Gå til innhold

Noen som vil følge meg?


gahe
 Share

Anbefalte innlegg

Meldte meg inn i går og håper jeg denne gangen skal klare å bli kvitt kiloene. Har en vei og gå men er motivert og NÅ MÅ jeg klare det. Skal ned ca 20 kg. Trener 3-4 ganger i uken så det er innarbeidet, nå gjenstår det bare å være strukturert i forhold til mat. Håper noen vil følge meg på veien så kan vi motivere hverandre underveis. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vill gjerne følge denne tråden.. Bestemte meg selv for 3 dager siden at nå var det nok.. Etter hundrevis av avbrutte forsøk, fordi jeg ikke hadde gnisten har jeg bestemt meg for at nå skal det skje.... Jeg veier nå 92,2 kilo,og er kun 162høy og min trivsels vekt er 65kg.... Jeg skal ned dit igjen, nå skal jeg være hard med meg selv.. Så nå har jeg ført opp matdagbok med alle kalorier jeg får i meg, og regner totalt stykke her inne... Det har vist seg å gå fint, men jeg sliter rett å slett med å få i meg de 1800kaloriene jeg er anbefalt... Tar sikkert noen dager, føles så feil å spise så masse når man skal ned i vekt, men det er vell det jeg har gjort feil tidligere...Så nå skal jeg holde meg til fasiter, og jeg har bestemt meg for å ikke spise etter kl 20.00 på kvelden, det syntes jeg er vanskeligst, så da drikker jeg masse vann... og legger meg tidligere enn normalt.. hehe....Jeg har også medlem av avansia som jeg har store planer om å bruke til det fulle... Og spise hver 3 time, det tror jeg at kan være det som gjør utslag for meg, for jeg kaster ofte i meg et stort måltid om dagen, og vekta har gått rett opp.... :S

 

Håper vi kan dele litt info her inne, ris & ros:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storemeg: Vi har samme mål, å vege 65 kg! Og eg er bare 164 cm høg. Eg var og over 90 for ikkje mange vekene sida, men har karra meg ned til 85 no :) Gleder meg til å følge alle sammen videre, og lykke til!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo kjekt. Dagen i går gikk fint ,emn må være ærlig å si at jeg var mett hele dagen ,men hele tiden gikk rundt og hadde lyst på det lille ekstra.

Må bruke dagen i dag til å planlegge litt lurt. Skal ha to bursdagsbesøk i helgen og har bestemt meg for å holde meg til mine 1600 kcal. Noen som har tip til noe sunt og godt som kan serveres? Nå er det vel bare å komme seg på jobb .

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storemeg: Vi har samme mål, å vege 65 kg! Og eg er bare 164 cm høg. Eg var og over 90 for ikkje mange vekene sida, men har karra meg ned til 85 no :) Gleder meg til å følge alle sammen videre, og lykke til!! :lol:

 

Åh!:) Så bra,så flink du er! Veldig godt å ha noen i samme situasjon, gleder meg som en liten jente til jeg når 85kg, da er jeg liksom igang.. Jeg dytter meg selv bort fra vekta hver dag (hehe, har kun vært flink i 4 dager nå da, men har så lyst å se om det funker, men da blir jeg bare skuffa etter en uke, for vekta regulerer seg så mye fra hver dag, så jeg skal holde ut til neste onsdag...Håper jeg har gått ned en kilo ! :) Hvor ofte veier dere dere? Jeg må veie meg en gang i uka, for jeg må se om det går rette veien, men mange anbefaler å se engang i måneden, sikkert kjempe fint å se om man har gått ned ca 4 kilo på en gang, men en måned er jo leeeenge å vente........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo kjekt. Dagen i går gikk fint ,emn må være ærlig å si at jeg var mett hele dagen ,men hele tiden gikk rundt og hadde lyst på det lille ekstra.

Må bruke dagen i dag til å planlegge litt lurt. Skal ha to bursdagsbesøk i helgen og har bestemt meg for å holde meg til mine 1600 kcal. Noen som har tip til noe sunt og godt som kan serveres? Nå er det vel bare å komme seg på jobb .

Ha en fin dag.

 

To bursdager på en helg ja, det hadde bydd på problemer for meg! Men det posteive er jo at 1800 kalorier er jo faktisk masse mat, og man velger riktig. Jeg greier ikke å få i meg 1800 kalorier om dagen, men jeg jobber hardt med saken!

