Gå til innhold

Motivasjonspartner?


Gjest sstine
 Share

Anbefalte innlegg

Navn: Stine

Alder: 19

Sted: Bergen

Høyde: 170 cm

Vekt: 85 kg

Mål: 60 kg

 

Etter å ha slitt med bulimi siden jeg var tretten-fjorten år, samt perioder med overspising og spisevegring, ønsker jeg nå å prøve ut "den sunne sti".

Selv tenkte jeg å kicke i gang slankingen med PSMF i ca en mnd, før jeg tenker å holde meg på et kaloriinntak på 1600-2000 kcal.

Jeg trener på treningsstudio tre, fire ganger i uken, samt jeg har et yrke hvor jeg er i fysisk aktivitet hele dagen.

 

Hadde vært kjempegøy å ha en eller flere motivasjonspartnere, da jeg sliter med å holde meg unna bulimimonsteret som fredeles prøver å regjere over tankegangen min.

Hadde vært OK å ha personer som har ca. samme erfaring som meg, men herregud, jeg blir bare glad hvis noen ønsker å hjelpe meg til veien mot et sunnere liv!

 

Ellers ønsker jeg alle lykke til med målene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der! Jeg kunne gjerne trengt en motivasjonspartner. Bor også i Bergen, er 19 år og har lyst til å få matinntaket under kontroll. Jeg veier 74 kg, og vil ned 8 kg, til gylne 66 kg. Savner å kunne passe inn i de gamle buksene mine. Etter at jeg flyttet ut i fjor har det vært vanskelig å få gode rutiner på mat og trening. Jeg er veldig jojo-slanker, med perioder hvor jeg spiser helt ekstremt mye og ikke greier å begrense meg selv i det hele tatt, for så å spise ingenting på noen dager. OG så sprekker jeg og begynner på nytt. Derfor har jeg lyst til å prøve å spise passe mye, sånn at jeg blir passe mett, ikke overspiser og ikke går sulten.

 

Tenker at en god idé kan være å innføre lørdgsgodt, så sjokolade- og potetgullinntaket ikke er så fryktelig stort gjennom heele uka, men bare én dag. Det tror jeg hadde hjulpet veldig. Sjokolade er kanskje min største svakhet, og alt annet mulig søtt òg for den saks skyld. Så det gjelder å prøve å spise sunt for minn del, og bli mett på det. Ikke bytte ut middag men en 200 g melkesjokolade... Som har skjedd altfor ofte.

 

Altså:

 

Vekt: 74 kg

1. delmål: 72 kg (innen 1. oktober!!!)

2. delmål: 69 kg (innen 1. november!!!)

MÅL: 66 kg innen 2012!

 

Dette skal vi klare! Håper dette kan bli en aktiv tråd, jeg trenger litt drahjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Er 25 år, bor også i Bergen, og begynte på mitt første GR-kurs høsten 2007 mener jeg. Gikk ned fra 88 til 72 kg, og har de siste årene prøvd å komme enda lenger ned, til et sted mellom 60 og 65 (vet ikke hva som er trivselsvekten, for jeg har aldri vært der!). I fjor høst var jeg i USA, og gikk opp nesten 10 kg, og ligger nå på rundt 77. Er dritt lei av å aldri klare å gjennomføre, og nå skal jeg i gang på ny. Jeg har ikke meldt meg på kurs fordi jeg har fått alt info jeg trenger derfra allerede, og synes det er for dyrt å betale over 2000kr kun for den motivasjonen veiing foran kursleder gir. Så nå håper jeg jeg kan hente litt motivasjon her inne! Begynner med veiing i morgen tidlig, så er vi i gang..

 

Lørdagsgodt er et godt tips, jeg må bare klare å holde det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hei! Jeg bor også i Bergen, jente på 25 år. Har en stor forkjærlighet for rødvin og sjokolade (sukk). Har lavt stoffskifte og har spist altfor lite og sjelden, og begge deler går jo som kjent utover forbrenningen..har begynt på kurs nå, men det går tregt, selv om jeg føler jeg har vært flink. Er student, så det blir mye stillesitting, men går mye og har så smått begynt å trene.

 

Vekt nå: 61,6

Delmål: 58

Trivselsvekt: 54

(jeg er lav :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...