Gå til innhold

Klarer jeg å gå ned 50 kg?


Gjest Ny start
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ganske flau over meg selv når jeg starter dette innlegget, men jeg føler vel at det er noe jeg må for å kanskje binde meg litt mer.

 

Jeg er pr i dag 166 cm høy og veier 115.5 kg. Dette har mildt sagt gått alt for langt og jeg kjenner at jeg er nødt til å ta tak i livet mitt nå.

 

Jeg er 33 år gammel mor til to nydelige barn og gift med verdens beste mann. Barna mine fortjener en mor som er fornøyd med seg selv og som orker å holde tritt med dem. Nå er det skjerpings.

 

Jeg samarbeider med et par andre damer og for to uker siden begynte vi så smått å gjøre om kostholdet etter Grete Roede metoden. Jeg har foreløig ikke meldt meg på noe kurs. Men har etter veiing og måling i dag gått ned 800 g og 2 cm i midjemål siden vi startet. Det er da iallefall et fremskritt.

 

Jeg tar gjerne i mot noen tips fra dere som har vært like store som meg og gått ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ganske flau over meg selv når jeg starter dette innlegget, men jeg føler vel at det er noe jeg må for å kanskje binde meg litt mer.

 

Jeg er pr i dag 166 cm høy og veier 115.5 kg. Dette har mildt sagt gått alt for langt og jeg kjenner at jeg er nødt til å ta tak i livet mitt nå.

 

Jeg er 33 år gammel mor til to nydelige barn og gift med verdens beste mann. Barna mine fortjener en mor som er fornøyd med seg selv og som orker å holde tritt med dem. Nå er det skjerpings.

 

Jeg samarbeider med et par andre damer og for to uker siden begynte vi så smått å gjøre om kostholdet etter Grete Roede metoden. Jeg har foreløig ikke meldt meg på noe kurs. Men har etter veiing og måling i dag gått ned 800 g og 2 cm i midjemål siden vi startet. Det er da iallefall et fremskritt.

 

Jeg tar gjerne i mot noen tips fra dere som har vært like store som meg og gått ned i vekt.

 

Hei, så flott at du tar tak og har lyst til å endre vanene dine :) Det er også veldig god nytte i å ha noen man kan samarbeide med. Jeg har også et par venninner som skal ned i vekt og det er god hjelp i å kunne diskutere og samarbeide med dem.

 

Jeg er helt sikker på at du kommer til å klare det og jeg heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så flott at du tar tak og har lyst til å endre vanene dine :) Det er også veldig god nytte i å ha noen man kan samarbeide med. Jeg har også et par venninner som skal ned i vekt og det er god hjelp i å kunne diskutere og samarbeide med dem.

 

Jeg er helt sikker på at du kommer til å klare det og jeg heier på deg! :)

 

Tusen takk Tonia!

 

Har vært flink i kveld og gått meg en kveldstur. 40 minutter i middels tempo. I følge Walkmeter på telefonen min brant jeg 277 kalorier. En god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Tonia!

 

Har vært flink i kveld og gått meg en kveldstur. 40 minutter i middels tempo. I følge Walkmeter på telefonen min brant jeg 277 kalorier. En god start.

 

 

Jeg er i samme båt som deg, kgmessig mener jeg. Omtrent i hvertfall. Jeg har kommet godt i gang, og syns det er spennede å å se hvor mye jeg går ned fra veing til veing.

 

Jeg tror du greier det, og med den innstillingen du har nå så går dette bra. B)

 

Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt som deg, kgmessig mener jeg. Omtrent i hvertfall. Jeg har kommet godt i gang, og syns det er spennede å å se hvor mye jeg går ned fra veing til veing.

 

Jeg tror du greier det, og med den innstillingen du har nå så går dette bra. B)

 

Stå på ;)

 

Ja tusen takk likermat :) Denne gangen SKAL jeg klare det. Jeg har ikke vært så stor som nå før. Setter meg delmål tenker jeg. Håper jeg klarer å gå ned 0,5 - 1 kg i uken fremover.

 

Jeg er blitt veldig flink til å logge hva jeg spiser nå. Skal i følge utregningen her ligge på ca 1900 kcal om dagen, i går havnet jeg på 1450 og jeg skjønner ikke helt hva jeg gjorde feil. Syntes i grunn jeg spiste mye.

 

Ble overrasket i dag tidlig, Til frokost hadde jeg 1 glass med biola syrnet melk og rørte i 2 ss havregryn, 1 ss kruskakli, 1 ss solsikkefrø og 1 ss linfrø. Ble overrasket over hvor mye kalorier det var i solsikkefrø og linfrø og at det var nei mat. Da lærte jeg det. ;) Fikk iallefal et hjertepoeng ;)

 

Har dere noen andre gode frokost forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg litt sånn brødmat-menneske til frokost, så jeg spiser enten brød eller knekkebrød med diverse pålegg. Enkelte ganger har jeg f.eks. spist frokostblanding tilsvarende brødmaten, tatt en yoghurt som litt av melkerasjonen og kuttet opp litt banan på toppen siden jeg ikke har pålegg. Raskt, godt og enkelt. Quaker sin havregrøt i porsjonspakker er også greit - det er jo bare å helle på varmt vann, røre og la den svelle litt.

