Gå til innhold

Fremtiden -her kommer jeg!


Gjest Feitedoktor'n
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Feitedoktor'n

Min historie er nok lik så mange andres. Jeg var ørliten grann kvapsete som liten, og litt kraftigere enn de andre jentene på skolen. Når jeg ser tilbake så var jeg flott, sunn og slank, men jeg følte meg aldri bra nok. Dette er ingen tåredryppende historie, jeg hadde gode venninner, en god familie og gjorde det bra på skolen. Så bra at jeg ble lege. En gradvis feitere og feitere lege. Det er ikke gøy å være overvektig. Og det er veldig lite gøy å være en overvektig lege.

 

Min historie handler om å venne seg til å kose seg. Hele tiden. Lørdag hele uken. Ikke trøstespising. Bare "fordi jeg fortjener det" mentaliteten. Jobbe natt? Sjokolade. Sovet lite? Chips. Ekstra overskudd? Bake kake. Spise kake.

 

Min historie handler om dårlig samvittighet for noe jeg har spist så ofte og så mye at hodet ikke hører etter lenger. Om jeg skulle ta inn over meg alle de ganger jeg har spist for mye av noe jeg kanskje egentlig ikke hadde lyst på, så ville det blitt for tungt. Jeg må late som ingenting, late som jeg passer inn i den rollen jeg skal spille dag etter dag. Rollen som sunn og sprek. Vel, jeg lurer ingen, og jeg klarer ikke å lure meg selv heller lenger. Nå vil jeg begynne å leve det livet jeg egentlig ville ha. Jeg vil fortelle min historie her fremover. Om hvorfor det har blitt sånn, om hvordan det skal bli annerledes og tanker og følelser underveis. På den måten skal jeg holde motivasjonen oppe og unngå å falle tilbake til gamle synder.

 

Fremtiden - her kommer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dette er kanskje litt frekt å si, men guuuud så deilig å få bekreftet at leger er bare mennesker de og! :) Jeg kan tenke meg at det å være overvektig lege nok er litt vanskelig, for det er nok ikke lett å sitte der og snakke med en overvektig pasient med alvorlige helseproblemer som følge av vekten og fortelle dem hvorfor og hvordan de skal gå ned i vekt når man er overvektig selv. Ikke det - det fremkommer jo ikke hva slags lege du er og det spiller forsåvidt ingen rolle, men jeg regner med du forstår hva jeg mener.

 

Uansett - velkommen til oss! Jeg synes det er masse inspirasjon å hente her på forumet, selv har jeg tråd under "for deg som skal ned over 40 kg" men er stadig inne og lusker andre steder for å hente råd, tips og inspirasjon. Og få ut litt frustrasjon, for de dagene kommer også.

 

Lykke til i jakten på ditt fremtidige jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...