Gå til innhold

Skal vi motivere hverandre?


Gjest sissle
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger å føle ansvar for å greie dette sammen med en eller flere andre. Lettere å bli motivert når en har andre rundt seg som jobber mot samme mål og som forventer at jeg skal gjøre det jeg har sagt. La oss sammen greie å komme i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Gratulerer! Håper jeg kan greie det samme innen søndag. Ser du hadde nesten samme startvekt som meg. Du har jo gått ned masse. Synes det går greit enda. Lurt å skrive ned alt jeg spiser, det gjør at jeg har litt mer motstand for å spise for mye. Har greid å kommet meg ut en tur også. Ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Takk :)

 

Jeg synes det er veldig motiverende å skrive om målene våre og hva vi har gjort og hva vi håper på osv. Da blir det ekstra viktig å holde litt disiplin på meg selv, så jeg ikke flauser...

 

Det er én ting å si til kjæresten eller mora si at en har lyst til å gå ned så og så mye - en annen ting er å dele vektkampen med noen så detaljert som vi gjør her. Det forplikter enda mer, synes jeg, og det er bra, jeg trenger at det forplikter!

 

Tvi tvi med veiing på søndag. Vi får holde hverandre i ørene, så går det nok bra ;)

Jeg har vært på barseltreff idag, og der ble det eplekake med pisket krem.... Tok ikke mye, men nok til at jeg føler jeg fortjener ei ekstra hard treningsøkt imorgen. Det som kommer inn, må også brukes opp, eller så blir det jo der (som vi vet så altfor godt...)

 

God kveld, og tvi tvi!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det blir litt mer motiverende når du også får vite resultatene. Veldig lurt å trene litt ekstra når en føler det har blitt litt mye mat. Jeg sliter litt med å ikke overspise, særlig til middag dersom det er igjen mat. Kjenner egentlig at jeg er sulten, men greier liksom ikke å stoppe. Har vært flink til å gå tur og trener litt pilates. Håper resultatet viser seg på søndag. Veldig spent. Lykke til! Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Jeg har vært KJEMPESULTEN nå i starten på GR-menyen, og føler at jeg aldri blir mett. Men så har jeg lagt inn enda mer grønnsaker, for der kan en jo spise og spise og spise og få nesten null uttelling på kaloriene. Så det har fylt litt opp. Og så har jeg drukket masse vann. Det må vi gjøre uansett, for at dette skal fungere ordentlig. Jeg har som mål å klare 1,5 - 2 liter vann per dag, og MER hvis jeg trener.

 

Dette hjelper til med å fylle opp i magen litt, og etter de første 10 dagene, er jeg ikke like sulten lengre. Takk og lov...

 

Tvi tvi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei, hvordan har det gått med deg?

 

Jeg hadde veiedag idag, og jeg er kjempefornøyd! Ned 1,2 kg fra forrige uke!!!!

 

Nå er jeg bare én kilo unna første delmål, og det er så DEILIG å se at jeg nærmer meg en målstrek :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg hive meg på denne tråden? Virker som dere er godt i gang:)

 

Litt om meg: Har vært medlem her inne siden jeg gikk på GR-kurs, men har ikke vært noe særlig aktiv her inne. PÅ GR-kurset tok jeg av 12 kilo.!:D Nå har disse kiloene kommet på igjen! Og det er helt grusomt å få bekreftet ved å se på vekten og ved å se seg i speilet:( Jeg MÅ virkelig virkelig ta meg selv i nakken! Når det gjelder trening er jeg flink, trener spinning 3-4 ganger i uken, og går tur utenom. SÅ dere skjønner at det er maten som er mitt problem!Jeg overspiser ofte!:(

 

Hva synes dere er det vanskeligeste i løpet av en dag, og hvordan takler dere disse utfordringene? Det vanskeligeste for meg er helt klart kvelden, når jeg er kommet hjem fra trening og skal slappe av, da kommer suget på mat og godis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Ja, bli med, sarah!

