Gå til innhold

Start 17.09.12! Bli med?


Gjest Marty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper å finne noen som er klar for å få en frisk start fra nå av! Jeg har tidligere gått på GR-kurs, og gikk ned 18kg. Var i fjor høst på utveksling i USA og er nå nesten 10kg tyngre enn jeg var før jeg reiste, så nå skal jeg komme ordentlig i gang igjen! Målet er å ta av USA-vekten, og så etter det finne trivselvekten på mellom 60 og 65 (kom bare ned til 68,5 på mitt letteste før jeg reiste). Jeg starter med veiing i morgen tidlig, og har virkelig lyst å få det til denne gangen! Bli med!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Håper å finne noen som er klar for å få en frisk start fra nå av! Jeg har tidligere gått på GR-kurs, og gikk ned 18kg. Var i fjor høst på utveksling i USA og er nå nesten 10kg tyngre enn jeg var før jeg reiste, så nå skal jeg komme ordentlig i gang igjen! Målet er å ta av USA-vekten, og så etter det finne trivselvekten på mellom 60 og 65 (kom bare ned til 68,5 på mitt letteste før jeg reiste). Jeg starter med veiing i morgen tidlig, og har virkelig lyst å få det til denne gangen! Bli med!! :D

 

 

Jeg er med!:) Tenkte jeg skal ned til 75 kg,veier nå 88,5 kg. Fikk barn i oktober,men det er ikke lov å skylde på graviditeten nesten 1 år etterpå ;) Jeg skal gifte meg neste sommer så det er en stor motivasjon siden jeg må ut å finne brudekjole etter jul. Masse lykke til Marty,er bare å stå på :) Skal vi skrive inn vekta vår her hver mandag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Håper å finne noen som er klar for å få en frisk start fra nå av! Jeg har tidligere gått på GR-kurs, og gikk ned 18kg. Var i fjor høst på utveksling i USA og er nå nesten 10kg tyngre enn jeg var før jeg reiste, så nå skal jeg komme ordentlig i gang igjen! Målet er å ta av USA-vekten, og så etter det finne trivselvekten på mellom 60 og 65 (kom bare ned til 68,5 på mitt letteste før jeg reiste). Jeg starter med veiing i morgen tidlig, og har virkelig lyst å få det til denne gangen! Bli med!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ønsker jeg masse lykke til første uka. Blir spennende å høre hvordan det går :) Hva blir dere utfordringer?

 

Selv syns jeg det er vanskelig i jobbsammenheng, da vi spiser middag sammen der med barna jeg jobber med. Og så er det såklart de sosiale settingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere vil være med! Veide meg i dag morges, og vekta var 77,6. Vi kan godt legge inn vekt hver mandag, hvis det er deres veiedag også? Så nå er det bare til å komme i gang! :D

 

Brudekjole er jo kjempemotivasjon Annoli, tenk så flott du kommer til å være! Og iver, 10-14 frem til jan./februar klarer du lett!

 

Utfordringene synes jeg er mest i sosiale settinger - selskaper og steder du får servert mat er verst. Samtidig er det ikke SÅ ofte det skjer, så hvis en er flink ellers er det lov å spise god middag ute en gang i blant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få være med også? Jeg starter på kurs førstkommende mandag men har så smått begynt å ta meg i nakkeskinnet igjen. Gått på GR før, for ca 7-8 år siden. gikk da ned 18 kilo. Gått opp igjen ca 10 kilo, vet ikke helt hvor de kom, de har liksom bare sneket seg på. Fikk en datter i Januar og 3 av kiloene jeg har på kroppen nå stammer fortsatt fra graviditeten. Nå vil jeg ha av meg disse 10 kiloene som jeg ikke trives med.

Er 27 år, 1.barns mamma og veier pr i dag, mandag: 84.9 kilo fordelt på 172 cm ca. Målet er å komme seg ned i 75 kilo i første omgang. Drømmemålet er kanskje 70 kilo men det er ikke hovedambisjonen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg og slenge meg på?

Jeg var også på utveksling dette året, i Australia, og klarte da å legge på meg nesten 7 kg, så målet mitt er vel at ihvertfall de, og kanskje et par til, er borte innen jul. Jeg veier i dag 60,8 kg, begynte i forrige uke og har til nå gått ned fra 61,5 kg. :) Hovedmålet mitt er å komme ned til rundt 50 kg. (Jeg er ikke så høy)

Jeg har aldri veid så mye som jeg gjør nå, og kjenner at klærne mine har blitt for små og liker ikke hvordan fettet mitt nå henger over buksekanten. Var for et par år siden på nesten samme nivå, men klarte da å komme ned til 55 igjen, men har enda ikke klart å komme under det siden før jeg var på folkehøgskole for en del år siden.

