Gå til innhold

På tide å kvitte seg med graviditetskiloene nå!


Gjest Mami81
 Share

Anbefalte innlegg

Det er 6 mnd siden jeg fødte mitt 3 barn, og jeg veier fremdeles 6-7 kg for mye i forhold til trivselsvekt. Har fullammet helt til nå, men har vært veldig søtsugen og har ikke orket å gjøre noe med vekta før nå. Men nå vil jeg tilbake i klærne mine og få selvtilliten tilbake! Lei av tjukke lår og bollemage. Får bare håpe viljestyrken er der..

 

Får komme tilbake med mål og vekt, vil ikke veie meg på kvelden.

 

Flere som prøver å gå ned etter svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mitt 4barn for 6mnd siden :-) og kjenner meg igjen. Har og fullammet frem til nå nylig, men np er vi igang med fast føde. Kjenner søtsuget, og føler jeg er blitt temmelig lat... går alt for lite tur, og etter å ha meldt meg inn på treningsenter i mai, har jeg forsatt ikke vært der. :-( dette må det bli en endring på! De eneste klærene som passer er klær jeg brukte under graviditeten.. føler meg mindre penn, for å si det mildt..

Har du meldt deg på kurs på nett eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Hei! Jeg fødte mitt andre barn for snart 5 mnd og har det som deg. Søtsug og i tillegg kommer jeg meg lite ut på tur, fordi mini vil ikke sove mer enn 15-30 min i vogna på tur. Det blir så styrete da syns jeg, men når jeg setter ord på det, ser jeg jo at jeg bør utnytte meg av den tida enn så kort den er! Har ca 6 kg igjen til før gravidvekt, men ønsker å gå ned 10. Vil gjerne slå følge med dere og ha litt motivasjon sammen med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt på GR kurs, har også fullammet til han var 5 1/2 mnd, nå er han blitt 7 mnd :)

Jeg holdt på å gå ned i vekt da jeg fant ut jeg var gravid, klarte å gå ned 8 kg.. de kom fort på igjen i svangerskapet med mer!

Så nå er det mellom 10 - 20 kg som skal vekk, for meg er det ikke kiloene som er viktigst. Men jeg skal føle meg bra, så får vi se hvor mange kilo som skal til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Frøken Klee

Jeg, jeg har en 6 mnd gammel baby som fullammer (men som jeg prøver så godt jeg kan å introdusere for annen mat).

 

Jeg har 17 kg igjen til normal bmi, jeg la nemlig fryktelig mye på meg i svangerskapet og har hatt problemer med å få det av igjen.

 

Vil veldig gjerne følge dere, spesielt siden vi ligger noenlunde på samme sted tidsmessig etter fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei hei!

 

Da har jeg fullført første uka, og jeg har gått ned 2 kg!!!

Jeg er kjempestolt!!!

 

Nå er sikkert noe av det vann og slike greier, så selv om jeg skulle være like nøye på kaloeriene fremover, betyr ikke det at det vil rase av i samme tempo. Bra, egentlig, så lenge man ammer skal man vel helst ikke ned mer enn 1 kg i uka, max.

 

Men slike ting får jeg tenke på seinere, akkurat nå er jeg STOLT over første veiing!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første uke på GR resulterte med - 1,5 kg :)

fornøyd, og håper det fortsetter ca 1 kg i uken..

 

Vi har begynte å tenke på brullyp også, men skal være i mål med vekten før jeg skal ha brudekjole på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Kjempebra jobba, vi er flinke!!!!!

Jeg trapper opp treninga denne uka, håper det kan hjelpe meg til å gå ned over 1 kg til neste veiing. Satser ikke på 2 kg en gang til, tror mest det var startskuddet - men 1 kg eller mer per uke hadde vært flott, det går unna da også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba, vi er flinke!!!!!

Jeg trapper opp treninga denne uka, håper det kan hjelpe meg til å gå ned over 1 kg til neste veiing. Satser ikke på 2 kg en gang til, tror mest det var startskuddet - men 1 kg eller mer per uke hadde vært flott, det går unna da også ;)

 

Ja, vi må bare stå på.. 0,5 - 1 kg er jo det de annbefaler.. men vil helst være nærmest 1 kg pr uke.. så de 7 svangerskapskiloene jeg har igjen forsvinner fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Ja, vi må bare stå på.. 0,5 - 1 kg er jo det de annbefaler.. men vil helst være nærmest 1 kg pr uke.. så de 7 svangerskapskiloene jeg har igjen forsvinner fort!