 

Hos oss går det mye i "kyllinggryte" som vil kaller det på sånn samlinger...Sånn gjør vi det:

 

Hakker kyllingfilet i biter og steker den... Tar den så i en bolle, og tømmer et glass pesto oppå å rører godt. Tar så frem en ildfast form, stør rukkola salat i bånn, hakker opp tomater å stør over, så en boks med mais, og en halv agurk, så tilslutt kyllingen på toppen, og finne kjærnere øvers! :) NAM! Ved siden av har vi pasta skruer som vi blander med cream fresh LIGHT og pesto... Og noen grove rundstykker ved siden av om man spiser brød ;))

Dette er utrolig godt, og ikke det verste å ha i seg, alt går jo på mengde men... ;)

 

Håper du får en fin bursdagsfeiring med god mat uten kaker!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sunt og godt som kan serveres er kyllingsalat med fullkornpasta og feta, mmmm!! Eller tapas? :) Eller må det vere noe søtt? Finnes jo mange litt sunnere kaker :)

 

Kremt, eg veger meg flere ganger om dagen! :/ Ikkje alle dager, men mange dager gjør eg det. Pleier å sjekke før eg kler på meg om morgenen og ette trening... Er blitt helt obsessed! Men prøver å skjerpe meg og, hadde vert kjekt å klare å holde seg til kun mandagen, for ja, eg går opp og ned 1-2 kg på ei veke, hoppsideisi heile tida! :rolleyes: Men gleder meg til mandag, for eg er ganske sikker på at denne mandagen har eg gått ned! No mandag som var hadde eg ikkje gått ned 1 gram på ei veke! :o

 

Riktig god helg folkens, tenk på ka dere stapper i dere, det prøver eg å gjøre! ;) Også må vi jo trimme litt og ;) Kor mye og ka trener dere? På trim og trening-tråden legger eg inn det eg trimmer kver dag, teller trimpoeng, mosjonsutfordringen trur eg den heter, bli med der da :D GOOOOD HEEEELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en mager og deilig fredag. Deilig å ikke ligge småkvalm på sofaen etter å ha stappet junk i seg. :rolleyes:

 

Veiing ja, måå nok innrømme at jeg er litt opphengt i denne vekten og det blir en tur både morgen og kveld, men mandag er rapporteringsdag så den teller. Men tro og håper at mandag blir en bra dag. :)

 

Jeg trener litt forskjellig. Spinning, zumba, corebar og prøver å venne meg til å løpe på tredemølle. Men med mine 105 kg og 179cm føler jeg meg som en valross på tur. Denne følelsen blir nok bedre etter hvert. Har ambisjoner om å komme i gang med styrketrening og, men syns det er serdeles kjedelig, men skal visst være et møst når en vil gå ned i vekt. Så jeg får ta meg selv sammen og få det inn i planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To bursdager på en helg ja, det hadde bydd på problemer for meg! Men det posteive er jo at 1800 kalorier er jo faktisk masse mat, og man velger riktig. Jeg greier ikke å få i meg 1800 kalorier om dagen, men jeg jobber hardt med saken!

 

Hos oss går det mye i "kyllinggryte" som vil kaller det på sånn samlinger...Sånn gjør vi det:

 

Hakker kyllingfilet i biter og steker den... Tar den så i en bolle, og tømmer et glass pesto oppå å rører godt. Tar så frem en ildfast form, stør rukkola salat i bånn, hakker opp tomater å stør over, så en boks med mais, og en halv agurk, så tilslutt kyllingen på toppen, og finne kjærnere øvers! :) NAM! Ved siden av har vi pasta skruer som vi blander med cream fresh LIGHT og pesto... Og noen grove rundstykker ved siden av om man spiser brød ;))

Dette er utrolig godt, og ikke det verste å ha i seg, alt går jo på mengde men... ;)

 

Håper du får en fin bursdagsfeiring med god mat uten kaker!:))

 

 

Hørtes vldig god ut den der. Skal prøves en dag. Er kaffebesøk så må prøve å finne på noe lurt. Blir nok en elller annen kake, men skal sørge for å ha noe god frukt som jeg kan forsye meg av .Så lenge jeg planlegger og bestemmer meg for hva jeg skal spise , går det nok greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vill gjerne følge denne tråden.. Bestemte meg selv for 3 dager siden at nå var det nok.. Etter hundrevis av avbrutte forsøk, fordi jeg ikke hadde gnisten har jeg bestemt meg for at nå skal det skje.... Jeg veier nå 92,2 kilo,og er kun 162høy og min trivsels vekt er 65kg.... Jeg skal ned dit igjen, nå skal jeg være hard med meg selv.. Så nå har jeg ført opp matdagbok med alle kalorier jeg får i meg, og regner totalt stykke her inne... Det har vist seg å gå fint, men jeg sliter rett å slett med å få i meg de 1800kaloriene jeg er anbefalt... Tar sikkert noen dager, føles så feil å spise så masse når man skal ned i vekt, men det er vell det jeg har gjort feil tidligere...Så nå skal jeg holde meg til fasiter, og jeg har bestemt meg for å ikke spise etter kl 20.00 på kvelden, det syntes jeg er vanskeligst, så da drikker jeg masse vann... og legger meg tidligere enn normalt.. hehe....Jeg har også medlem av avansia som jeg har store planer om å bruke til det fulle... Og spise hver 3 time, det tror jeg at kan være det som gjør utslag for meg, for jeg kaster ofte i meg et stort måltid om dagen, og vekta har gått rett opp.... :S

 

Håper vi kan dele litt info her inne, ris & ros:))

 

Det å spise ofte fungerer supert for meg, da unngå jeg de store smellene. Jeg veier 105 kg og er 179 høy og har et mål om å komme ned til 82, så har en vei å gå. Men dette skal vi klare.ar lagt meg på 1600 kcal og det er ikke noe problem å komme opp i . hehe. Ha en strålende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å spise ofte fungerer supert for meg, da unngå jeg de store smellene. Jeg veier 105 kg og er 179 høy og har et mål om å komme ned til 82, så har en vei å gå. Men dette skal vi klare.ar lagt meg på 1600 kcal og det er ikke noe problem å komme opp i . hehe. Ha en strålende helg!!

