Gå til innhold

Da skal det skje... igjen !!


Gjest Maxxie
 Share

Anbefalte innlegg

 

Ok, prøver igjen, alt jeg tok av for 11 år siden er nå tilbake...., begynte for fullt i starten av August, og har til nå gått ned 16 kg. er strålende fornøyd med det, men har fremdeles ca. 21 kg. før jeg når mitt mål på 75 kg.

 

Har for tiden høstferie, og de fire første dagene tilbrakte jeg på storbyferie i New York, hadde det fantastisk, men det kostet meg 1,5 kg. i pluss :D :D ;)

Så nå er det tilbake til havrelefsa...

Går ikke på no' kurs denne gangen, men fører alt jeg gjør på Roede-klubbens nettsider, har veiing hver mandag !

 

Startvekt aug.'12 : 112 kg

Etter høsferie 12.okt.: 96,8 kg.

 

:D :D :D :D :D Hei hvor det går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

takker for snille ord :-)

Har gått forholdsvis radig så langt må jeg vel si, bor alene og styrer selv hva jeg har i skapet, og er det ikke i skapet så blir det ikke spist...(og motsatt..). Blir elleve uker nå på mandag, så snittet blir ganske bra, men gikk ned ca. 5,5 første to ukene, og etter det ligger snittet på vel en kilo.

 

New York turen var en ganske god motivasjonskilde...planer om shopping (spesielt klær) når man veier 112kg frister ikke, så målet var å gå ned mest mulig frem til da :-)

Blir roligere fra nå av, neste mål blir jula, håper å vippe under 90 innen da ;)

 

Bor på landsbygda, så det er ikke noe treningstudio å gå til, blir å gå tur, langs veien, i marka, eller med staver. Våknet til nydelig vær i dag, så blir nok en tur ut i dag :D :D :lol:

 

Ha en fin dag :D :D :D

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag, ukas lengste og lateste dag...

Sola skinner, det blir tur snart B) Har vært fryktelig lat denne høstferieuka, i morra begynner arbeidsuka igjen, får bli andre boller da ;)

Synes det er litt vanskelig å komme seg opp av sofaen å gjøre noe når pus ligger i fanget og snorker..., han blir litt ekstra kosete når jeg har vært borte noen dager <3 <3 <3

 

Men nå pus..., kaffekoppen er tom og hvor hjerterått det enn må virke, du må ned fra fanget !!

 

Ut på tur :D :D B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn,

mandag og veiedag..., vekta stoppa på 95,4 i morges, det samme den viste før jeg reiste til New York. Har dermed tatt igjen for utskeielsene, og må si meg fornøyd med det :D ...i tillegg fikk jeg mensen i går kveld, og pleier normalt ikke gå ned noe særlig i de dagene, så jeg er dobbelt fornøyd :D :D

Har en rolig formiddag, har spist frokost og nyter nå en kopp kaffe! Skal ikke på jobb før kl. 13.

Vet ikke om det blir noen tur i dag, skal prøve å få skiftet dekk i kveld, føret er noe usikkert for tiden <_<

 

Blir nok ei lang uke dette, alltid tøft å begynne på igjen etter ferie, men det blir da vel helg igjen om ikke lenge :-)

 

Ha en fin dag alle der ute :D :D :D

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagsritualet overstått for denne gang...

 

Min venninne og jeg går hver tirsdag kveld en tur før vi går hjem til meg, brygger en kopp te, og rigger oss til foran tv'n og ser 'Biggest looser'..., kanskje ikke i Grete Roede's ånd, men dette har vi gjort ganske lenge nå, og det er litt vanskelig å gi slipp på

Må innrømme jeg synes det er en smule motiverende også, vi gleder oss begge til makeover-episoden nå... :) :) Og vi går jo en tur først.... :P

 

Og vi har også avtalt å møtes i morgen formiddag og ut på tur igjen, jeg skal ikke på jobb før kl.13, så det passer godt med en trimtur B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten :huh:

, så vidt kommet hjem fra jobb, mye ståing, tar på ryggen.

