Gå til innhold

Matlei?


Gjest AgnetaN
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg går maxikurs og har vært igang i to uker nå. Er 39 år, 174 lang og veier grusomme 101 kilo! (hoff, en type presentasjon man ikke bruker i andre situasjoner ;)

 

Jeg klarer å følge opplegget og har gått ned 0,8 på første uken. Det jeg opplever nå, er att jeg begynner å bli stresset av å spise så mye som man faktiskt gjør. Tidligere slurvet jeg veldig og spiste (faktiskt sundt) men i absurde mengder og alt for sjeldent.

 

Er det noen som føler det samme? Att det er slitsomt å se på klokken og tenke, "jahapp, dags for frukt...". Når kaloriene skal fordeles utover døgnet, og vi må få i oss melkeprodukter, frukt og grønnsaker fordelt over dagen så blir det plutselig mange mange måltider som skal ned. Første uken var det bare gøy å jobbe mot en kostholdscore kring 8-9 men nå begynner jeg å tenke, åh nei, mat igjen...

 

Kanske noen har tips på bra mellommåltider? Fine kveldsmåltider? Lunsjer? Middagen er grei. da spiser jeg med min man som er flink på kjøkkenet.

 

Helst ting som kan forberedes eller lages veldig raskt. Jeg har tilgang på kjøleskap på jobb og vannkoker dersom det trengs. Jeg spiser kun økologiskt kjøtt så det begrenser seg noe. Samme med egg. Er glad i de fleste grønnsaker men er dårlig på å spise frukt om det ikke er kuttet opp i en fruktsalat. Spiser ingen ferdigmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går maxikurs og har vært igang i to uker nå. Er 39 år, 174 lang og veier grusomme 101 kilo! (hoff, en type presentasjon man ikke bruker i andre situasjoner ;)

 

Jeg klarer å følge opplegget og har gått ned 0,8 på første uken. Det jeg opplever nå, er att jeg begynner å bli stresset av å spise så mye som man faktiskt gjør. Tidligere slurvet jeg veldig og spiste (faktiskt sundt) men i absurde mengder og alt for sjeldent.

 

Er det noen som føler det samme? Att det er slitsomt å se på klokken og tenke, "jahapp, dags for frukt...". Når kaloriene skal fordeles utover døgnet, og vi må få i oss melkeprodukter, frukt og grønnsaker fordelt over dagen så blir det plutselig mange mange måltider som skal ned. Første uken var det bare gøy å jobbe mot en kostholdscore kring 8-9 men nå begynner jeg å tenke, åh nei, mat igjen...

 

Kanske noen har tips på bra mellommåltider? Fine kveldsmåltider? Lunsjer? Middagen er grei. da spiser jeg med min man som er flink på kjøkkenet.

 

Helst ting som kan forberedes eller lages veldig raskt. Jeg har tilgang på kjøleskap på jobb og vannkoker dersom det trengs. Jeg spiser kun økologiskt kjøtt så det begrenser seg noe. Samme med egg. Er glad i de fleste grønnsaker men er dårlig på å spise frukt om det ikke er kuttet opp i en fruktsalat. Spiser ingen ferdigmat.

 

 

Hei!

 

Det var akkurat som jeg skulle ha skreet det selv...! Jeg har også gått på GR MAXI i 2 uker og syntes ikke jeg gjør anet enn å spise....blir litt stresset av at jeg skal ha i meg så mye mat, og denne uken har det ikke gått like bra som 1 uken. Tror ikke jeg har gått ned noe denne uken :( Skal på kurs i kveld og gruer meg litt for resultatet..men men, det er vel bare å kjempe på og holde motet oppe :) Vi ser jo at det hjelper og at andre får det til, så det er vel bare å komme godt inn i rutinen så skal det vel gå bra :) Har ikke så mye tips til deg, men vi kan jo håpe at noen av ed som har gått på kurs litt lengre enn oss har noen triks på lur :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kurs i kveld og gruer meg litt for resultatet..men men, det er vel bare å kjempe på og holde motet oppe :)

 

Ja, vi skal klare det! Skal også på kurs ikveld. Kanske går vi på samme. Får vel se om vi kjenner igjen historiene når vi tar runden ;)

 

Hilsen hun som sitter med kaffekopp og pønsker på frokostplaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...