Gå til innhold

Oppmuntringsklubb - ned 1 kg /uka til jul :)


Gjest Millea
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jojoslanker - gått på det som er av kurer de siste 10 årene. Ikke funnet form/ diett som fungerer i hverdagen (eller helgen er vel heller problemet). Meldt meg på Roede på nettet og har oppfølging nå. Godt!

Målet er å gå ned opp til 1 kg i uka frem til jul. Det blir jo litt over 10 kilo det gitt....gjennom en sunn livsstil. Har trent fast i mange år, så her er ikke utfordringen. Mer det at jeg alltid skal "unne meg noe" og belønne meg med mat. Og når jeg først har tatt litt så rakner det også døtter jeg i meg det som er. Noen som kjenner seg igjen?

Vil gjerne ha følge med andre likesinnede som trener, spiser sunt - men også kjenner på Fristelsene hver eneste dag. Spesielt etter at barna har lagt seg på kvelden, jeg er fysen og sliten samt i helgene. Sjokolade er jo fantastisk godt! Kan vi muntre hverandre opp? Heie på hverandre og gi hverandre tips i hverdagen når suget er som verst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være med å heie jeg!!

Kan dessverre ikke love hele 1 kg i uka frem til jul,men litt skal jeg klare ;)

 

Jeg måtte lære meg å hekle for at hendene skulle være opptatt med noe annet enn chips og sjokolade dytting ;-) var veldig flink til å unne meg chips og sjokolade inntil for litt siden,nå går det i frukt! Lager meg ett lite fruktfat som jeg setter på stuebordet etter ungene er lagt for kvelden,det har gjort susen det! Sklir litt ut av og til,varer en kveld og to innimellom,men så setter jeg ned foten og nekter å kjøpe inn noe som helst usunnheter. Med unntak av lørdagsgodtet til ungene :) målet mitt er å ha disse utskeielsene litt sjeldnere!

Ellers så er det ikke noe mer jeg kommer på ifarten,men du må gjerne spørre hvis det et noe du lurer på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Jeg vil veldig gjerne være med. Kan heller ikke love 1 kilo, men skal gi jernet å prøve. Trener mellom 4 og 6 gang i uka, så det er ikke det som er problemet. Mitt problem er vel å spise riktig til noenlunde faste tider. Spiser relativt sunt, men noen dager spiser jeg to ganger om dagen, mens andre spiser jeg seks ganger om dagen.

 

I følge utregningen skal jeg ligge mellom meny 3 og 4, men her vises det kun meny 2, derfor må jeg mikse og trikse litt. Så har bestemt meg for å ha 6 måltider om dagen, frokost, lunsj, mellommåltid, middag, mellommåltid og kvelds. Jeg oppdaget også at jeg spiser i snitt 700 kalorier for lite. Så noe må gjøres.

 

Jeg deltar ikke på noen kurs, så tenkte det kan være greit å forholde meg til et forum der vi kan motivere hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :)

Strikking og frukt er bra! Det skal jeg ta med meg. Da er vi to som skal ned 500 gram - 1 kg i uka.

Hva hekler du?

 

:)

 

Har ikke fått med meg at du har svart :-S fra forrige tirsdag og til i går så var det opp 0,4.. Hater når det skjer... Men jeg har funnet problemet da,så det er jo en positiv ting... Jeg spiser ikke variert nok,så nå er det frem med kokebøkene,nok en gang,brette opp ermene og gjøre det beste ut av det! Hvordan har det gått med deg?

Jeg hekler bestemorruter.. Angret litt da jeg fant ut at jeg trenger rundt 300 lapper for å få et teppe,men jeg gir ikke opp der heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

I følge utregningen skal jeg ligge mellom meny 3 og 4, men her vises det kun meny 2, derfor må jeg mikse og trikse litt. Så har bestemt meg for å ha 6 måltider om dagen, frokost, lunsj, mellommåltid, middag, mellommåltid og kvelds. Jeg oppdaget også at jeg spiser i snitt 700 kalorier for lite. Så noe må gjøres.

 

Jeg deltar ikke på noen kurs, så tenkte det kan være greit å forholde meg til et forum der vi kan motivere hverandre. :)

 

Hei! Jeg er på meny 2, skal også spise 6 måltider til dagen. Hvis du ligger 700 kalorier under så er det nok mengden du må gå nærmere inn på..skal skrive opp kaloriene i grunnboka til deg jeg.. Meny 3 : frokost : 220 kcal, lunsj : 330 kcal, mellommåltid : 110 kcal, middag : 600 kcal, kvelds : 220 kcal. Meny 4 : frokost : 330 kcal, lunsj : 330 kcal, mellommåltid : 220 kcal, middag : 800 kcal, kvelds : 330 kcal..