 

Jeg har også 7 svangerskapskilo igjen.

Og så har jeg 5 ny-forelsket-kjærestepar-kilo som skal vekk etter det.

Og så er det 3 bonus-kilo, for å komme innenfor normal-bmi.

 

Så TIL SAMMEN er det litt flere kilo enn deg, men vi tar det i rykk og napp.

Først: Svangerskapskiloene! Og så går veien videre derfra etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 7 svangerskapskilo igjen.

Og så har jeg 5 ny-forelsket-kjærestepar-kilo som skal vekk etter det.

Og så er det 3 bonus-kilo, for å komme innenfor normal-bmi.

 

Så TIL SAMMEN er det litt flere kilo enn deg, men vi tar det i rykk og napp.

Først: Svangerskapskiloene! Og så går veien videre derfra etterpå ;)

 

Det skal vi nok klare.. de 7 første kiloene, så tar vi resten etterpå.. jeg skal ned 10 kg utenom svangerskapskiloene.. Så bruker vell litt tid på det, men håper jeg klarer det til sommeren 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Heisann, hvordan har det gått med deg, LinnH91?

 

Jeg hadde veiedag idag, og har gått ned 1,2 kg siden forrige uke! Hurra, jeg er så stolt! Og for et stort tall, enda jeg hadde to store utskeielsesdager denne uka (vin, ost og kjeks den ene, og pizza og cookies den andre...)

 

Jeg tror det er treninga som har spilt en stor rolle for meg denne uka. Har vært på treningssenteret hver hverdag, det har nok hatt litt å si. I tillegg ble det et par trilleturer.

 

Ser frem til enda ei god uke, for nå er det bare én kilo igjen til første delmål, og det skal jeg nå!!! :D

 

I tillegg må jeg være litt mer forsiktig i matveien nå, for nå har den lille apekatten min begynt å spise grøt, og dermed fullammer jeg ikke lenger.

 

Tvi tvi ti alle mammaene her inne!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på veiing ikveld,

Gått ned 2,2 kg på 2 uker.. håper på 0,5 eller mer ned denne uken..

Har vært kjempe flink, var i bursdag og spiste ikke en eneste kake eller snop..

Og jeg ELSKER det, følte meg så sta! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Så flink, LinnH91!!!

 

Her var jeg visst mindre flink...

Denne gangen var jeg SIKKER på at jeg hadde gått opp - det ble mye karbohydrater i løpet av forrige uke... pizza, kaker, brownies.... uff og uff...

 

Ikke ble det mye trening på meg heller, jeg er igang med en antibiotikakur

 

Men takk og lov, ammingen har redda meg! Ned 0,8 kg siden forrige mandag! Juhu, nå er det bare usle 100 gram igjen til første delmål :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott, det er jo bra det da..

jeg var på veiing igår, -0,9 denne uken.. så var det -1,5 forje uke..

totalt 4,6 kg nå :) bare 400 gram så er jeg i 5 kg og 800 gram til jeg er 65 kg !!

Gleder meg, men når jeg er på 61 kg er jeg tilbake til før graviditet, og da regner jeg med det går litt treigere enn nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Heisann,

 

enda ei treig uke her... Blir så deprimert av antibiotika, klarer jo ikke å trene...

Men har likevel gått ned 400 gram, så nå er første delmål nådd!!! Juhuuu!!! :D

 

Nå er det circa 5 kg igjen som skal av før jul, hvis jeg skal klare delmål 2 innen fristen jeg har satt opp... Så da får jeg bare sparke meg selv bak og få gang på treninga igjen, for nå er jeg nesten ferdig med kuren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

enda ei treig uke her... Blir så deprimert av antibiotika, klarer jo ikke å trene...

Men har likevel gått ned 400 gram, så nå er første delmål nådd!!! Juhuuu!!! :D

 

Nå er det circa 5 kg igjen som skal av før jul, hvis jeg skal klare delmål 2 innen fristen jeg har satt opp... Så da får jeg bare sparke meg selv bak og få gang på treninga igjen, for nå er jeg nesten ferdig med kuren! :)

 

Uff, ikke kjekt med antibiotika :/ men stå på, du går riktig vei da, 0,4 er jo greit det da :) Jeg gikk selv ned 0,6 denne uken.. har hatt en kjempe utfordrene uke, skikkelig søtsug :P Håper på 2-3 kilo til før jul ! Har totalt gått ned 5,2 kg på 5 uker nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...