 

Ellers synes jeg det er flott at du omtaler prosjektet som kostholdsomlegging og ikke slanking. Vekttap er jo en "bivirkning" av et sunnere kosthold som du skal ha resten av livet (går jeg ihvertfall ut fra). At du samarbeider med venninner er supert, bare pass på at dere psyker hverandre opp istedenfor ned. Jeg gikk med en venninne en gang, og hvis jeg sa f.eks. at herregud, jeg syndet i går og det er SÅ vanskelig og blablabla, så var hun på "ja, jeg og". Og omvendt. Isteden burde vi jo heller psyke hverandre opp med f.eks. at "jammen du spiste jo bare ett stykke kake, hvor mye ville du spist hvis ikke du gikk på kurs? Antagelig minst halve. Så flink pike!"

 

Et halvt til ett kilo i uken høres realistisk og greit ut, og det er jo det de anbefaler også. Husk å spise godt og variert, dersom du som i går ser at du kommer for lavt på kalorinivået kan du godt ta noen nøtter på kvelden. Hvis det skjer over lengre tid kan du kanskje se på om du bør gå bort fra enkelte lettprodukter og ta de "vanlige" i steden (det har jeg f.eks. gjort med ost). Bare pass på at det likevel blir balansert og variert. Å spise for lite er jo ikke helt bra det heller, for da risikerer du sparebluss.

Dette kommer til å gå så fint så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tusen takk likermat :) Denne gangen SKAL jeg klare det. Jeg har ikke vært så stor som nå før. Setter meg delmål tenker jeg. Håper jeg klarer å gå ned 0,5 - 1 kg i uken fremover.

 

Jeg er blitt veldig flink til å logge hva jeg spiser nå. Skal i følge utregningen her ligge på ca 1900 kcal om dagen, i går havnet jeg på 1450 og jeg skjønner ikke helt hva jeg gjorde feil. Syntes i grunn jeg spiste mye.

 

Ble overrasket i dag tidlig, Til frokost hadde jeg 1 glass med biola syrnet melk og rørte i 2 ss havregryn, 1 ss kruskakli, 1 ss solsikkefrø og 1 ss linfrø. Ble overrasket over hvor mye kalorier det var i solsikkefrø og linfrø og at det var nei mat. Da lærte jeg det. ;) Fikk iallefal et hjertepoeng ;)

 

Har dere noen andre gode frokost forslag?

 

 

Jeg er også brødmatfrokostdame,så to tynne brødskiver(60g) med ingers superrug er det jeg spiser mest av. Men synes også at quaker sine havregrøter er god. Og så er de søt, liker godt litt søt pålegg om morran. Som nugatti feks. Jeg har ikke gjort det enda, men litt granne på ei brødskive kommer jeg nok til å bevlige meg selv om lysten blir alt for stor. For i utgangspunketet er det ikke Nugattien som gjør at jeg har for mange kg. For det var sjelden jeg spiste det i mitt gamle liv også.

Ellers så kan jeg godt finne på å lage meg en omelett på lørdager/søndager.

Frokostblandinger av typen allbrand ( eller hva de nå heter ) blir jeg rett og slett kvalm av.

 

og litt Yoghurt på museli er godt.

 

Mange fine oppskrifter til lunsj og frokost her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Philadelphia med sjokolade? Jeg synes den er ganske god, og absolutt et bedre alternativ enn Nugatti. Når det er sagt så er jeg litt av typen som synes det er greit å unne seg littegranne godt (innenfor kosemerkene) f.eks. en lørdagskveld. Selv om man legger om kostholdet trenger man jo ikke forsake absolutt alt. Men for min del er det altfor lett å ta "bare litt til" av f.eks. Nugatti, så det kommer ikke inn i mitt hus... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Philadelphia med sjokolade? Jeg synes den er ganske god, og absolutt et bedre alternativ enn Nugatti. Når det er sagt så er jeg litt av typen som synes det er greit å unne seg littegranne godt (innenfor kosemerkene) f.eks. en lørdagskveld. Selv om man legger om kostholdet trenger man jo ikke forsake absolutt alt. Men for min del er det altfor lett å ta "bare litt til" av f.eks. Nugatti, så det kommer ikke inn i mitt hus... :)

 

Man må kose seg i blandt ja, lurt og holde seg unna det man har vanskelig for å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er liksom noen ting der er HELT umulig å bare ta litt av, og da er det nok bedre å unngå det helt. Men, vi må jo få kose oss litt i helgene altså! Jeg for min del vil heller ha vin til maten og dropper derfor dessert. (dvs når jeg er i en god periode for ellers kan det gjerne bli "ja til alt" dessverre, det må jeg bare inrømme) :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse gode råd og tilbakemeldinger.

