Gå til innhold

Kikstart med pulver?


Gjest Pusen83
 Share

Anbefalte innlegg

Etter mye oppturer og nedturer føler jeg at det er påtide å gå ned. Jeg veier nå 128kg O.O og var nede i 90 for 2år siden men så starta et sandt helvete og nå har endelig ting blitt bedre. Men vekta er kjip! Så tenkte jeg at oki jeg vil starte igjen men tenkte å kansje kikstarte med en nutrilett kur.. funker disse noe bra. Har sett her og der noen sier stry unna andre sier disse funker.. men så sier andre at ja det virker men da må du forsette med "livstilsendringene" etter kuren.. Noen så har noen erfaringer?

 

uff skal ikkje være lett..

 

motivasjon hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er nok en del delte meninger om pulverkurer. Det sies jo at man går fort ned, men like fort opp igjen. Men det sies jo om lavkarbo og Grete Roede også. Selv er jeg ingen tilhenger av pulverkurer, men for all del - hvis du tror det kan gi deg den kickstarten du trenger så go for it.

Når det er sagt, så kan man også få en ganske heftig start på f.eks. GR-kosthold. Det er ikke uvanlig at folk går ned gjerne en kilo eller to, av og til kanskje mer, første uken. Deretter går det litt nedover for de fleste, men det er nå en gang sånn at selv om man skulle ønske at alle kiloene kunne bli borte helst i går så er 0,5 til 1 kg i uken det de anbefaler.

 

Det er jo en grunn til at de fleste av oss som er her inne har blitt så stor som vi har blitt, og for de fleste av oss trengs det en varig endring i livsstil for å klare å holde vekten unna også i fremtiden. Pulverkurer er jeg ikke tilhenger av fordi før eller siden må man jo spise mat igjen. Og lavkarbo har jeg ikke giddet prøve en gang, rett og slett fordi jeg er mye mer glad i karbo enn proteiner og fett. Man lever tross alt bare en gang, og derfor er jeg ikke villig til å forsake absolutt alt jeg synes er godt over lengre perioder. Men der er jo smaken som baken - har en venninne som går på lavkarbo og sitter og gnager på svære kjøttbiter og synes det er storveis. Men hun har heller aldri vært særlig fan av brød, pasta etc.

Så for meg er det blitt GR og innstillingen "litt av alt". Selv nå når jeg prøver å gå ned i vekt unner jeg meg f.eks noen biter småsjokolade lørdagen fordi jeg vet at hvis jeg ikke gjør det sprekker jeg lettere. Skal jeg i selskap lager jeg en avtale med meg selv om hva/hvor mye jeg skal spise før jeg går. Jeg kompenserer gjerne ved å spise litt mindre til andre måltider, evt kan man trene mer for å forbrenne de ekstra kaloriene. Men det viktigste for meg er at denne gangen har jeg bestemt meg for at det skal vare! Ikke som tidligere at "nå er jeg ferdig på kurs, la meg lage og spise en sjokoladekake for å feire"! For sånn har det vært tidligere. Denne gangen blir det kurs til jeg er ferdig, og deretter hold vekten i et år slik at jeg blir holdt litt i ørene. Stabiliseringen er jo faktisk det viktigste av alt...

 

Uansett hva du velger - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...