 

Vi har ganske like mål, ser jeg, da skal det bli kjekt å følge hverandre :)

 

Jeg har også problemer med kvelden, da blir det så mye sitting foran TV, og da er det godt å spise på noe.

 

Jeg har hatt noen lite flinke dager i det siste, men som regel passer jeg på å ha nok kalorier igjen til kvelden til at jeg kan spise kveldsmat, og kanskje spise noe oppkuttet frukt som snacks. Frukt metter mer enn godis, og så føler jeg meg så mye flinkere.

 

Ellers er jeg lettbrus-slave, i alle fall så lenge jeg ikke kan spise snop, så det går gjerne litt brus også til kvelden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Koselig med en til. Med meg går det ikke topp. Jeg hadde veiedag i går og hadde da bare gått ned 0,6 kg, men jeg hadde tatt av 12 cm. Håper det går bedre etter hvert. Så flink du er som har gått ned hele 1,2 kg og nærmer deg målet. Jeg har nesten 20kg igjen men er veldig motivert for å greie det. Er flink til å gå raske turer og forsøker å få til to pilates økter i uken. Sliter litt med å ikke spise for mye, men synes generelt at det går greit. Ble plutselig slik at jeg skal til London fra onsdag til mandag, får prøve å gå mye og være forsiktig med hva jeg putter i meg. Deilig å være så motivert, det er lenge siden sist. Første gang jeg veie så mye.

 

Til deg som ble med i dag. Lykke til og håper vi hører masse fra deg!

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Slenger meg med her jeg også. Jeg har så vidt startet på mitt nye bedre liv. Jeg begynner på Grete Roede kurs den 25 oktober, men begynte litt for meg selv på fredag. Jeg har startvekt på 85,5 kg og har som mål å gå ned til 78 innen jul og til 72 innen mars. Jeg begynte å trene i september og har vært flink til å få inn tre økter i uka. I tillegg har jeg fått en liten valp som virkelig får meg ut av sofaen for å si det sånn ;-) Nå er det kostholdet som blir den største utfordringen, så her skal det bli godt med kurs så jeg kan få litt ekstra kunnskap, motivasjon og veiledning sammen med andre i samme situasjon. Skikkelig kjipt å kikke seg i speilet nå så satser på bildet blir hyggeligere etter hvert. Jeg er forresten 33 år er gift og har 4 gutter i alderen 7 til 14 år. Veldig koselig å kunne dele opp og nedturer med andre her på forumet. Håper vi kan motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Kjekt med nye :)

 

0,6 kg ned er kjempebra, sissle, og det er i alle fall supert med minus 12 cm!!! Det betyr at du går ned de riktige tingene (les: fett) samtidig som du bygger muskelmasse. Muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass, og det er kanskje muskelmassen som har skyld i at ikke du også har et kjempehøyt tall...?

 

Til oss alle fire; supert at vi er så mange her nå, gleder meg til å "kjempe" sammen med dere!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Takk for støtten, synes å merke at buksene sitter litt bedre, så det går den rette veien. Litt om meg, jeg heter Sissel, bor på Oppegård, er 48 år og jobber som psykistrisk sykepleier inne rusomsorgen. Jeg har fire barn og et fosterbarn. To av barna er voksne og har flyttet ut. Jeg er farmor til ei lita jente på 1,5 år. Jeg hadde en startvekt på 92 kg og med mine 170 er det min aller høyeste vekt noen gang. Jeg har som mål å komme ned i 72 kg, det er noe med at alderen i seg selv legger på noe kg. Som ung veide jeg 56 kg, men da hadde jeg sett syk ut nå. Jeg har altid gått opp og ned i vekt, men min høyeste vekt frem til nå har vært 86 kg. Jeg opererte en visdomstann for ca 2 år siden og i den forbindelse ble en nerve ødelagt, det har gjort at jeg har hatt vondt siden da, tror det er noe av grunnen til at kg nå har lagt seg på sakte men sikkert. Kjempekoselig at vi nå er fire, koselig å kunne jobbe mot målet sammen med flere. Jeg gleder meg til vi alle har nådd målene våre, det er jeg sikker på at vi gjør. Vet ikke om jeg får skrevet mens jeg er i London men lover å være på nett igjenn senest neste tirsdag. Lykke til alle sammen, så håper jeg vi snakkes ofte!