 

Min utfordring er egentlig mest det å fortsette til jeg har nådd målet! Har en tendens til å gi opp et stykke før hvis det ikke går raskt nok. Har aldri skrevet her inne på forumet før da og håper at det er det som trengs for å bli mer motivert til å fortsette. Er for øyeblikket veldig motivert til å trene, så håper virkelig det fortsetter. Har holdt på å trene så smått de siste ukene og begynte for fullt forrige uke, og kjenner allerede en bedring i formen, som var helt på bånn. Er også en utfordring med de sosiale settingene som du sa annoli, både de med masse god mat og drikke, og de med alkohol. Liker å gå ut iblandt, og har jo ikke lyst å bli helt asosial selv om jeg slanker meg, men er vel bare å begrense seg, trenger ikke gå ut bare for å gå ut :)

 

Nå skal jeg gå å lage meg grønnsakslapskaus, kjempegodt og sunt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flott med alle som er med! Da må vi være flinke å gå inn her og oppdatere og oppmuntre de andre! :D Nå har jeg vært på Slynge - hardt å komme i gang igjen, men veldig deilig følelse i kroppen etterpå! Og det beste er kanskje at etter trening er jeg som regel ikke særlig sulten på noe søtt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i hvert fall gjøre så godt jeg kan for å bidra til en aktiv og spennede tråd.

I dag har jeg startet dagen med en mager frokost og 20 minutter med pilates. Ikke så alle verst start det:) Resten av dagen skal jeg bruke med veslejenta mi. tenker vi skal ta gåturen bort til sentrum (ca 20 min hver vei) og titte litt i butikkene. Jeg skal på fest for første gang siden jeg ble gravid, nå til helgen. Har ikke noe gåbort klær lenger så jeg må definitivt minst ha meg en ny bukse. Gleder meg til moro men litt bittersøtt at det helt klart vil bli rødvin. Kan alltids begrense seg men så sjelden som det blir en fest nå for tiden så tror jeg faktisk at jeg skal drikke de glassene jeg har lyst på og heller rive meg i håret dagen etterpå:)

 

Mine største utfordringer i hverdagen er at jeg generellt er fryktelig glad i alt som er søtt. Har en samboer som også er glad i søtt. Men han kan spise alt han vil. det kan ikke jeg. Jeg har en insulinforstyrrelse som ved siden av min ellers litt sukkerglade livsstil bidrar til overvektsproblemer.(diabetes light) jeg legger råfort på meg og sliter med å gå ned. Ellers er de fleste sosiale settinger en utfordring. Har jeg først begynt å spise kake sliter jeg med å slutte. Har jeg besøk eller skal kose meg skikkelig MÅ jeg ha noe godt osv. Skal nå forsøke en litt karboredusert/grovkarbo GR runde denne gangen for å se om det kan være med å hjelpe kroppen min til å redusere insulinproduksjonen og bremse den dårlige trenden med å sakte men sikkert legge på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er med! Men jeg vil ned 15 kilo til jul, altså 1 kg hver uke, men hvis jeg når delmålet mitt er jeg også fornøyd :) Startet den 13 September så veiedagen min ble automatisk hver torsdag, men kan begynne å ha veiedag hver mandag med dere hvis det var det man ble enig om :)

Har en BMI på 26,5 som jeg skal ha ned til 20. Det vil si, jeg startet den 13 sep på 66kg og skal ned til 50 :) delmålene mine er 59 og 54 kilo.

 

Er ikke så utrolig flink til å trene, så jeg kutter mer på inntaket, og prøver å holde meg til 1200 kalorier daglig. Skal komme i gang med kampsport, som kickboxing og muay thai og slikt når jeg er ferdig med forskjølelsen.. Har vært utrolig flink uken som har vært likevel, jeg holder meg kun til sunne matvarer, noen dager kommer det litt over 1200, som 1500-1600 men noen dager kommer det også litt under, tenker dette bare utfordrer metabolismen litt til å komme i gang.

