Gå til innhold

veien til et sunnere liv


Gjest lijoha
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Etter 2 barn, ryggplager og et brukket halebein er ikke akkurat formen på topp.

Nå har jeg startet på nytt grete roede kurs, og alt går overaskende bra i min ellers så travle hverdag. Føler også at det er godt og gå på kurs der jeg har litt tid for meg selv, og er flinkere til å komme meg ut=)

Badevekten har egentlig ikke hvert mye brukt siden jeg ble sykmeldt i en lengre periode i 2010...:-0

Men nå etter ferien fikk jeg en tankevekker, at jeg ikke kunne fortsette slik.

Om jeg skal klare å holde ut som en aktiv arbeider med lemping av tunge kasser o.l. så må jeg gjøre noe.

For å ikke snakke om overskudd til hus og hjem, og to aktive jenter.

 

vekten viste 79,9...

meldte meg på kurs, og dette startet ca 3 uker etter.

Første veging på kurs var vekten 77,9

Nå er jeg godt igang, og skal på min andre veging i dag.

 

Sleg deg på om du vil følge tråden, jeg vil oppdatere litt hver dag og etter veging. kommer sikkert litt mattips o.l. Siden jeg er utdannet kokk og har jobbet i yrke i 12 år er dette en stor lidenskap. Må teste ut litt sunnere alternativer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Etter 2 barn, ryggplager og et brukket halebein er ikke akkurat formen på topp.

Nå har jeg startet på nytt grete roede kurs, og alt går overaskende bra i min ellers så travle hverdag. Føler også at det er godt og gå på kurs der jeg har litt tid for meg selv, og er flinkere til å komme meg ut=)

Badevekten har egentlig ikke hvert mye brukt siden jeg ble sykmeldt i en lengre periode i 2010...:-0

Men nå etter ferien fikk jeg en tankevekker, at jeg ikke kunne fortsette slik.

Om jeg skal klare å holde ut som en aktiv arbeider med lemping av tunge kasser o.l. så må jeg gjøre noe.

For å ikke snakke om overskudd til hus og hjem, og to aktive jenter.

 

vekten viste 79,9...

meldte meg på kurs, og dette startet ca 3 uker etter.

Første veging på kurs var vekten 77,9

Nå er jeg godt igang, og skal på min andre veging i dag.

 

Sleg deg på om du vil følge tråden, jeg vil oppdatere litt hver dag og etter veging. kommer sikkert litt mattips o.l. Siden jeg er utdannet kokk og har jobbet i yrke i 12 år er dette en stor lidenskap. Må teste ut litt sunnere alternativer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei ser du ikke har fått svar ennå. Jeg er også på vei til et sunere liv. Meldte meg inn i forum for et par dager siden. Har slanket meg siden i fjor høst og gått ned 12 kg, men må ned minst 6 til. Jeg har nettopp avsluttet GR kurs. Nå har jeg tenkt å drive på egenhånd. Jeg falt for å få oppskrifter, jeg tror jeg også har noen å dele. Jeg er glad i mat, og liker å lage god mat. Jeg er allergisk mot noen matvarer, så jeg har litt begrensninger.

Ellers har jeg vært flink til å trene i snart 1 år - trener 3 ganger i uken. Frisklivssentral med apparater, bodywork og spinning. Jeg er mor til 2 voksne barn og bestemor til 2 herlige unger. "navnet" mitt på siden henspeiler til at jeg utfordrer mitt bilde av hvordan bestemødre skal oppføre seg. Når bestemor blir nevnt ser jeg mer for meg en dame med strikketøy sittende i godstolen - ikke trimmende med pulsklokke og vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest lijoha

Hei, beklager at jeg ikke har oppdatert tråden.

Trodde det var noe galt med den.

 

Men nå har det gått ca 6 mnd.

vekten viser 65,2 i dag, og jeg er igrunnen stor fornøyd.

Gikk på kurs frem til jul, men følte ikke at jeg klarte å henge helt med siste kurset.

Har ellers endret livstil, og er i bedre form en på lenge.

Trener litt sporadisk, men har en veldig aktiv og krevende jobb.

Har funnet aktiviteter jeg synest er gøy i lag med familien.

Som å gå på skøyter (noe jeg prøvde for første gang i des) Ski o.l.

Spiser meget normalt, og til middag har jeg gjort til en vane å fylle på med alle mulige grønnsaker i tillegg til kjøtt/fisk. Blir skikkelig mett, og ikke så sulten...godtesyk senere på dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lijoha

Lager det meste av mat med en liten vri mot det sunnere=)

 

Laget nydelige sveler her om dagen:

Ingen i familien merket no til at di var uten sukker=)

 

Brukte

3egg

2dl sukrin

2 ts melis

0,5 dl rapsolje

1 liter skummet kultur

fullkornshvetemel

og hvetemel

2 ts natron

1 ts hjortesalt

 

Litt sunnere.

i stede for smør og sukker brukte vi rømmekolle og lett syltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så imponerende vektnedgang. Selv nærmer jeg meg også mit mål. 2,3 kg igjen. Men jeg er ikke sikker på om jeg er fornøyd når jeg når dit, men avventer med beslutningen.

 

Jeg har ikke prøvd sukrin, har tenkt på det mange gange, men husker ikke å se etter det på butikken eller apoteket?

 

Sikkert godt med sveler, jeg tåler ikke egg, så det passer ikke helt for meg. Men det høres godt ut. Selv bruker jeg rørte bringebær eller jordbær (frysetøy) med minimalt med sukker i når det er behov for syltetøy. Barnebarna spør etter det når de er på besøk.

 

I dag har jeg og mannen spist tomatsuppe med vri.

1 boks tomater + litt tomatpure

1/2 liter god kraft

1 løk kuttes i biter og kokes

1 sellerirot (380g)kuttes i biter og kokes

300g stekt kyllingfilet, kuttes i biter og kokes

godt med chilikrydder

salt om nødvendig

2 paprika kuttes i biter og varmes så vidt til slutt - skal beholde spensten.

 

Jeg foretrekker å lage ting fra grunnen, så jeg vet hva som er i, og kan gjerne finne en litt sunnere vri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest lijoha

Suppen over ser kjempe god ut!! Skal prøve den en dag.Er fortsatt med her=)) vekten viser nå 63kg. Har holdt det noenlunde bra. Merker nå at det begynner å bli mer vanskelig å holde seg unna kaker o.l. Alt for mange selskaper i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...