Gå til innhold

Går opp i vekt


Gjest Bokfink
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har vært medlem på nett i to uker og synes det går fint. Bortsett fra at jeg går opp i vekt!

 

Fire uker før jeg startet på GR så hadde jeg fire uker på Grete Larsen (mye det samme, men ikke så avansert). Da opplevde jeg også at vekten stod helt stille på 68 kg - jeg er 169 høy og 37 år gammel. Har menyen på 1600 kalorier per dag.

 

Nå er den altså 69 kg. Målene er også samme eller litt mer. Jeg ligger på 9,2 i dagspoeng på mat og i alle fall 2 TP om dagen. Løper ca 2 mil i uka. Det som er vanskelig er å få til å spise nok. Men jeg kan ikke fortså at jeg skal gå noe annet enn opp i vekt når jeg spiser mer enn før. Jeg har lest at det skal være mulig å spise for lite, men jeg mener at jeg har spist litt for mye før jeg startet på kuren. Jeg spiser lite kjøtt, og erstatter det med grønnsaker. Kanskje det er et problem? Jeg få i alle fall i meg nok proteiner hver dag.

 

Jeg drikker nok vann, tar tran, spiser avocado og nøtter for å få opp kaloriantallet. Føler at jeg bare spiser og spiser. Jeg tar alle frimerkene på lørdag - vin og potetgull.

 

Gjør jeg noe feil?

Kommer det til å snu?

I tilfelle hvor lang tid må jeg regne? Er redd for å bli demotivert, og selvsagt veldig redd for å legge på meg enda mer.

 

Hadde blitt veldig glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... ser jo ut som du gjør absolutt alt rett så dette var jo litt merkelig. Jeg regnet ut menyvalget ditt og det ser jo også riktig ut.

 

Kan desverre ikke hjelpe deg, men heie kan jeg. Du MÅ jo bare få resultater når du er så flink som du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk - menyvalget fikk jeg automatisk, så det var fint å få vite at det høres riktig ut. Jeg skjønner at 2 uker ikke er mye, men siden jeg hadde fire uker før det også så synes jeg det er rart.

 

Mannen min begynner å bli ganske god på GR-regler. Men antagelig lei av å høre på hvor vanskelig det er å spise nok. Håper noen andre har noen tips.

 

Kan også nevne at jeg og mannen min prøvde "ned to buksestørrelser" fra NRK-nettsidene i vinter og ingen gikk ned så mye som et gram da heller. Han trenger det ikke heller - høy og slank maratonløper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig flink ut; kan det være at det, som du nevner, blir litt lite proteiner? Mener å huske at jeg har hørt noe om en kneik, som kan være lang, før kiloene begynner å gå av. Jeg kan ikke svare for meg ennå, fordi jeg har kun fulgt opplegget seriøst i seks dager. Men de forutgående ukene gikk jeg opp selvom jeg spiste mer moderat og trente mere; men det tror jeg var logisk fordi det var sommer med mye kalorier fra alkohol.

Anyways, så lykke til!! Håper kiloene raser snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hyggelig med et svar. Jeg er helt i villrede. Jeg vet at jeg ikke er så flink med styrketreningen. Da tuller jeg litt og er ikke skikkelig sliten etterpå, men jeg gjør det jo i alle fall da. Jeg savner vin veldig, og lurer på om jeg skal orker å la være når det ikke her noen effekt.

 

Men jeg synes virkelig at jeg bare spiser og spiser. Jeg fører opp maten jeg skal spise først på dagen, slik at jeg kan tilpasse hva jeg spiser etter det. Da ender det med at jeg må spise enda mer etter middag. Har aldri spist så mye som jeg gjør nå. Da er det jo ikke så rart at jeg går opp.

 

Har du noe du erstatter alkoholen med?

Jeg har laget råsaft av blåbær, med kunstig søtningsmiddel. Da kan jeg få i meg bær samtidig som jeg later som om jeg drikker vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en annen ting som kan være viktig; om du får nok fett i deg?

Alle vitale organer og hjernen trenger fett og hvis de ikke får nok vil de lagre absolutt alle kcal som tilføres(enkelt sagt; jeg husker ikke hele teorien), men å få nok fett er ihvertfall viktig. Jeg kutter veldig ned på alkoholen og har erstattet den med mørk sjokolade eller kakao med kokosblomstsukker, men jeg drikker noe alkohol ca en gang pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

i følge GR og matoppføringene mine så får jeg oftest 9,2 poeng på maten min i løpet av en dag. Ikke på lørdag da. Da er det potetgull og vin på kvelden. Det ødelegger for hele uka, så jeg har ikke så mye glede av det lenger.

Jeg fyller opp med nøtter og majones 80% på kvelden for å få i meg nok fett og kalorier. Det er som regel kalorier jeg mangler på slutten av dagen, så en teskjed majones er bra. Det føles veldig rart å spise på denne måten.

 

Det jeg ikke har nevnt er at jeg har veldig mye vondt i magen, så det kan hende at det er legen som må kontaktes, ikke GR. Men da har jeg i alle fall full oversikt over hva jeg spiser.

 

Kokosblomstsukker? Det har jeg aldri hørt om. Er det fra helsekost? Er den i kakaoen eller er det et eget produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at du opplever at du "spiser og spiser". Kunne du klare å spise noe mer feit fisk, f.eks. på brød eller knekkebrød? Det er bra for deg, og det blir en del kcal uten at du trenger å ta en teskje majones. DET virker for meg som et veldig merkelig valg.

 

Når du drikker vin og spiser potetgull, følger du "reglene" for frimerker da? Eller blir det for mye i helgene?

 

Og spiser du skikkelig etter at du har trent? Jeg er ingen ekspert, men ser for meg at kroppen kan bli litt stresset over hard trening hvis den ikke etterfølges av mer "bensin". Kanskje det kan føre til at den tviholder på fettet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig valg, ja, det er det nok. Skal teste lunch-fisk til uken. Det er sikkert lurt.

 

Jeg veier opp potetgullet og så spiser jeg litt fra skålen til mannen min. Så det er juks.

I morgen skal jeg lage kikert-godteri. Tørket i ovn med krydder. Det skal visst være godt.

 

Jeg er ikke så flink til å spise lurt etter trening. Da er jeg ofte veldig sulten og fyller kanskje på med feil ting. Jeg skal lese litt mer om det.

 

Tusen takk for svar. De rundt meg er nok litt lei å snakke om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kokosblomstsukker er fra helsekosten, det har lav glykemisk indeks, jeg kjøpte det en periode jeg forsøkte meg på dr . Lindberg kosthold....å kutte ned på karber og mere grønnsaker var veldig bra og gav resultater, men fordi jeg er så glad i poteter og pasta og brød skle det ut, men hvis du vil garantert miste vekt er en kombinasjon av grete roede og Fedon en mulighet. Altså ligge på rundt 100 karbohydrater daglig, helst littegrann under også. Det er heller ikke så ekstremt som en ren lavkarbodiett, du kan spise det meste, bare i mindre porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få i deg mest mulig kalorier om morgenen..jeg prøver å få i meg 600 kalorier til frokost, å så 500 til lunsj, 300 til middag og 200 til kvelds. Man trenger ikke mat før man skal sove..da bare lagres alt..Spis masse mat på formiddagen og lite på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...