Fikk til en fin tur i formiddag før jobb, vel en time, og må ut en tur i kveld også, for å hente bilen som (forhåpentligvis) har fått vinterskoa på nå :):) . Håper ikke det blir vinterføre enda, men det er kaldt, så man vet aldri.

 

Sliter litt med kostholdet på dager med sen arbeidsstart, orker ikke lage middag når jeg kommer hjem etter seks, så da blir det brødskiver... får prøve å spise litt grønnsaker (gulrot) i kveld for å få opp kostholds-scoren, ligger på 1,5 nå, ikke noe å skryte av... :P .

 

Men nå..., hente bil :D :D :D

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Forstår det med å ikke orke å lage middag når man kommer sent hjem. Men - er det det å kokkelere eller er det det at du ikke orker skikkelig middag så sent? Hvis det er kokkeleringen - hva med å lage dobbel porsjon dagen før så du kan varme opp? Evt fryse noen porsjoner hvis du lager et eller annet en dag du har god tid som du bare kan ta ut og varme. Eller gjøre litt forberedelser før du går - eks kan du koke ris og kutte opp grønnsaker og f.eks. kylling, og slenge alt i en wok når du kommer hjem. Omelett er jo også raskt og greit, f.eks. med litt brød til så får du jo både proteiner, karbohydrater og fett. Fjordland er jo og en fin oppfinnelse - den tyr jeg ofte til hvis jeg er sent hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det med å ikke orke å lage middag når man kommer sent hjem. Men - er det det å kokkelere eller er det det at du ikke orker skikkelig middag så sent? Hvis det er kokkeleringen - hva med å lage dobbel porsjon dagen før så du kan varme opp? Evt fryse noen porsjoner hvis du lager et eller annet en dag du har god tid som du bare kan ta ut og varme. Eller gjøre litt forberedelser før du går - eks kan du koke ris og kutte opp grønnsaker og f.eks. kylling, og slenge alt i en wok når du kommer hjem. Omelett er jo også raskt og greit, f.eks. med litt brød til så får du jo både proteiner, karbohydrater og fett. Fjordland er jo og en fin oppfinnelse - den tyr jeg ofte til hvis jeg er sent hjemme.

 

 

Hei,

 

er vel litt begge deler, blir litt mektig med middag så seint, + at jeg er nok litt lat så jeg gidder ikke lage noe som krever mer enn 10 min. produksjonstid... :) Og takker for gode råd, har faktisk ferdige måltider i fryseren, men glemmer stadig å ta opp, og da er det for sent når jeg kommer hjem i kveldinga. Må huske det før jeg drar på jobb, så er det bare å varme opp når jeg kommer hjem..(har ikke mikro..)

 

Har vært ganske flink i dag, var bare hjemme en halvtime i firetida mellom jobber, og spiste litt kald røkelaks og egg til middag, og kom meg til og med på yoga før sofamodus ble inntatt i åttetida i kveld. Gulrot som kveldssnacks gjorde at 'score'n' i kveld ble på hele 7 :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ei helg så godt som over, nok ei uke over... veiedag i morra...

 

Hatt en fin dag i dag, gikk en lang tur i fjellet, neste 3 timer, fin innspurt på trimpoenga :D var ganske bratt terreng opp, så jeg kjenner det i låra nå, godt å være litt sliten :D :D

 

neste helg er det jentehelg, spørs om jeg blir like flink da :P gleder meg læll !! Får være flink i uka, og ta igjen det (evt...) tapte etterpå :rolleyes:

 

Ha en fin helgeavslutning folkens :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag,

vekta viste 93,8... 1,6 i minus :D :D kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med det :D

Har vært en slitsom dag, kom hjem fra jobb vel en time siden, er heller ikke blitt tid til trim i dag...ble et lite sjokoladekakestykke i ettermiddag også, så ukestarten har ikke vært den beste, men lever enda på resultatet i morges :)

Blir sikkert ikke så mye bedre i morgen heller, men det blir i det minste en tur i kveldinga (før slankekrigen...).