 

Så bra:) Tror at å spise ofte kan fungere for meg å, med mitt yrke har jeg ingen faste pauser så derfor kan det gå lang tid mellom hvert måltid, men nå som jeg er fokusert på 3 timer. så går det jammen meg og! Det tar jo ikke så lang tid å få i seg litt mat.. :) Tenkte jeg skulle holde meg til 1600 kcal jeg å, men hittil har jeg greid maks 1400....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg har et spørsmål, og trenger litt hjelp fra dere... Jeg har fått anbefalt å spise 1600 kalorier hver dag for å gå mest mulig ned i vekt.... Men dette greier jeg da aldri, det jeg lurer på er, hva er maks kcal inntak dere har i hvert måltid....? Jeg føler jeg føler det blir feil at jeg spiser et stort måltid til slutt bare for å få i meg nok kcal i løpe av dagen..Spiser ikke etter 20.00 da, så er ikke så seint, men er det en maks grense for hvor mange kcal man bør spise om gangen??? Fint om noen kan hjelpe meg med dette:)))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storemeg: Angående måltidskcal ligger eg på 200-300 kcal til frokost, lunsj og kvelds, 400 på middag og 100-200 på mellommåltider. Er ikkje vanskelig å tilføye ekstra kalorier i løpet av en dag, du kan feks drikke appelsinjuice (personlig foretrekker eg å spise kaloriene mine, ikkje drikke dei ;) ) Eller du kan spise oftere, istedet for 4-5 måltider, kan du ha det i tillegg spise en frukt annakver time som mellommåltid, eller til dessert osv. Mer pålegg på brød og knekkebrød kanskje, istedet for bare ost, kan du bruke smør, ost, skinke og grønsaker. Om eg ikkje når opp til 1600 kcal en dag og klokka er masse, så tar eg meg kanskje 1 knekkebrød, 1 glass melk eller noe lite, men legger meg heller med mindre kcal en dag enn å stappe i meg masse rett før leggetid. Noen kcal fra eller til er ikkje så nøye heller. Kanskje dette hjalp litt?? Men du visste sikkert alt fra før.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storemeg: Angående måltidskcal ligger eg på 200-300 kcal til frokost, lunsj og kvelds, 400 på middag og 100-200 på mellommåltider. Er ikkje vanskelig å tilføye ekstra kalorier i løpet av en dag, du kan feks drikke appelsinjuice (personlig foretrekker eg å spise kaloriene mine, ikkje drikke dei ;) ) Eller du kan spise oftere, istedet for 4-5 måltider, kan du ha det i tillegg spise en frukt annakver time som mellommåltid, eller til dessert osv. Mer pålegg på brød og knekkebrød kanskje, istedet for bare ost, kan du bruke smør, ost, skinke og grønsaker. Om eg ikkje når opp til 1600 kcal en dag og klokka er masse, så tar eg meg kanskje 1 knekkebrød, 1 glass melk eller noe lite, men legger meg heller med mindre kcal en dag enn å stappe i meg masse rett før leggetid. Noen kcal fra eller til er ikkje så nøye heller. Kanskje dette hjalp litt?? Men du visste sikkert alt fra før.... ;)

Tusen takk for svar! Dette hjalp masse, da har jeg en pekepinne på hva jeg skal ha omtrent til hvert måltid! :))))))) Denne uken har jeg gått ned - 1,1kg, og 4,5 cm rundt midjen! Fornøyd med det jeg!!:))) Har uken deres vært vellykket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så bra!

 

Eg gikk også ned 1,1 kg :)

 

Stå på :D

 

Så bra! Det er jammen vært alt strev når vekta rikker på seg! Nå smugtitter jeg litt hver dag ( det var det jeg hadde bestemt meg for å ikke gjøre, men den går nedover å det er så gøy!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere... Hvordan går det med dere? Er dere flinke å holder dere til planen....? Jeg var ute på første gang på 6 måneder i helga, og drakk en del vin, og spiste meg mett beruset på potetgull langt på natt.... Og i dag når jeg veier meg har jeg gått opp nøyaktig 1kilo og 1cm rundt midjen... Kjenner jeg er skikkelig deppa, og føler at helga ikke var vært det, selv om jeg hadde det kjempe gøy sammen med venner.. Har trent knall hard både i går og i dag, og skal sørge for at den kiloen er borte neste uke..................*Deppa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...