Stor klem fra Sissel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Takk for støtten, synes å merke at buksene sitter litt bedre, så det går den rette veien. Litt om meg, jeg heter Sissel, bor på Oppegård, er 48 år og jobber som psykistrisk sykepleier inne rusomsorgen. Jeg har fire barn og et fosterbarn. To av barna er voksne og har flyttet ut. Jeg er farmor til ei lita jente på 1,5 år. Jeg hadde en startvekt på 92 kg og med mine 170 er det min aller høyeste vekt noen gang. Jeg har som mål å komme ned i 72 kg, det er noe med at alderen i seg selv legger på noe kg. Som ung veide jeg 56 kg, men da hadde jeg sett syk ut nå. Jeg har altid gått opp og ned i vekt, men min høyeste vekt frem til nå har vært 86 kg. Jeg opererte en visdomstann for ca 2 år siden og i den forbindelse ble en nerve ødelagt, det har gjort at jeg har hatt vondt siden da, tror det er noe av grunnen til at kg nå har lagt seg på sakte men sikkert. Kjempekoselig at vi nå er fire, koselig å kunne jobbe mot målet sammen med flere. Jeg gleder meg til vi alle har nådd målene våre, det er jeg sikker på at vi gjør. Vet ikke om jeg får skrevet mens jeg er i London men lover å være på nett igjenn senest neste tirsdag. Lykke til alle sammen, så håper jeg vi snakkes ofte!

Stor klem fra Sissel:-)

 

 

Kos seg masse i London Sissel. Det er en fantastisk by :-) Dersom du har tid burde du gå å se musikalen We Will Rock You. Den er bare helt fantastisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-) Nå er det helg. Deilig :D Har vært på spinning og styrketrening i dag så da er det vel greit med litt rødvin og hjemmelaget pizza...hm kanskje ikke, men man må jo kose seg litt en dag i uka. Resten av uka har jeg vært ganske flink synes jeg. Mye sunn mat har det blitt og 3 treningsøkter. Håper det går bra med alle dere andre :-) Jeg skal på min første kurskveld til torsdag så da blir det spennende å sette i gang for fullt. God helg til dere :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt en bra uke. Har forstuet foten min, så jeg får ikke trent!:S så vekta viste det samme idag som den gjorde forrige uke. Håper det går bra med dere :D Noen som har noen tips til gode kalorifattige middager som er rask å lage?

 

Mitt mål for uken er å drikke mer vann!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Uff, jeg bør også drikke mer vann. Jeg har falt litt AV vannvogna, og hoppa på Pepsi Max-ekspressen.... :blink:

 

Denne gangen var jeg SIKKER på at jeg hadde gått opp - det ble mye karbohydrater i løpet av forrige uke... pizza, kaker, brownies.... uff og uff...

 

Ikke ble det mye trening på meg heller, jeg er igang med en antibiotikakur :mellow:

 

Men takk og lov, ammingen har redda meg! Ned 0,8 kg siden forrige mandag! Juhu, nå er det bare usle 100 gram igjen til første delmål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt en bra uke. Har forstuet foten min, så jeg får ikke trent!:S så vekta viste det samme idag som den gjorde forrige uke. Håper det går bra med dere :D Noen som har noen tips til gode kalorifattige middager som er rask å lage?

 

Mitt mål for uken er å drikke mer vann!:)

 

Uff, god bedring med forstuet fot. Du får ta noen sit ups :-)

 

I dag laget jeg kyllingfilet med fullkornspasta og paprikasaus. Paprikasausen laget jeg slik: en hel løk stekes i kjele sammen med 1 teskje smør. Tilsett 1 ss revet ingefær og la det bli lysebrunt. Hakk opp 2 hele paprikaer og bland inn. Tilsett så 2 stk grønnsaksbuljong og 0,4 dl vann. La alt koke ca 10 min før du kjører alt blederen så det blir en jevn saus. Den ble veldig god og det er jo ikke noe fett. Jeg blandet inn litt sweet chillisaus i i sausen så det ble litt syre i den. Serverte så fullkornspasta med en kyllingfilet, saus og hakket persille på toppen. Til og med 7 åringen spiste opp og han er vanligvis ikke særlig glad i middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, god bedring med forstuet fot. Du får ta noen sit ups :-)