Og forhåpentligvis nyter jeg enda litt godt av langturen i går :)

 

Så nå får mandag bare være mandag, i morra er det tirsdag

 

Natta !!

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig på tide å finne senga, men ville legge inn et lite innlegg før helga...

Reiser på jentetur i helga, så fra i morgen av er 'ned i vekt' modus avslått :P vil ikke tenke på noe slikt på tur, og vet at det blir både vin og andre godsaker i løpet av disse dagene :D :D :D

Så neste veiedag blir spennende..., men i likhet med New York turen så skal alt taes inn (..av...) igjen etterpå...

 

Blir muligens noe turgåing, men det avhenger i stor grad av form og føreforhold B) (skritt-teller'n blir med...).

 

Så jeg vil bare ønske alle der ute en riktig god helg, jeg skal i alle fall ha det... :DB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm Back...,

Helga var strålende, med godt selskap, god mat og fantastisk vær B)

Vekta viste i morges 95,1 så jeg har lagt på meg 1,3 kg. Som forventet... :P:P

Men jeg må innrømme at det var verdt hver en kalori, får håpe at jeg har fått kvoten min med julemarsipan nå...(er fryktelig glad i julemarsipan...).

Men nå er det tilbake til havregrøten, håper å kunne vippe under 90 før jul, skulle være overkommelig, og så vidt jeg vet..., så er det ikke noe som skjer før jul som skulle tilsi at jeg 'må' skeie ut ;)

 

Og i kveld blir det tur :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) :)

 

Vet det ikke er veiedag, men måtte inn med resultatet læll..., ble så glad da jeg gikk på vekta i morges og den viste 93,2 :P , så da har jeg tatt igjen det jeg la på meg sist helg, + 0,5 kg (i minus altså..).

Og sola skinner, kan ikke forlange mer av en lørdag formiddag !!

 

Ha ei god helg alle mann :D :D B)

 

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, vekta viste 92,3 i morges, total nedgang siste 2 uker blir da 1,5 kg. Må si meg fornøyd med det, med tanke på oppgang på 1,3 forrige helg... :P

Var til og med på zumba i går kveld, første gang siden før sommerferien ;)

 

Mulig jeg klarer å vippe under 90 før jul, hadde vært fint d ja :D :D

 

Målet er å komme inn i ei bukse jeg brukte for 5 år siden..., er ikke helt der enda, får igjen knappen nå, men kan knapt trekke pusten, og for å være ærlig, så er det heller ikke pent å se på :P :P :P

...men kanskje til jul... :D

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kanskje på tide å skrive noen ord igjen... har ikke vært her på noen uker. Har vært fryktelig travelt, masse jobbing, juledugnader med sene kvelder nesten hele uka.

Men nå har det roet seg litt, så jeg kan lene meg tilbake og få et lite overblikk !! På vekta har det faktisk gått over enhver forventning, har kanskje ikke hatt så mye tid til å spise for mye, og heldigvis er ikke jeg med på bakedugnadene..., legger ikke på seg av å binde julekranser heldigvis.. :D/>/>

 

Veide meg i morges, og vekta viste 88,8 , så jeg har faktisk nådd målet jeg satte meg før jul !!! Holder jeg koken fram til jul skulle jeg klare å jobbe meg opp(ned...) en 'buffer', stor nok slik at jeg ikke vipper over 90 igjen i løpet av 'skrekkuka' som jula kan være for en slanker..., blir nemlig ikke glad om jeg ser 90'tallet på vekta igjen !!

Har hatt fint vær siste tiden. så det er blitt litt turgåing, selv om det har vært sent på kvelden, det har vært lyst nok til å kunne gå langs veien (har ikke gatelys, er på landsbygda vet du...) og med zumba 2 ganger i uka synes jeg at trimmen har gått noenlunde bra selv om det har vært travelt, vi er bare en gjeng damer som trimmer til dvd, så det er ikke like energisk som å ha 'live'-trener, men vi får da rørt oss litt

Er godt over halveis nå, og begynner å slite litt med klærne, buksene mine begynner å bli store og ser litt slamsete ut, men jeg har ikke så veldig lyst til å kjøpe så mye klær i denne 'mellomfasen', jeg er ennå ca 10 kg unna de fleste gamle klærne jeg har i skapet, blir det joggebukse på julaften tro ?? Får vel finne på noe...