 

Det jeg også gjør for å ikke overskride karbohydrat innholdet jeg er anbefalt, er å skifte ut noen mellommåltid med Diet protein shakes, fra Proteinfabrikken. Det er også viktig å få nok proteiner så dette tenker jeg er mye med på å hjelpe :)

 

Utenom dette er matvarene jeg pleier å spise: Havregrøt med tinte blåbær og kardemomme, lapskaus grønnsaksblanding/amerikansk grønnsaks blanding/brokkoli og blomkål grønnsaksblanding, torskfilet, scampi(60kl/100g!!!), eggehviter(14kl stk!!)tunfisk, cottage cheese, skummet melk, rugknekkebrød med kyllingpostei, bananer som mellommåltid, nutrilett peanøtt som mellommåltid (er bedre med vanlig mat, men disse er så god! så det er mer for en treat hvis jeg trenger det), siden jeg ikke klarer å drikke så mye rent vann, drikker jeg mye saft, funlight 1kl/dl går det mye i. Salatkylling, tomater, kalkun, couscous fullkorn, løk, buljong, sojamelk vanilje(den er så god!) reker, 00% kokos og vanilje jogurt. Håper dere fikk noen tips der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er med tinitus! Du kan veie deg hvilken dag du vil, så lenge vi prøver å være flinke å følge opp her inne! :)

 

Latona, kjempeflott start på dagen! Rødvin er jo ikke det verste, det burde gå bra :) Til info; den høsten jeg begynte på GR-kurs, og gikk ned 10kg fra midten av september og frem til jul, var jeg på fest hver eneste helg. Jeg bestemte meg for at det ikke var noe jeg ville kutte ut, så da gikk jeg på fest, men passet på å ikke spise noe fra chipsskålen, og å holde meg unna feit nattmat (sprakk jo selvfølgelig i blant, men jeg var bevisst på det). Så en fest med rødvin må du ikke se på som et stort nederlag! :) Søtt er jeg og altfor glad i, og må alltid ha noe til kvelds. Akkurat nå er det lettere å unngå usunne ting, fordi det er så godt med norske epler og plommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at så mange er med :)

 

Er enig i at det bør være lov å gå ut og drikke og ha det gøy innimellom, men som Marty sier er det lurt å holde seg unna chipsen og nattmaten! Og det er vel mindre kalorier i vin enn øl ihvertfall :)

 

Dagen i dag har gått bra, både med mat og trening. Jeg klarte å komme meg på en time som heter Puls, som er en hard aerobic-ish time. Var ikke veldig motivert til å dra, men heldigvis ville hun jeg bor med også bli med, så da var det lettere å komme seg dit :) Tror ikke det blir trening i morgen da, har skole fra 8 til 18, så da skal det bli godt å slappe av etterpå.

 

Hvordan går det med dere? Ser ut som dere har gode planer for vektnedgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg på her! :-)

 

Jeg fikk barn i mai, og var mye dårlig i graviditeten. Da fikk jeg ikke trent, og det ble masse trøste-/kosespising. Dette endte med ca 30kg. Jeg veide da på det meste 98 kg! Nå er vekten på 86,4, og jeg har som målsetning å gå ned til 68 kg.

Dette skal vi klare sammen!!

Heia oss, heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flottflott! :D

 

Her har det gått greit til nå denne uken, har ikke orket å registrere mat her inne, men har vært bevisst på å spise sunt og ikke mer enn til jeg blir mett. Akkurat som om jeg har vært litt likegyldig til mat denne uken, noe som har gjort det veldig lett å spise sunt! Normalt tenker jeg vel altfor mye på mat, og lar mat/godis alltid være en del av høydepunktene på dagen. Hadde jeg klart å slutte å tenke på det sånt hadde dette sikkert ikke vært noe problem! :P I dag skal jeg ut og spise middag med en venninne, men skal prøve å velge sunt, og ikke ha dessert. Hadde tenkt å trene, men er altfor støl etter styrketrening på mandag, så får utsett det til i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah jeg har hatt to ikke fullt så bra dager. Eller altså, jeg fikk ikke trent noe i går og ikke forløpig i dag. Har vært litt sulten så har spist litt mer enn jeg burde. Ikke så grådig usunne ting men tilsammen blir det jo litt mer kalorier uansett. BEgynner å se fremover mot mandag og da skal jeg jo begynne på kurs og inn i et strengt regime så jeg tenker at jeg skal holde meg sunn men ikke gal de siste dagene før kursstart. Vet det blir nok matfokus de neste åtte ukene.