 

I dag laget jeg kyllingfilet med fullkornspasta og paprikasaus. Paprikasausen laget jeg slik: en hel løk stekes i kjele sammen med 1 teskje smør. Tilsett 1 ss revet ingefær og la det bli lysebrunt. Hakk opp 2 hele paprikaer og bland inn. Tilsett så 2 stk grønnsaksbuljong og 0,4 dl vann. La alt koke ca 10 min før du kjører alt blederen så det blir en jevn saus. Den ble veldig god og det er jo ikke noe fett. Jeg blandet inn litt sweet chillisaus i i sausen så det ble litt syre i den. Serverte så fullkornspasta med en kyllingfilet, saus og hakket persille på toppen. Til og med 7 åringen spiste opp og han er vanligvis ikke særlig glad i middag.

 

 

 

 

OJ! Det hørtes utrolig godt ut:) Det skal jeg prøve! Takk for tips:)

Nå skal jeg ta situps til den store gullmedaljen:P ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Hadde det fint i London og greide meg sånn någenlunde. Har ikke helt greid å komme i gang med trening etter hjemkomst,men jobber med min egen motivasjon.

 

I går var jeg ganske flink med mat hele dagen, men så hadde mannen min kjøpt sjokolade og potetgull så etter å ha fått i meg litt rødvin foran TV og peisen klarte jeg ikke å motstå dette. Gruer meg derfor veldig til veiingen i morgen. Får jobbe med å være flink i dag, drikke mye vann og holde meg unna alkohol. Har også planer om å gå en lang tur!

 

Ønsker dere alle en flott helg!

 

Sissel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Heisann,

 

enda ei treig uke her... Blir så deprimert av antibiotika, klarer jo ikke å trene...

Men har likevel gått ned 400 gram, så nå er første delmål nådd!!! Juhuuu!!! :D

 

Nå er det circa 5 kg igjen som skal av før jul, hvis jeg skal klare delmål 2 innen fristen jeg har satt opp... Så da får jeg bare sparke meg selv bak og få gang på treninga igjen, for nå er jeg nesten ferdig med kuren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsatte veiingen til i dag, men alikevel dårlig resultat. Kunne egentlig ikke forvente noe annet. Har spist og drukket uten særlig hemninger i helgen. Føler meg veldig sliten og da blir jeg lett fristet til å spise for mye. Særlig vanskelig når mannen min hadde kjøpt inn både potetgull og sjokolade. Må finne noe å spise på som er godt og har få kalorier. Har trent litt og skal trene i dag, men skulle gjerne hatt litt mer energi. Har egentlig bare lyst til å sløve. Har fri i dag og skulle gjort masse så jeg får prøve å motivere meg.

 

Har gått ned 0,5 kg på to uker så dette går ikke særlig bra. Trenger at det snart skjer noe med kiloene for å opprettholde den gode motivasjonen jeg hadde. Skjønner jo samtidig at de ikke kommer uten innsats fra meg.Ønsker dere alle en flott uke!

 

Sissel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Vekten viste ned 1.4 kg idag. så da er jeg 4 hekto unna 1.delmål:) Håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe!!:)

 

Ikke gi opp, det er bra at du klarer å holde vekten når du har dårlig motivasjon, og tenk da at det er en bonus at du har gått ned 0.5 ! Håper du finner motivasjonen igjen!:)

 

Jeg vet det er utrolig vanskelig når man mister motivasjone og man har lyst å "gi faen!". Jeg har skrevet en liste over ting som motiverer meg for å gå ned i vekt. Og prøver å lese listen når jeg mister motivasjonen. bare ett tips;)

 

Ønsker dere en god uke! Stå på¨jenter,dette SKAL vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...