Gå til innhold

Skravletråd for alle som liker å skrive ofte


Gjest Camomille
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har lurt her inne en stund og har meldt meg på et par tråder, men synes de har en tendens til å dø ut ... Jeg vil gjerne ha noen skravleslankevenninner! Her kan vi diskutere løst og fast, stort og smått, matinntakt og trening, gleder og sorger.

Jeg er 42 år gammel, og hadde startvekt 84,4 for 3 uker siden. Jeg er 168 høy, og målet mitt er å komme under 70 kg, da er jeg normalvektig ifølge BMI. Har siden oppstart gått ned 4,6 kg og veier i dag 79,8 - første delmål nådd! Neste er 75 kilo. Da er det altså 10 kilo igjen - vet ikke hvor lang det tar, leser her inne at for de fleste er det et skritt frem, ett tilbake og ett til hver side - så det blir nok ingen lineær kurve dette her. Men kanskje 75 kilo til jul? Ser at dette tar tid for de fleste, så jeg setter meg ikke et altfor ambisiøst mål.

Går på noen medisiner som gjør vektnedgang litt vanskeligere for meg, men det ser ut til at det skal være mulig likevel. Har først og fremst jobbet med kostholdet, og har et mål om 7 trimpoeng per uke. Jeg er ganske bedagelig anlagt, så det holder for meg ...

Noen som vil skravle? Grete Roede er mitt favorittema for tiden, men jeg har ingen i mine omgivelser som slanker seg, så jeg trenger DERE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Heisann :)

Jeg er også en av de som liker å skrive ofte. Var med på en tråd en god stund, men den døde ut.. Har min egen og den er fullt oppe å går, men jeg liker å ha to styk, inne på forskjellige kategorier. Den forrige som døde ut var her inne på ned 10-20 kg. Jeg er 26 år og skal ned ca 15 kg, er 163cm og veide på tirsdag 75,4kg. Er noen hinder for meg i tiden før jul, som kurs denne helgen, en hyttetur med mein forhåpentligvis kommende kjæreste g en øyeoperasjon. Etter operasjonen kan jeg ikke trene på 2 uker, og jeg er avhengig av treningen min. Største grnn til at jeg ikke går ned, eller hvertfall at jeg har gått opp i vekt, det er stress. Jeg spiser ikke spesielt mye eller spesielt usunt og trener mer enn de fleste.

 

Mitt mål er 8kg før jul, eller hvertfall 7 kg. Har satt opp en plan på dette for å se hva som er oppnåelig for min del, den ser slik ut:

 

uke 36 - start (76,3)

uke 37 - 75,5

uke 38 - 74,7

uke 39 - 74,4 (vært på kurs)

uke 40 - 73,6

uke 41 - 72,8

uke 42 - 72,3 (vært på hyttetur)

uke 43 - 72,3 (vært i Litauen og opertert øya, så alt ennet enn opp er bra)

uke 44 - 71,8 (ikke lov å trene)

uke 45 - 71,3 (fortsatt ikke lov å trene)

uke 46 - 70,5

uke 47 - 69,9

uke 48 - 69,2

uke 49 - 68,8

uke 50 - 68,3

uke 51 - 68,0

uke 52- 68,0

uke 2 - 68,5

 

Vet at når jeg kommer under 70kg så blir det veldig vanskelig for meg å gå ned. Kom dit i sommer og selv om vektnedgangen min ikke bare har vært nedgang, så har det for det meste vært stagnering, med unntak da i sommer.. Jeg ned på 70, noe og var godt i gang med trening etter et lite uhell, og vips så brente jeg armen min og ble sykemeldt i 5 uker, uka etter lå jeg med hodepine og sår hals. På 6 uker la jeg altså på meg ca7 kg (var oppe på 77,2 uka før jeg registrerte ofisiell vekt).

 

Vet ikke om jeg rekker innom her i morgen før jeg reiser på kurs, men kommer hvertfall tilbake lørdags kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vært på kurs, mye mat mn grei mat..:) nå sitter jg på toget hjem.. Dvs hjem til mor:) rakk ei treningsøkt tørket reiste innover til Oslo på kurs i går, d blir bare avslapping i kveld før ei ny økt i morra! Hvordan står d til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...