 

Skulle ønske jeg var flinkere på fysisk aktivitet. Har en samboer som jobber utrolig mye, som igjen gjør at jeg er mye alene med jenta vår. Skulle gjerne vært ute å jogget/gått tur på kvelden også men jeg føler tiden ikke strekker helt til. Har masse hjemmetreningsvideoer osv da, så jeg får prøve å bli enda flinere til å sette dem på:) skulle bare ønske det var skikkelig lystbetont og ikke noe jeg måtte gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det helt greit for tiden. Har ikke klart å komme meg på trening hverken i går eller i dag, men nå har jeg meldt meg på trening i morgen og i overimorgen, så da får jeg ta igjen det tapte :) Har planer om en rolig helg denne helgen, så da skal jeg forhåpentligvis klare meg uten de store utskeielsene. Har planer om å ha taco på lørdag da, det kan kanskje bli en utfordring for jeg er så altfor glad i rømme! Men jeg må da klare å begrense meg! :P

 

Jeg er positivt overrasket over at jeg egentlig ikke har noe søtsug for tiden :) Får bare holde meg unna det så lenge det varer, er redd at hvis jeg tar en liten bit så kommer det plutselig tilbake igjen.

 

Jeg registrerer egentlig ikke så mye mat her inne, går inn noen dager for å passe på at det jeg spiser ikke er på nei-listen, men tror ikke jeg kunne levd med å veie all maten min, da hadde fokuset på mat blitt altfor stort og jeg hadde blitt lei.

 

Velkommen iMilla, ser du har vært flink allerede, du har jo allerede gått ned så mye som jeg skal ned. :)

 

Marty: Høres ut som du klarer deg bra! Hvordan gikk det med maten i dag? Jeg hadde det samme med trening på mandag, trente styrke på lørdag, og på mandag kunne jeg knapt gå :P Litt irriterende å ikke kunne trene når en vil, men på den andre siden kjenner man at treningen funker, og det er jo herlig.

 

Latona: Du får se fremover og passe på at dagene fremover blir bedre da :) Har du prøvd 30 day shred? Synes den er veldig bra trening, men kanskje litt ensformig i lengden da. Ellers har jeg hørt mye bra om rockering, har ikke prøvd det så mye selv, det gjør så vondt i begynnelsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei:)

 

Lurer på om jeg kan henge meg på her??

 

Har egentlig lenge holdt på med GR, men trenger et sted som kan gi meg litt motivasjon og tror at dette kan være det rette:)

 

Jeg har gått mye opp og ned i det siste, men har som mål å gå ned 10 kg til jul, som jeg bare skal klare:) Veier nå 92 kg og er 172 cm. Jeg har egentlig veie dag tirsdager, men bytter gjerne til mandag. Enda en god grunn til å være flink og bevist i helgene.

Jeg holder meg til meny nr 2 og føler at det er bra. det er vel som mange andre at det er treningen som er vanskelig, men gjør så godt jeg kan. Er veldig glad i å gå tur så prøver å få til det så ofte som mulig. trener også styrke innimellom. Har som mål å få til noe fast:)

 

Prøver også å slutte å røyke, og derfor har det kommet på 1 kg i løpe av 2 uker og derfor så må jeg bli mere bevist og bestemt på hva jeg spiser!! Ikke lett men men..

 

Ønsker alle sammen en super god helg og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 1,3 kilo fra 13 til 20 sep, og håper jeg iallefall går ned et halvt til et kilo til til torsdag, men har ikke helt troen på det for hele helgen har jeg nemlig ikke vært så viktig på det siden jeg har vært på møte med pizza og brus, og vært på besøk hos familien min. Men jeg tenker at, de to første ukene handler det egentlig mer om å kunne forandre valgene jeg tar og gjøre de litt mindre livsstil forandringene, og første uken var jeg jo kjempeflink, jeg fulgte alt etter planen, men nå tror jeg jeg skal være litt mindre streng med meg selv slik at jeg ikke tenker på det hele tiden. Men det har også med at prøve abonnementet mitt på iform sin kostholddagbok der jeg skriver inn alt jeg inntar, gikk ut, og jeg får ikke nytt før i morgen, da blir alt lettere. Men jeg synes egentlig jeg skal kose meg litt i helgene, men heller skifte ut alt til sunne alternativ og finne "sunne" former for snop. Iallefall bedre former. Har veiedag hver Torsdag så jeg har nå 3 dager på å komme meg litt etter helgen men tror vekten står stille eller kanskje har gått opp 0,5 kilo i verste fall.. vi får se. Skal trene både tirsdag og onsdag iallefall :) Også skal jeg bestille mye godt fra Iherb, waldenfarms og steviadråper iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjf; selvfølgelig, heng deg på!