 

Melk,frukt og frimerker er det samme :) håper dette hjelper deg :)

 

Velkommen i tråden forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er på meny 2, skal også spise 6 måltider til dagen. Hvis du ligger 700 kalorier under så er det nok mengden du må gå nærmere inn på..skal skrive opp kaloriene i grunnboka til deg jeg.. Meny 3 : frokost : 220 kcal, lunsj : 330 kcal, mellommåltid : 110 kcal, middag : 600 kcal, kvelds : 220 kcal. Meny 4 : frokost : 330 kcal, lunsj : 330 kcal, mellommåltid : 220 kcal, middag : 800 kcal, kvelds : 330 kcal..

 

Melk,frukt og frimerker er det samme :) håper dette hjelper deg :)

 

Velkommen i tråden forresten ;)

 

 

Tusen takk for oversikten. Synes det er utrolig vanskelig å få i meg så mye mat, men prøver. Har desverre gått opp 0,5 kilo. Klarer ikke helt å spise så mye som jeg skal, og denne uka har jeg trent mindre enn vanlig også, men skal ikke gi meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oversikten. Synes det er utrolig vanskelig å få i meg så mye mat, men prøver. Har desverre gått opp 0,5 kilo. Klarer ikke helt å spise så mye som jeg skal, og denne uka har jeg trent mindre enn vanlig også, men skal ikke gi meg!

 

Her er ett par ting til som jeg kom på etter det forrige innlegget : kun 3 melkeenheter til dagen (1,5 dl er en melkeenhet) spiser du en yoghurt så er det en enhet.. Min kursleder sa og at hvis en spiser 3 forskjellige frukter til dagen så dekker det frukten en skal ha..

 

Jeg slet med at jeg "låste" meg til enkelte ting, hadde ikke variasjon i måltidene,men nå føler jeg at det går bedre :)

Vet så inderlig godt hva ett + gjør med deg når det står før ett tall,men ikke gi opp!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var nesten litt ekkelt....det var som om du skrev om meg, for det er akkurat slik jeg har det :o Selv om jeg faller litt tregt inn, vil jeg gjerne være med deg. Jeg trenger definitivt motivasjon i forhold til maten, trening er ikke noe problem, jeg tener fast tre ganger i uka:) Der føler jeg meg flink, men det var den derre maten :( felles hjelp...JA:)

Hei!

 

Jojoslanker - gått på det som er av kurer de siste 10 årene. Ikke funnet form/ diett som fungerer i hverdagen (eller helgen er vel heller problemet). Meldt meg på Roede på nettet og har oppfølging nå. Godt!

Målet er å gå ned opp til 1 kg i uka frem til jul. Det blir jo litt over 10 kilo det gitt....gjennom en sunn livsstil. Har trent fast i mange år, så her er ikke utfordringen. Mer det at jeg alltid skal "unne meg noe" og belønne meg med mat. Og når jeg først har tatt litt så rakner det også døtter jeg i meg det som er. Noen som kjenner seg igjen?

Vil gjerne ha følge med andre likesinnede som trener, spiser sunt - men også kjenner på Fristelsene hver eneste dag. Spesielt etter at barna har lagt seg på kvelden, jeg er fysen og sliten samt i helgene. Sjokolade er jo fantastisk godt! Kan vi muntre hverandre opp? Heie på hverandre og gi hverandre tips i hverdagen når suget er som verst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går heller ikke kurs denne gangen. Gjorde det for 11 år siden med veldig godt hell, men tenker litt annerledes nå B) Jeg håper jeg kan være med dere i denne gruppa...det ser ut til at vi er flere her som kan trekke i de samme trådene :) Men jeg lurer på en ting...hvor finner man kalkulatoren for hvor mange kalorier man bør legge seg på?

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg går heller ikke kurs denne gangen. Gjorde det for 11 år siden med veldig godt hell, men tenker litt annerledes nå B) Jeg håper jeg kan være med dere i denne gruppa...det ser ut til at vi er flere her som kan trekke i de samme trådene :) Men jeg lurer på en ting...hvor finner man kalkulatoren for hvor mange kalorier man bør legge seg på?

 

Ha en fin dag :)

 

 

Velkommen til tråden. Er det denne du tenker på? http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/9333-saa-mye-skal-du-spise-i-loepet-av-en-dag/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...