Gå til innhold

Sjømat


Gjest flode
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spiser ikke noe fra havet. Jeg liker det ikke. Jeg har prøvd, men i mine 33år har jeg enda ikke funnet noe jeg klarer å få ned uten å brekke meg. Jeg tar omega 3 og får i meg det jeg skal ha på andre måter, men jeg bekymrer meg litt for sønnen min (og mannen for den saks syld) som ikke får servert fisk særlig ofte..Hvordan kan jeg lage fiskemiddag til dem og noe annet til meg uten at jeg lærer sønnen min at det er helt greit å være kresen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest PaidMyDues

Hei.

Jeg er kanskje stikk motsatt, og elsker alt som har med sjømat å gjøre. Det gjør barna mine også, heldigvis.

Slik har det ikke alltid vært....... Da jeg var barn og ungdom HATET jeg fisk!! Det var jo ikke så lett etter at jeg fant meg en mann med en familie som spiser kokt torsk på julaften..... Du kan tro jeg grudde meg til første julaften der!!!

MEN! Etter hvert som jeg har spist mer fisk har jeg oppdaget at det finnes jo så utrolig mye godt man kan lage med fisk!!!

Og en utrolig grei måte å introdusere ungene for fisk er kanskje å servere fiskekaker med brun saus og grønnsaker, fiskepinner (hjemmelagde: Frossen torsk i blokk som du kutter i passende biter og vender i egg og kavring), fiskegrateng osv osv. Og fiskepakker!! De kan ungene lage selv med forskjellig fisk i biter, de grønnsaken de liker, litt salt og annet krydder, pakke i folie og inn i steikeovnen. Serveres dette med f.eks fullkornsris så detter det i alle fall i de ungene jeg kjenner.

Det som kan være en fordel med fisk er å kjøpe garantert benfri fisk. For mange er det en barriere å skulle få et fiskeben i munnen.

Lykke til med fiskeprosjektet, og bruk gjerne nettsiden godfisk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...