Gå til innhold

Nå er det nok!!


Gjest monica_86
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest monica_86

Nå har det seg slik at jeg og min samboer flyttet fra Trøndelag å ned til vakre vestlandet til hans foreldre til vi finner oss en jobb og leilighet :) dette fungerer veldig fint :)

å ettersom at vi ikke har jobb har vi heller ikke penger så jeg må innfinne meg i å spise maten som står på bordet...

 

Med smerter i foten å frykten for prolaps (igjen!) har jeg fått nok av den overvektige kroppen min.. jeg vil ikke under kniven en gang til.. så i går fikk jeg nok.

jeg gikk å la meg å ble liggende å tenke!! jeg ble enig med meg selv om at forandring må til IGJEN!

 

Alarm kl 07.50 for å stå opp å spise mat. (har ingen jobb å lå til 12.00 om dagen)

*trøtt i trynet*

 

To knekkebrød med smør å skinke ble dagens frokost å nå venter jeg på at kl skal slå 11.00 så skal jeg spise 3 knekkebrød :) *magen hyler etter mat* da den er vant til å få MASSE !!

 

Vekten viste hele 137 kilo å jeg skal ned MAAAANGE kilo for å bli fornøyd men jeg trenger motivasjon!! jeg skal konsentrere meg om å IKKE spise godteri ( Sjokolade er favoritt å går fort noen plater om jeg først begynner) å ikke brus! nå skal jeg drikke en kopp kaffe på morgenen (for å våkne) å masse vann i løpe av dagen.. skal å begrense måltidet som står på bordet ... har tenkt å evt gå turer noen dager i uken for å begynne med..

 

dette kan bli en utfordring siden det er flere godteri spisere her i huset... vi er tilsammen 9 under samme tak ..

 

Nå håper jeg at jeg faktisk klarer dette å ikke stopper som jeg har gjort...

 

å skulle du ha lyst til å bli bedre kjent med meg, noen å snakke med, så gjerne skriv til meg. jeg vil gjerne komme i kontakt med flere som skal ned 50-60 kilo å vi kan hjelpe hverandre :)

 

*Håper du/dere får en flott uke*

 

*monica*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

9 personer under samme tak? Damn - det er mange. Går ut fra at det kanskje ikke bare er voksne? Men uansett blir det jo mange som skal tas hensyn til...

 

Mitt tips er at vær åpen med de du bor sammen med. Å kutte ut snop og brus er absolutt en god start. Prøv også å moderere mengden ved måltidene, pass på å ta masse grønnsaker og mindre av resten. Og bare en gang... Bruk gjerne dagboken her inne og registrer det du spiser, så har du kontroll. Lite og ofte har du tydeligvis kjennskap til siden du har vært gørrtidlig oppe i dag... *ler*

Du må jo egentlig ikke stå gørrtidlig opp selv om du skal prøve å slanke deg, men det er klart at det er vel ikke gunstig å sove til 12 bare fordi en kan. Da blir jo gjerne kveldene lengre og, og det er da det for meg ihvertfall er lett å falle i diverse feller. Trener du? Hvis ikke - når du først står tidligere opp, hva med å bruke denne ekstra tiden du plutselig har til rådighet til å trimme litt? Trenger ikke være så voldsomt, men begynne rolig med f.eks. en halvtimes tur eller noe? Ta selvsagt hensyn til ryggen og gjør det gjerne i samråd med en lege eller annet kvalifisert helsepersonell, men så lenge du er hjemme har du jo en unik mulighet til å legge opp et trimregime som passer for deg og som du da kan videreføre når du kommer deg i jobb. Bare en ide! :)

 

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...