Gå til innhold

Lage middag sammen?


Gjest matkristina
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest matkristina

Hei!

 

Jeg er en jente på 22 år som er veldig glad i å lage god og sunn mat. Har ikke gått på kurs, men har satt meg inn i en "god og mager matverden" vil jeg si. Har en veldig stor lidenskap for mat og synes det er veldig spennende. Trenger et sted få utløp for denne interessen sammen med likesinnede, før jeg snakker høl i hodet på de jeg bor med.

 

Noen som kunne tenkt seg å ha en matklubb hvor man møtes en gang i blant og lager god og sunn mat, utveksler informasjon og matglede og motiverer hverandre?

 

Er student og bor i Trondheim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så synd du bor i Trondheim! Skulle gjerne møtt deg og lært masse av deg!

 

Jeg er matlei og feed up med at det alltid er noen i huset som griner på nesen av hva jeg har laget. Lei av å aldri vite hva jeg skal ha til middag, når vi skal rekke å lage den og ikke minst rekke å spise den. Når er familien egentlig hjemme?

 

Må si jeg missunner deg interessen, alderen og singellivet litt! ;)

 

Gir du meg et nettkurs? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er begynt å invitere en venninne til middag så jeg slepper å lage sunn mat til meg selv hele tiden. Jeg er ikke flink til å lage sunne måltider i hverdagen. Jeg følger ingen kurs, bare prøver å spise mer grønnsaker, frukt og mindre sukker. Jeg synes jeg har god nytte av å kikke i kokebøker/matblader (fikk abbonement på Jamie Oliverbladet i bursdagspresang) og skrive ned en liste med middager jeg har lyst til å lage over de neste ukene. Da jeg hadde samboer som laget middagen fulgte vi listen slavisk, men nå kikker jeg på listen og tenker en dag fremover, hvilke rester jeg har i kjøleskapet og hva som da passer best sammen med det jeg har på listen. Den kan inneholde alle typer oppskrifter, f.eks lasagne, så gjelder det bare å finne på en sunnere måte å lage det på. Bor på Vestlandet, så ikke mulig å være med på matklubb, men det kan også være kjekt å legge ut et notat om hva en har lagt/skal lage og hvordan en skal få det mer spennende/sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...