Gå til innhold

NÅ skal det skje!! :)


Gjest Mammaifarten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mammaifarten

Hei! Jente på 29 år fra det kalde nord her Har ei lita tulle på 2 måneder som er mamma sin lille skatt, men svangerskapet har satt sine spor. Har vært overvektig siden tidlig i tenårene og to svangerskap i løpet av tjueårene har ikke hjulpet så stort på Nå viser vektnåla 103 kg og NÅ er det på tide å ta grep før den fyker enda mer til værs! Jeg savner energi og ønsker rett og slett å bli glad i min egen kropp for første gang på maaange år! Noen som har lyst til å henge seg på? Hadde vært veldig ålreit og kunne dele erfaringer og tips med andre i samme situasjon. Denne gangen SKAL jeg LYKKES!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei hei!

 

Jeg er ei jenta fra regnfylte Vest :-)

Jeg er også 29 år, har en sønn på snart 6 mnd, og sitter i samme situasjon som deg - har noen svangerskapskilo som skal av!

 

Jeg starta på 93,2, det var vekta da fødselen satte igang i april. Nå har jeg klart å komme ned til 78,6 før jeg meldte meg inn her, med mye hard trening (men veldig liten disiplin i matveien - takk og lov for at amminga tar noe av støyten der...)

 

Jeg meldte meg inn i roede-klubben i går. Nå er planen å følge meny 2 - altså å spise rundt 1600 kcal til dagen, og samtidig prøve å holde treninga igang. Jeg har ikke tid lengre til å trene så mye som jeg gjorde i sommer, men en moderat treningsmengde på MINST 2 ganger i uka bør jeg vel få til :-)

 

Jeg har hatt ei jojo-vekt hele livet, jeg, men jeg hadde noen år hvor vekta lå på rundt 60 kg. Hvis jeg klarer å komme meg under 65 kg til slutt her, skal jeg si meg fornøyd. Aller helst 62 kg, da er bmi-en innenfor "normalvekt", og det hadde jo vært hyggelig :-D

 

Jeg blir gjerne med deg i kampen mot kiloene her inne, jeg, vi kan heie på hverandre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammaifarten

Har sendt deg ei melding i innboks :))

 

Hei hei!

 

Jeg er ei jenta fra regnfylte Vest :-)

Jeg er også 29 år, har en sønn på snart 6 mnd, og sitter i samme situasjon som deg - har noen svangerskapskilo som skal av!

 

Jeg starta på 93,2, det var vekta da fødselen satte igang i april. Nå har jeg klart å komme ned til 78,6 før jeg meldte meg inn her, med mye hard trening (men veldig liten disiplin i matveien - takk og lov for at amminga tar noe av støyten der...)

 

Jeg meldte meg inn i roede-klubben i går. Nå er planen å følge meny 2 - altså å spise rundt 1600 kcal til dagen, og samtidig prøve å holde treninga igang. Jeg har ikke tid lengre til å trene så mye som jeg gjorde i sommer, men en moderat treningsmengde på MINST 2 ganger i uka bør jeg vel få til :-)

 

Jeg har hatt ei jojo-vekt hele livet, jeg, men jeg hadde noen år hvor vekta lå på rundt 60 kg. Hvis jeg klarer å komme meg under 65 kg til slutt her, skal jeg si meg fornøyd. Aller helst 62 kg, da er bmi-en innenfor "normalvekt", og det hadde jo vært hyggelig :-D

 

Jeg blir gjerne med deg i kampen mot kiloene her inne, jeg, vi kan heie på hverandre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) kan jeg slenge meg på her?

 

Er 30 år og mamme til 4 herlige barn, har fått 2 *2 tette som jeg sier selv, 2 gutter som går i hhv 2. og 3. Klasse, samt 2 jenter på hhv 21 mnd og 8 mnd ;) svangerskapene har satt si e preg på denne kroppen og ;)

Har en mann på reise jobb,så trening har det blitt lite av,før nå..

 

Går på Grete Roede kurs og det hjalp veldig før jeg fikk ett tilbakefall,men nå er jeg fit for fight og klar til å starte på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammaifarten

Hei hei :) kan jeg slenge meg på her?

 

Er 30 år og mamme til 4 herlige barn, har fått 2 *2 tette som jeg sier selv, 2 gutter som går i hhv 2. og 3. Klasse, samt 2 jenter på hhv 21 mnd og 8 mnd ;) svangerskapene har satt si e preg på denne kroppen og ;)

Har en mann på reise jobb,så trening har det blitt lite av,før nå..

 

Går på Grete Roede kurs og det hjalp veldig før jeg fikk ett tilbakefall,men nå er jeg fit for fight og klar til å starte på nytt :)

 

Heihei:) Så klart du kan! Sender deg en "privat" melding i løpet av kvelden og presenterer meg jeg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Forresten Mammaifarten!!!!!

 

Jeg er med på en annen tråd også, og der fikk jeg et tips fra ei som gikk på ROede-kurs med baby. Hun sa at selv om hun normalt skulle fulgt 1600 kcal-menyen, fikk hun beskjed om at hun gjerne kunne ligge på menyen over, altså 1900 kcal-menyen, så lenge hun ammet.

