Gå til innhold

opp i vekt


Gjest Tuttelise
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Tuttelise

Jeg begynte på Grethe roede gull for litt over en uke siden og fikk beregnet 1600 kcal( meny2)..har ligget på mellom 1300-1600 kcal hver dag og har 18 trimpoeng..og gledet meg til å gå på vekta og se nedgang..men fikk sjokk...opp 0,6 kg første uka og da blir man ikke motivert til å fortsette :(...hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Grethe roede gull for litt over en uke siden og fikk beregnet 1600 kcal( meny2)..har ligget på mellom 1300-1600 kcal hver dag og har 18 trimpoeng..og gledet meg til å gå på vekta og se nedgang..men fikk sjokk...opp 0,6 kg første uka og da blir man ikke motivert til å fortsette :(...hjelp!

 

 

For å gå ned så må en forbrenne mer en det en får i seg :) Er du helt sikker på at du ikke har glemt å registrere noe? Skriver du ned hver gang du spiser, hver minste ting? :)

(dette sa kurs lederen til meg da jeg ikke gikk ned eller evt gikk opp)..

Hormoner kan også klusse med vekta, da kan du veie 2 kilo mer (har jeg opplevd).

18 trimpoeng er kjempe bra!! :) Bare husk på at du ikke overvurderer aktiviteten.

 

Haha, nå tror du sikkert at jeg tror du er den jukse-makeren men det er ikke det jeg sier, hehe. Bare litt små ting som en kanskje ikke tenker over. Men viss du skal spise 1600 så tror jeg det er for lite med 1300, du bør kansje spise litt mer da :) hver 3 time og 2 liter vann til dagen minst,

 

Men hold på motivasjonen og prøv en ny uke :D Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du nettopp har begynnt å trene og har trent så mye på en uke, kan du hvis du er støl ha mye vann i musklene.

Har du veid deg på samme tidspunkt på dagen? Vekten vareierer i løpet av dagen, den er ofte lavest på morgenen etter en nats faste, og man kanskje nettopp har vært på do. Så jeg veier meg altid naken etter jeg har vært på do og før jeg dusjer og spiser. Da blir det minst variasjon, og mye eller lite kler påvirker heller ikke. Jeg anbefaler deg også å ta målene dine. Det kan være til oppmuntring, senere hvis vekten skulle stå stille eller gjøre et hopp opp. Stå på videre, det kommer til å hjelpe når du er flink med maten og trimmer.

Du har sikkert fått tilbakemelding fra din kursleder - hvordan var det. Jeg har gått et vanlig kurs og vurderer å melde meg på nettkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...