 

Her har helgen gått uten altfor mye godis, men har hatt besøk både fredag og lørdag, og da går det fort noen flere kalorier enn om jeg veier maten min. Har jo hatt nydelig vær i helgen, så har vært litt ute og bevegd meg, men har ikke så altfor store forhåpninger til veiingen i morgen. Menmen, ny uke = nye muligheter!

 

Anneha88: Kjøpte en sorbet til dessert, men den var (heldigvis) ikke så god, så spiste bare litt ;)

 

iMilla: ja, du har jo vært kjempeflink allerede! Stå på!!

 

Latona: skjønner det er vanskelig å være aktiv når du har en liten. Kanskje det er en ide å ikke bare se på egentrening som trening, men være fornøyd med all aktivitet sammen med lillejenta? :) Leke litt ekstra, klatre, løpe osv? Lykke til med kursstart!!

 

Tinitus: Ja, bare stå på og gjør det du klarer! Kjempebra med trening tirsdag og onsdag :) For min del er det når jeg har vært streng jeg har sett resultater. Er selvfølgelig veldig slitsomt å tenke på det hele tiden - men så har jeg jo også fått motivasjon av å se vekten bevege seg nedover. De periodene jeg har vært mindre streng har det bare skeiet mer og mer ut ;) men det er jo ikke likt for alle, så håper du finner en lur måte å gjøre det på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vekten min 60,1 i dag :) Nedgang på 0,7 kg fra forrige mandag.

 

Er nesten fornøyd med forrige uke, men helgen kunne nok vært en god del bedre. Trente på fredag, men var altfor støl til å trene som planlagt på lørdag, og spiste nok litt mer enn jeg burde, spesielt på fredagen, ikke snop da, bare litt vel stor middag. Er stolt over at jeg klarte å holde meg unna snopet mens hun jeg bor med koste seg med smågodt da!! Er jo veldig fornøyd med nedgangen, men den er ikke såå stor som den kunne vært så jeg når jeg snikveide meg i løpet av uka. Men skal jo absolutt ikke klage, har til nå gått ned 0,7 kg i uka, og tror jeg skal prøve å satse på det fremover :)

 

Nå er det ny uke, og har allerede startet bra med tennis-trening fra kl 8-9 i morges :) Skal også trene senere i dag og i morgen. Reiser bort på torsdag, så prøver å få trent en del før det siden det sikkert ikke blir så mye trening i helga.

 

Tinitus: 1,3 kg på så kort tid er jo kjempebra! :) Hvis du er flink fram til torsdag kommer nok ikke helgen til å ødelegge så mye :)

 

Marty: Hvordan gikk det på vekten i dag?

 

Velkommen sjf! 10 kg til jul klarer du nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martemor83

Er litt sent ute her, men lurer på om jeg kan slenge meg på :D Jg har lagt på meg 15 kg etter at jeg kutta røyken for litt over 1 år siden å jeg føler meg alt annet enn bra.. veier nå 78 kg :( Normalt sett når jeg har prøvd å gå ned i vekt er det null problem, men etter at jeg slutta med røyken går det bare ikke.. :huh: Noen andre som sliter med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bli med martemor! :)

 

I dag var det 77,1 på vekta, ned en halv kilo siden sist mandag. Ikke så bra som det burde vært siden det er første uke, men siden jeg har vært litt lite streng på veiing av mat er det nok lurt med seg en del flere kalorier. Har vært flink å holde meg unna min elskede sjokolade da, og det må jeg jo være stolt av uansett ;) denne uken skal jeg også ut og spise to dager, så jeg får prøve å være strengere resten av dagene. Har mål om tre treningsøkter, men om det bare blir to skal jeg være fornøyd med det og :) Hvordan har det gått med dere andre som har veiedag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

har ikke vært på vekta i dag, men skal i morgen. tror nok ikke jeg har gått ned noe særlig, siden det ble litt vel mye alkohol på lørdag og masse fårikål i går. Men er fornøyd om den står stille:)

 

Dere er alle veldig flinke, stå på dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 87,8 idag -0,7 kg. Er veø fornøyd til tross for at jeg var i 30 årslag om fredagen hvor jeg drakk 2 rødvinsflasker (!). Spiste litt for mye smågodt dagen derpå,men nå skal jeg ikke drikke vin før til jul :)) også var jeg i bursdag til mamma igår,der ble det noen biter med svor og litt mye saus. Seriøst,denna helga har jeg vært umulig!

 

Starta dagen med cardio energy etterfulgt av styrke på elixia! Ny uke,og mer fett skal av!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...