Gå til innhold

Ny start - igjen!


Gjest blivende hestejente
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest blivende hestejente

Da var det mandagsmorgen igjen! Eg liker å begynne på mandager... Men denne gang skal eg ikkje begynne med pulver, eller fasting, eller sykehus-suppe. Denne gang skal hele livsstilen legges om! Dette skal vare resten av livet. Derfor er eg opptatt av å finne noe som funker i hverdagen, der en har "lov" til å skeje ut dersom det blir servert kake i lunsjen en sjelden gang, eller at vi kan bake med kidsa en søndags formiddag eller at vi kan kose oss med noe en lørdag (men kun om lørdagen ;))Til nå har det vært helg hele uka og helst flere ganger om dagen...Snopet har nok blitt brukt både til å feire og å trøste og som kaffi siden eg ikkje drikker det.. Men nå skal det fokuseres på skikkelig mat, sånn at en får et stabilt blodsukkernivå, at en får bort sukkersuget og får opp både aktivitet og humør.

Og I DAG starter det!!

Var hos legen i forrige uke og det var utrolig deilig å få noen som støtter og lytter. Nå skal eg bruke de neste to ukene på å komme inn i gode rutiner både når det gjelder mat og trim. :rolleyes: Har startet dagen med to små grovbrødskiver med salat og kalkunfilet på, og nå er det tid for tur :) Vet det vil bli tøffe dager fremover, men nå er eg klar!! Må bare prøve å innstille hode mitt på at 1kg ned i uken er supert og at 7kg ned i uken er urealistisk og usunnt. Har jo i alle år drømt og prøvd ut alle "super" kurer for å kunne gå ned 7kg i uken, med det resultat at eg sikkert har gått opp 7kg ekstra for kvar kur som er testa ut :o

Ha en fin mandag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blivende hestejente

Mandag igjen :) Og denne gang en bra mandag!! Ned 3kg på en uke! Superfornøyd! Har ikkje veid maten denne uka, men har fokusert på lite og sunt. Skal ikkje legge skjul på at eg har vært SULTEN!! Og tidligere så har jo det resultert i at eg har raida snopeskuffen men den er no tom!! (både fordi eg har spist opp alt og fordi eg ikkje har handla nytt, skulle vel egentlig ha kasta snopet men det er for godt til å kaste i bosset!) Så da har det blitt epler, bananer, gulerøtter og skiver. Håper den værste sultfølelsen skal dempe seg i løpet av denne uken! Har klart å komme meg ut på tur nesten hver dag, og det er faktisk allerede lettere å gå, stort pluss! Tidligere så har eg gjerne kjøpt snop før jobb, etter jobb, og hatt noe godt på kvelden. Denne uka inngikk vi en snopeavtale med barna. Vi skal ikkje spise snop, brus, chips o.l. før i desember. Dette var for at eg skulle slippe å bli fristet når ungene skulle ha lørdagskos. Og så tror eg vi alle har litt godt av å komme vekk ifra følelsen at en MÅ ha snop og slikt for at det skal bli kos. Denne helgen har vi satt fram jordbær blåbær og grønnsaker med dipp. Dette liker både vi og barna og det har ikkje vært etterspørsel etter hverken snop eller brus. Syns de har vært flinke! Eg har kjent suget etter brusen, eg drakk jo brus kvar dag før. Både vanlig brus og Max eller Zero. Håper å få slutt på det slik at en ikkje tar seg en 0,5 på veien hjem fra jobb. Det er jo alltid en unnskyldning for å stikke innom butikken, enten en er trøtt, sulten, trist, glad, whatever...alltid en grunn til å kjøpe seg noko!! En tankegang som må snu!

