimellom :(

 

Nå "gauler" jeg i dusjen da. Det hjelper litt,- men mest, ja, aller mest, klapper jeg megselv på skulderen. Jeg VIL lykkes, jeg VIL være fornøyd med meg selv.

 

Som nevnt har jeg små mål, jeg er fornøyd med hvert måltid og hver dag hvor jeg klarer å holde programmet mitt,- en dag av gangen.

 

Men, det STORE målet,- Ja det, det er å komme i mål..... :)

 

Ha en flott dag, alle som en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at vi skal gå rundt å være positive sombier hele tiden' date=' men at vi kanskje bør finne løsninger og ikke problemer,- OG kanalisere vår negativitet gjennom andre ting enn mat.

 

Som nevnt har jeg små mål, jeg er fornøyd med hvert måltid og hver dag hvor jeg klarer å holde programmet mitt,- en dag av gangen.

 

Men, det STORE målet,- Ja det, det er å komme i mål..... :(

 

[/quote']

 

Enig, Korsa!

Det akkurat sånn jeg tenker også, og for meg er det den beste motivasjonen som finnes. Har jeg vært flink til frokost og lunsj er det lettere å følge planen til middag etc.

For meg funker det veldig bra at jeg hver kveld planlegger (i hodet) hva jeg skal spise i løpet av morgendagen. Da er hodet og kropp innstilt på hva som blir av mat dagen etter, og det er lettere å unngå de uforutsette glippene som ofte ødela for meg før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...