 

Dette er gode nyheter, da kan jeg spise et måltid ekstra, evt. litt kraftigere middag ;-)

 

Og du kan legge 300 kcal til ditt eget daglige inntak.

 

Et annet tips var at de ekstra kaloriene gjerne kom fra proteinrik mat; kjøtt eller nøtter, for eksempel. Det metter lengre enn andre næringsstoffer.

 

Så nå vet vi det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

God morgen!!!!

 

Idag blir det viktig med litt aktivitet, tenker jeg, det ble middag hos mamma og pappa i går - hjemmelaga lasagne... Den er farlig god, og jeg spiste nok litt for mye ;-)

 

Men nå, etter at kaffekoppen er tømt, bærer det av sted på treningssenter for å bli med på timen "Trim m/ baby". Det blir kjekt, og det liker den lille apekatten min også!

 

Ha en god fredag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei hei!

 

Det er helg og det er opplett, så idag blir det en god og lang trilletur som står på plakaten.

Så gjelder det å finne på noe godt til ikveld - jeg har spart 12 FRImerker til helga, så jeg har tenkt å kose meg med god samvittighet!

 

God helg!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammaifarten

Hei hei :) Håper du har ei kjempefin helg :)) Her i heimen har det vært lørdagstacos på menyen i dag! Nå er det snart klart for kveldstrilletur.. Går for 20 trimpoeng denne uka her.. og mangler bare 3 trilleturer denne uka så er jeg i mål :) Mandag er det veiedag og jeg er spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

20 trimpoeng!!!

Wow, da er du jammen flink!!!!

 

Jeg er oppe i 9 trimpoeng for denne uka, så jeg får gå for 10, jeg da. Så kan jeg prøve å få til mer neste uke :-)

 

Gleder meg til veiing og måling av midje på mandag. Jeg har fulgt kalori-mengdene helt slavisk hele uka (med amme-kaloriene lagt til, vel og merke) så nå er jeg spent på resultatene!

 

God kveld :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammaifarten
:) Ja, jeg har trilla trilla og trilla denne uka :) Jeg og lillemor alene på morgenkvisten, og sammen med pappa i heimen på kvelden :) jeg sliter med å få i meg nok kalorier om dagen.. så det må jeg jobbe ekstra med! Hver søndag setter vi opp middagsmeny for uka som kommer.. så får høre om kokkemannen min har noe gode (lette) middagsforslag til neste uke :) Har du noen gode middagsforslag? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Jeg skal skrive ned noen hjemmesnekra oppskrifter og poste dem, jeg.

 

I mellomtiden kan du få i deg gode ekstra kalorier hvis du spiser en halv avocado (ca. 100 kcal) til dagen, ved siden av lunsj eller middag, og noen never nøtter (ca. 100 kcal per håndfull). Dette er SUNNE kalorier som er veldig lett å få ned ;-)

 

Jeg sliter IKKE med å få i meg nok kalorier, og har, når kvelden kommer, alltid plass til mer, selv om jeg har brukt opp dagens "kvote" ;) ;)

 

Jeg tror jeg må ha hatt et veldig fyldig kosthold før jeg satte igang med den nye menyen, kroppen driver fremdeles og vender seg til at den skal være fornøyd med 1800-1900 kcal per dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Baby sover, mannen er på jobb, og jeg har ingenting bedre å gjøre på enn å sitte på dataen.

Så her kommer middagsoppskrift nummer 1 :rolleyes:

 

 

KYLLINGGRYTE M/ CREME FRAICHE:

3-4 porsjoner:

 

Dette trenger du:

 

4 tomater

1 paprika

1 brokkoli

1 liten boks mais

150 gr champignon

1-2 løk

1-2 gulrøtter

2 kyllingfileter

1 boks creme fraiche

krydder; hvitløkspulver (evt hakk opp fersk hvitløk), litt salt, litt pepper, koriander

 

Dette gjør du:

 

Kok kyllingfiletene istedenfor å steke dem.

 

Kutt opp alle grønnsakene og la dem surre, aller helst i en teflon sautépanne (da trenger du ikke olje eller smør). La grønnsakene surre til nesten alt vannet fra dem har dampet vekk. Brokkolien og gulerøttene skal bli møre.

 

Skjær opp de kokte kyllingfiletene i â€gryte-kjøtt-størrelse†biter, og ha dem oppi sammen med grønnsakene. Tilsett krydder, den mengden du selv føler for ;-)

 

Til slutt tilsetter du 1 boks creme fraiche, og rører til den har fordelt seg på hele retten. Maks 5 minutter etter at creme fraiche er tilsatt.

 

Og da er retten klar!