Litt etter litt skal en komme inn i bedre vaner :-)

Ønsker alle sammen en flott start på en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest blivende hestejente

Har hatt to TRAVLE morninger der eg ikkje har hatt badet for meg sjølv til å stå på vekta. Så eg veit ikkje korleis forrige uke gjekk, men vi var jo i bryllup så trur egentlig ikkje at det gjekk så bra :( Men, men, tenker at det som er viktig nå er heller å se framover enn å tenke på det eg gjorde feil i forrige veka. Så i går var eg ute å gjekk tur og tok noken små intervaller med jogging innimellom. Gjekk faktisk ganske greit og utruleg godt med god samvittighet etterpå :) Men eg fekk utruleg lyst på SMÅGODT der eg gjekk! Skumputer, jordbærskum, krokodiller, peace, amerikanske linser...ååå så masse en har lyst på... Så då var det godt at alle skap var tomme når eg kom heim att ;)

Ha ein fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blivende hestejente

Så gøy at noen heier på meg :D:D Kjekt med litt ekstra støtte!

Denne uken skal eg prøve å fokusere på å få inn alle små mellommåltider sånn at eg ikkje er i-hel-sulten før kvart måltid B)

I dag merka eg endring når eg skulle kle på meg.....bh-stroppen måtte et hakk lenger inn og dongeribuksa sitter ikkje lenger som et stramt pølseskinn! Lykke å merke at tingene går den rette veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blivende hestejente

Absolutt kjekt at en kan merke at de små endringene gjør nytte!! :D

Fredag var det planleggingsdag og eg hadde mine to + to lånte barn med meg til byn. Vi startet tidlig og hadde en lang og kjekk dag i byn. Gikk veldig fint å å finne matalternativer som ikkje var så usunn. MEN så skulle vi begynne på den lange veien hjem som normalt tar en time, men nå var det kø etter kø. Eg var trøtt og sulten og SÅÅÅÅ snopesjuk!!! Men så har vi jo inngått snopeavtale med kidsa så hverken de eller vi voksne skal spise snop før jul.... ÅÅÅÅ det var tøft!! <_< Måtte først fylle bensin og der har de jo bare det BESTE smågodtet!! Men klarte meg så vidt det var... Så måtte vi handle inn til kveldens taco...og der var det jammen masser av fristelser!! Overalt var det julesnop og vanlig snop, men takka være de 4 små eg hadde med meg så kunne jo ikkje eg bryte snope avtalen.... :P Det var tøft, veldig tøft! Men det ble en snopefri fredag!! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet å unngå snopet! Det er ikke alltid like lett, men tipper du var fornøyd med å ha med deg ungene.... Hvis du får samme suget ved en senere anledning så dra frem igjen denne historien fra hukommelsen, og vær stolt av det du klarte den gangen, så klarer du det flere ganger!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blivende hestejente

Oh..what a week!! :D Stort smil siden det har vært så masse gøy!! :D Tårer om en skal tenke på vekt... Har hatt flere dager på kurs forrige uke, og da ble det spising, spising, spising..og litt til spising. No hadde de no mykje god frukt, gulerøtter og blomkål og, men det vart nok for mykje av alt godt.. Og så har vi vært på julebord med altfor masse godt både på fatet og i glasset. Dansefaktoren var HØY, så en kan jo håpe på en del kaloriforbrenning der! :) Var på dansegulvet med ei vennina (som er slank og nydelig) og så ble vi ""sjekka opp"" av kvar vår ungfole. Veldig kjekt med litt oppmerksomhet, men istedenfor å kose meg med det den lille stunden det varte så låg det en liten djevel på innsiden og sa at "min" beiler tapte veddemålet og måtte danse med meg mens kompisen fikk ho slanke fine venninna mi! Snakk om å ødelegge for seg sjølv!! :angry: Skulle hatt et spark bak, men kan ikkje noe for at de destruktive tankene kommer fram..

Ja, ja, nå er helga forbi mandag står for tur og denne uka må eg være flink til å trimme! Både for å få vekk kurs og julebord, og for å ligge litt i forkant til neste helgs utendlandstur. Men så sjelden som vi er ute på livet, så koser eg meg uten dårlig samvittighet med god mat og drikke. Så lenge en da kommer inn igjen i de gode vanene på mandag!! (ikkje så lett det alltid)

Ønsker alle sammen en flott uke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...