Gjest MamiK Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Hei! Jeg vet at man kan veie eks pasta før man koker det, men som regel er det lettest å veie etterpå for min del, da vi er en hel familie. Det jeg oppdaget her om dagen er at pastaen veier mye mer rett etter at den er kokt, kontra når den har stått en stund. Dvs at når vi spiste middag kunne jeg ha en bitte liten porsjon med pasta (ca 100 g kokt), mens litt senere på kvelden var porsjonen økt, selv om det fortsatt var 100g. Noen som kan forklare meg hva som er riktig regning her? Det er jo uansett bare vann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hemulen Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Vet ikke hvorfor dette skjer, men jeg veier alltid opp til meg selv jeg og koker i egen liten kjele. 40 gram ukokt er ca 100 kokt. Da vet jeg at jeg får i meg rett mengde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PolarErMinVenn Skrevet September 13, 2012 Rapporter Share Skrevet September 13, 2012 Det er rett og slett fordi den inneholder mer vann med en gang den er kont konra senere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar