Gå til innhold

I gang igjen


Gjest Fru Fryd
 Share

Anbefalte innlegg

Forrige uke tok jeg en Inbody720 kroppsanalyse.

 

Var litt redd for hva resultatet kom til å vise, men det var ikke så ille som fryktet.

 

Hovedkonklusjonene er

Vekt: 72,7

Kroppsfett: 25,9%

 

Positivt

Jeg ligger godt over normalen mhp muskelmasse i beina

Muskler på resten av kroppen ligger i øvre del av normalområdet

Viceralt fett er på 55,5, så det er godt innenfor grensene

Fett på ben og armer ligger spot on på normalen

 

Negativt

Fettet er samlet på overkroppen, noe som resulterer i for stort midjemål.

 

Derfor:

Trenger først og fremst å redusere fettet på kroppen, gjerne øke muskelmassen enda mer.

Jeg har tidligere hatt som mål å gå ned ca 8kg. Men jeg ser nå at om jeg går ned 8kg i fett, samtidig som muskelmassen er bevart, vil jeg komme ned i en fettprosent på under 17%, noe som jeg tror er urealistisk for meg. Derfor setter jeg heller det første målet til en fettprosent på 23%. Tror det kan være en tøff nok start.

 

Fortsettelse følger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

I dag viste vekten 72,9.

Min egen vekt viser noe mer enn den der jeg tok InBody målingen.

Jeg innser at det er vanskelig. Har fått trent lite da mannen har vært mye borte og jeg da må ta både morgen og kveld hjemme med ungene.

Men det største problemet er egentlig maten. Jeg er konstant sulten.... Må passe på å få i meg nok porteiner, da det holder sulten sånn noenlunde i sjakk. Og så var det godteriet da..... En åpnet pose sjokolade varer ikke lenge hos meg.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

72,3kg.

Har vært rimelig stabil i dat siste. Men det oppleves likevel som om jeg har gått litt ned i fettprosent. Buksene kjennes romsligere. :D

Jeg får trent ganske bra, med styrke i sal en gang i uken, samt spinning en gang. I tillegg har det blitt en økt til som har variert mellom spinning, lang gåtur eller kortere løpetur.

Maten derimot, er det verre med. Det er den sjokoladen...... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tok en lignende undersøkelse i fjor. Med så å si samme vekt, men med mye høyere fettprosent - jeg er antakelig kortere enn deg. På mitt skjema står det at normal fettprosent er mellom 23% og 34%, så da har du jo fine verdier. Jeg fyller på med grønnsaker når jeg er sulten, ser at jeg ligger høyt på proteininntak de fleste dager (har gullmedlemsskap, så jeg ser kalorifordelingen på protein, karbohydrater og fett). Litt sjokolade en gang i blant er greit, det er mengden som jeg må begrense - spiser jeg mørk sjokolade går det lettest - særlig hvis jeg pakker vekk resten før jeg begynner å spise. Så jeg bare spiser de biter jeg har bestemt meg for.

Det er lurt å ta målene rundt halsen, brystet overarm, liv, hofte og lår, så får en tall på hvor mye en minker i cm - det virker motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

På mitt skjema står det at normal fettprosent er mellom 23% og 34%, så da har du jo fine verdier.

 

På mitt skjema er normalområdet for fett 18-28%. Merkelig at ditt er forskjellig...

Ellers vil jeg gratulere deg med flott nedgang.

 

Nå er det ny start for meg. Begynte forrige mandag, da viste vekten 74,9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...