 

Men da tror jeg jeg takker for megfor denne gang, ønsker alle der ute en fin dag :D/> :D/>

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så flink du er! Jeg tenker at det er bra du har det travelt,- det er ikke noe som funker for alle, men det virker som det funker for deg! :) I alle fall imponerende resultater du har. Je :) g blir inspirert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Søndag, veldig lat, hatt ei laaang uke, kun fri i dag før jobbuka starter igjen i morgen.

Har stått stille hele uka, en vinaften forrige helg samt mens denne uka gir utslag på vekta... :angry:/> , og så må jeg vel tilstå at jeg hadde en lite (...) sprekk i går kveld, blir så gruelig snopsugen når jeg har mensen, og i går gikk det galt..., fant en pose cashewnøtter i skapet som gikk ned på helkant, to små øl til å skylle ned, og etterpå ble det også fortært noen kjeks med ost... regnet sammen kaloriene på det hele, og havnet på i underkant av 4000... :blink:/>

Og hva som er virkelig skremmende er at i 'normal' sammenheng er det jeg spiste i går kveld bare for småtteri å regne mot hva jeg ville ha inntatt om jeg ikke var på 'kur'...

Har hatt ryddesjau i klesskapet mitt denne helga, og kvittet meg med det meste av mine XX..L - klær, så nå er det ingen vei tilbake, har kun klær som passer i dag, og klær jeg kan 'krympe' inn i :P/> , jeg har vært gjennom disse 'opp-ned' fasene så mange ganger at nå er det nok, denne gangen er jeg bare nødt til å klare det, tror ikke kroppen min klare flere runder med dette... og mentalt er jeg i allefall ferdig !!!

 

Jula kan nok bli ei utfordring, men jeg få prøve å være fornuftig, og takle det som kommer som best jeg kan, og etterpå er det bare å ta det som eventuelt er kommet på av igjen... :D/> , tia er min venn, jeg kan bruke den til min fordel :D/> :D/>

 

Fortsatt god helg til alle mine følgesvenner der ute, sammen mot 'fienden' skal vi stå !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, veiedag, ligger hjemme...syk, men vekta tar man alikevel :P/>

Stoppet på 86,3 i morges, går rette veien i det minste... :D/>

 

Ei uke igjen til jul nå, ikke mye tid, men er kommet lenger enn jeg håpte på, så skal nok klare de dagene uten for stor tilbakegang...

Har ikke laget noe ekstra denne jula, ikke julekaker eller annen bakst, men har kjøpt noe nøtter og snacks, så jeg vet det blir utskeielser... :P/>

Det blir også noen middager hos andre, og der blir det null kontroll..., men litt morro må man da ha lov til i jula :D/>

 

God forjulstid folkens :D/> :D/>

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og fortsatt god jul :D/>

 

Tre dager siden siste veiing, tre dager med mye mat og utskeielser...

Veide meg mandag morgen, og da viste vekta 85,5 kg, og da jeg i dag morges tok motet til meg var den gått opp til 88,4... :o/> . Var egentlig som forventet, og nå er det bare å ta tak i det og få det fjernet !! For min del er jula over nå, ingen flere tunge måltider, og all snop er fjernet (..spist...) fra skap og skuffer...

I dag er jeg i gang med matkontroll igjen, har ikke notert noe de siste dagene, ville bare gjort meg deprimert (.. :P/> ),men tre dager og tre kilo sier vel sitt... ;)/>

Har ikke blitt mye bevegelse heller, blir neppe noe i dag heller, må sitte hjemme og vente på rørlegger, toalettet gikk heden i går..., og i tillegg er det full storm utenfor veggen, så det er like greit å måtte bli inne :D/>

 

Så ønsk meg lykke til..., og så håper vi rørlegger'n kommer snart :D/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...