 

Heldigvis er jeg ikke sååå glad i søte ting, bortsett fra når det er den rette tiden i måneden. Min svakhet ligger egentlig mest på det salte. Jeg er en sucker for potetgull.

 

Så når det kommer til frokost trenger jeg ikke ha spesielt søtt pålegg, heller noe med litt smak i. Føler jeg taklet frokosten i dag bra. 2 knekkebrød. Wasa Delikatess, litt Philadelphia med tomat og pesto og kylling naturell pålegg på toppen. Også litt paprika. Drakk et glass Q Syrnet melk til for å få fyllt opp melkekvota litt også.

 

Lunsjen i dag var i grunn veldig enkelt. Var på hovedkontoret til jobben og spiste i kantina der. Lagde meg en stor salat, med et kokt egg i. Vedsiden av spiste jeg to Ryvita knekkebrød med makrell i tomat og pepper på. Problemet var vel helst at jeg ikke er vant til å spise så mye salat i lunsjen så magen rumlet hele tiden på møtet etter lunsj. :o Ikke sånn sulten rumle, men sånn "jeg e rikke helt vant til å fordøye så mye salat" rumling. Men jeg er fornøyd. Varmretten i dag var Chilli con carne og jeg styrte laaangt unna den.

 

Middagen i dag var Findus fiskegrateng til Barnas store glede. Spiste en porsjon med dette, samt to kokte poteter og raspet gulrot til. Måtte ha litt smeltet smør på toppen, men ser når jeg registrerte det at det ikke gjorde noe.

 

Problemet mitt nå er at det er kveld, og jeg har spist 1350 kcal i dag, og jeg burde hatt 1900 kcal. What to do. Er egentlig ikke spes sulten heller :/

 

Også var jeg flink. Gikk meg en runde på 3 km. Brukte litt i underkant av 40 minutter. Litt tungt å gå rett etter middag, men var nødt til å gå før det ble mørkt. Hadde ikke spesielt lyst til å gå tur i mørket ;)

 

Vel det ble en lang oppdatering fra meg i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Da er det endelig Fredda'n!

Den skal jeg feire med å vokse og farge øyenbrynene mine etterpå. (Tar en litt forlenget lunsj :)

 

Fredag er måledager hos oss. (Samarbeider jo med 2 andre) mens veiedagen min ikke er før på Mandag så får ikke registrert det. Men jeg er gått totalt inn 6,5 cm siden forrige Fredag. 1 av de cm er på magen. Er fornøyd med at jeg er gått inn, men håpet alikevel at det var litt mer. :) Har jo smugkikket på vekten og jeg er gått ned 900 g siden Mandag, haddeh åpet det syntes mer på klærne også.

 

I går var jeg og en kollega på Sh'bam. Det var kjempegøy, men fy så slitne vi ble. I følge treningssenteret brenner man mer enn på Zumba. Så jeg tjente 2,5 trimpoeng på økten i går. Er totalt på 5,7 poeng denne uken. Så jeg BØR klare å komme opp i 7. Prøver å gå en tur i kveld tenker jeg.

 

Ellers er den store utfordringen denne helgen at jeg har bursdag. Vil jo gjerne kose meg litt. I tillegg er mensen på trappene noe som fører til søtsug :( Tar gjerne i mot tips.

 

Vet at jeg før har sett oppskrift på Grete Roede gulrotkake,men klarer ikke å finne den nå. Er det noen av dere som har oppskriften tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater! Minus er minus, og alt som går i minus liker man! Selv om jeg kjenner godt til at man stort sett alltid skulle ønske at det var litt mer... :)

Og ikke minst gratulerer med dagen i helgen! Jeg har dessverre ikke gulrotkakeoppskriften tilgjengelig, vet bare at den er god. Vil du ha litt avveksling er både limesjokoladekaken og blåbærpaien (dog synes jeg det var litt i overkant mye ingefær - kan med fordel kutte ned litt) veldig god også. Håper du får en finfin feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater! Minus er minus, og alt som går i minus liker man! Selv om jeg kjenner godt til at man stort sett alltid skulle ønske at det var litt mer... :)

Og ikke minst gratulerer med dagen i helgen! Jeg har dessverre ikke gulrotkakeoppskriften tilgjengelig, vet bare at den er god. Vil du ha litt avveksling er både limesjokoladekaken og blåbærpaien (dog synes jeg det var litt i overkant mye ingefær - kan med fordel kutte ned litt) veldig god også. Håper du får en finfin feiring!

 

Tusen takk for gratulasjoner :)

 

Kanskje limesjokoladekaken skal prøves i helgen? Må tenke litt på det. :) Det blir iallefall Grete Roede kake denne helgen tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...