 

Hvis du spe på med ekstra kalorier:

 

Ha tortillas eller hvitløksbaguetter til

Ha hver sin halve avocado til

 

Håper det smaker - jeg synes ihvertfall det er ganske godt, og som du ser, er det også ganske sunt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei!!! Sorry for at jeg har vært totalt fraværende siden det forrige(og første) innlegget mitt! Tror det bør være mitt delmål for uken som kommer;) ( vi har jobbet med delmål på mitt kurs denne perioden)

Takk for kjekke oppskrift,den skal garantert prøves :)

 

Når det er helg her i huset så har jeg hatt problemer med å få i meg alle kaloriene jeg skal ha,enkleste grunnen (unnskyldningen) er at jeg har en mann som kun er hjemme i helgene ( reisejobb) og da er vi som regel på farten.. Holder på med oppussing av hus også,så da er det veldig fort gjort å hoppe over ett måltid. Denne helgen så har jeg faktisk klart å holde meg unne tunge middager sent på kvelden,så det er ett pluss i taket for meg.. Samtidig så har jeg fått tatt meg noen laaaange turer med en venninne. Det er så godt å komme seg ut på tur,kjenner jeg gleder meg til neste helg og gåturene mine da :)

 

Jeg har hatt veiing på tirsdager,men pga høstferie denne uken som kommer så har jeg "fri" nå tirsdag. Måling derimot, den skal jeg ta i morgen... Grugleder meg litt..

 

Ellers så er det bare å komme med spørsmål hvis det er noe dere lurer på ;) har noen oppskrifter jeg og,må bare rote de frem :)

Håper dere har hatt en fin helg forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hurra!!!

 

Veiedag, og vekta er nå 76,6 kg! Det er 2 kg ned, det!!!

Det er det jeg pleier å få til på en god halvannen måned når jeg holder på selv, det!!!

 

Jeg skal imidlertid feire med måte, for kroppen responderer alltid best i starten av en ny diett - vekttapet kommer nok til å jevne seg ut. Men jeg synes det er en VELDIG VELDIG bra start!!!!

 

Nå er jeg skikkelig stolt!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammaifarten

God Morgen :)

 

Gratulerer så mye ved vekttap!! Kjempebra resultat!! :) Jeg har selv nettopp vært på vekta og er også strålende fornøyd! Startvekta var 103 kg for 1 uke siden.. Nu stopper nåla på 99,9 kg!! Wæææ, jeg ser 90`tallet:)))

 

Nå skald et feires med en trilletur snart.. og torsk til moddag hos svigers :)

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

WOW, det er fantastisk!!!

Jeg er ikke forundra, du har vært kjempeflink, både i matveien og med trimpoeng!!!

 

Gratulerer med 90-tallet!!!!

 

Her skal det også feires, med ei god økt på treningssenteret - endelig kan jeg trene skikkelig igjen, og denne uka skal JEG OGSÅ ha 20 trimpoeng, hehe...

 

Gleder meg til rase videre ned sammen med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært!!! Jeg har som sagt veiefri denne uken,ettersom det er ferie her,så jeg kanskje komme med noen tall enda. Men jeg håper at jeg er like flink som dere har vært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Denne uka kunne jeg begynne å trene skikkelig igjen, og det var deilig!

Håper det gir ekstra uttelling på neste veiedag.

 

Tvi tvi med veiefri, Neram! Og tvi tvi med resultatene neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei hei, beklager at det har vært så stille fra denne fronten i det siste.

Det har vært mye travelt, og jeg har hatt et par skikkelige utskeielser jeg ikke har vært stolt over...

 

Men jeg har stort sett vært flink i matveien, og jeg har trent MASSE denne uka, og det ga uttelling!!! Ned 1,2 kg fra forrige uke. Hurra! :D

 

Ikke skummelt å veie seg hvis det skal fortsette sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, beklager at det har vært så stille fra denne fronten i det siste.

Det har vært mye travelt, og jeg har hatt et par skikkelige utskeielser jeg ikke har vært stolt over...

 

Men jeg har stort sett vært flink i matveien, og jeg har trent MASSE denne uka, og det ga uttelling!!! Ned 1,2 kg fra forrige uke. Hurra! :D

 

Ikke skummelt å veie seg hvis det skal fortsette sånn ;)

 

 

Har vært stille fra meg og... Igjen.. Føler helgene går i ett! Denne helgen var det feiring av 30 års dag.. Så mye stress som det var så tror jeg at jeg skal begynne planleggingen av 40 års dagen allerede ;)

 

I dag har jeg hatt veiing,sto i ro,er fornøyd så lenge det ikke går feil vei ;)

 

Prøver å få trent litt innimellom,men ser virkelig frem til å begynne å jobbe igjen 1 november ;)

 

Jeg synes det veldig skummelt å veie meg.. Overbeviser meg selv om at jeg har gått opp hver gang,så jeg ikke blir skuffet over meg selv ;)

Håper denne nye uken bringer med seg mer positive endringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Denne gangen var jeg SIKKER på at jeg hadde gått opp - det ble mye karbohydrater i løpet av forrige uke... pizza, kaker, brownies.... uff og uff...

 

Ikke ble det mye trening på meg heller, jeg er igang med en antibiotikakur :mellow:

 

Men takk og lov, ammingen har redda meg! Ned 0,8 kg siden forrige mandag! Juhu, nå er det bare usle 100 gram igjen til første delmål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...