Gå til innhold

Dagen har kommet...


Gjest v05
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha lurt meg selv trill rundt, ikke bare en gang, men utallige ganger.. så har jeg nå bestemt meg; en forandring er det som må til, og det må skje nå!

 

Litt om meg selv: Jente på 29 år, veide meg nå i kveld før jeg hoppa inn i dusjen. Vekta viste det meste noensinne 80,3 (tror jeg), i allefall 80 +. Jeg er 167 cm, idealvekten er 60, altså må jeg nok en gang ta opp den tunge kampen mot vekta, 20 kg skal BORT!

 

Har klart det engang før, motivasjonen var på topp og det gikk som en lek. Nå er ikke motivasjonen like sterk, men jeg vet at jeg ikke har noe valg. Magen har blitt enorm, det har alltid vært fokus på vekt for min del, helt fra jeg var i 12-års alderen husker jeg at jeg småjogget/danset på rommet mitt til høy musikk, jeg tok sit-ups og leste om Baywatch stjernene. Jeg var lubben på barneskolen, men slank på ungdomsskolen. Fokuset på trening og kosthold har alltid interessert meg, kanskje litt for mye?

 

Har vært sykemeldt i 10 måneder, sliter med litt av hvert. Tror nok dette med vekten og dårlig selvtillit henger sammen, så jeg har nok litt å jobbe med. Kan hive innpå to store sjokoladeplater (sånne STORE ja) på en kveld, jeg spiser og spiser, i tillegg en kveld spiste jeg TO poser popcorn og sjokoladeplate i tillegg uten problem.

 

Ellers spiser jeg normal mat, brødskive/knekkebrød og normalt pålegg, appelsinjuice eller ekstra lett melk. Godteriene er problemet, så fra og med i morgen er det slutt! Jeg trimmer daglig, minst to timers gange i normalt tempo, har tenkt å skru opp farten litt der.

 

Hadde vært fint å ha noen å dele tanker og dagene med her inne. Jeg vil finne den gode, fornuftige motivasjonen igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.10. Dagen er her, og ettersom jeg begynner å få en del erfaring innen dette med dietter :-/, så har jeg bestemt meg for å starte med å kutte ut godterier og fet mat, men spise normalt ellers. Jeg går mye i hverdagen, så mye vil nok hjelpe bare ved å kutte ut godteriene. Neste skritt når motivasjonen blir sterkere, vil være å starte med bare magert pålegg og knekkebrød/rugsprø. Er ikke der helt ennå, men kommer nok dit snart ;-)

 

I går kveld var jeg så kvalm og uvel, følte at jeg syntes synd på kroppen min som skal tilføres all den der dritten jeg putter i meg. Vet at jeg føler meg bedre, får bedre selvtillit, bedre humør osv når jeg trener og spiser riktig. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å fortsette med det da??? GRRRRR!!! Ja ja, dagen er igang! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til oss, v05! :D

 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.

 

Eg er også 29 år, eg veier no 79,1 kg, så vi er ganske like, eg er 164 cm, og målet mitt er 65 kg. Har også vert sjukemeldt, og gikk rett fra sjukemelding til mammaperm. Sleit veldig for 1 år tilbake med destruktive tanker, elendig selvtillit, noe lignende sosial angst, alt på grunn av overvekt!! At det går an! Da eg ble gravid, tenkte eg at etter dette svangerskapet skulle det vere slutt!! En gang for alle. Og det ble det! Har allerede gått ned 25 kg siden fødselen, og er på god vei til min drømmevekt. Den er det maaaaange år siden eg har sett ;) Så du, dette skal vi klare!! Sammen!!

 

Eg også kan spise sjokoalde/smågodt i MENGDER! Men prøver å vere forsiktig med det no, så spiser bare litt fredag og lørdag. Ja, veit eg burde holde meg til kun 1 dag, men det er vanskelig :P Men eg trimmer veldig mye, så eg er ikkje nazi da, for å si det sånn.

 

Tips til kosthold: Du vil ikkje kutte ut brødskiva med noe anna da? Appelsinjuice og anna juice har eg helt slutta å drikke, du drikker jo bare opp kaloriene du kan bruke på anna mat du kan tygge og kose deg med ;) Viss du klarer å kutte ned godteriet til kun 1 dag, så er det jo knallbra! Og du, viss du kutter ut karbohydrater, iallfall litt, så minker søtsuget!! Er ikkje det bra? :D Eg spiser lite karbs for tida, spiser mest kylllingsalat, med fetaost oppi er det knallgodt, og kylling med litt fullkornris, wok med svinestrimler osv. Er så mye godt!! Bare spør om du vil ha tips, så skal eg hjelpe deg så godt eg klarer. Og du kan hjelpe meg også!

 

Besøk gjerne min tråd, da blir eg kjempeglad. Så kan vi følge kverandre!

 

Masse lykke til og stå på! We can do this!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har bestemt deg :D og det er jo nøkkelen til hvordan dette kommer til å gå.

 

Jeg er helt sikker på at du kommer til å greie det. Du har jo greid det før - dvs. at du har det i deg!

 

Å kutte ut godterier tror jeg er kjempelurt. Det er veldig kjedelig å ha vært flink hele uken ift mat og trening og så blir alt ødelagt i løpet av noen fredagstimer eller lørdagstimer.

 

Helt enig med deg, det er veldig merkelig at det skal være så vanskelig, når det er så mange fordeler med å spise riktig og trene.

 

Min feil gjennom mange år nå er at jeg har fokusert for mye på målet - dvs ned 30 kg og lagt opp stramme tidsskjemaer for å gå ned raskest mulig - men det har jo feilet gang på gang.

 

Så denne gangen har jeg bestemt meg for å fokusere på en dag om gangen, og gjøre de riktige valgene hver dag. For summen av det blir jo bra.

 

Det blir som om man skal bygge en stor støttemur. Hvis man tenker på hele muren og hvor mange tonn med stin som skal på plass, er det lett å gi opp før man har begyndt. Men fokuserer man på å få på plass en stein om gangen, så står muren der til slutt :)

 

Blir spennende å følge med deg.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nyaco og frøken T :-)

 

Ble så glad da jeg leste deres innlegg her :-) Alltid mer moro og motiverende når man er flere som kjemper sammen, he he.

 

Jeg bør nok kutte ut brødskiva, det er ingen tvil om det. I tillegg bør jeg kutte ut smør på brødskiva, skummelt så fort man danner seg slike vaner som man bare må ha. Sist jeg gikk ned nesten 20 kg spiste jeg rugsprø og wasa sport f.eks. med magert pålegg. Havregrynsgrøt med cottage cheese var også noe jeg likte å spise, hvor bra er havregrynsgrøt?

 

Målet mitt foreløpig er å spise godterier kun i helgene, lørdag og søndag, eller fredag og lørdag ;-) Så vil jeg redusere det til en dag etterhvert tenker jeg. I går spiste jeg mye mindre enn jeg vanligvis pleier, en liten seier i seg selv det.

 

Jeg bør også glede meg over hver dag der jeg har gjort noe bra, jeg er litt ekstremist når det kommer til slanking og trening. Sist ble det slik at jeg fikk vondt i meg hvis jeg unnet meg noe godt, selv om jeg hadde mistet mange kilo og var super streng til vanlig. Jeg startet med å kutte alt av godterier, og fett i maten. Spiste normalt, sunt og MAGERT! Fikk ekstremt søtsug etter to måneder, måtte bare ha noen biter kokesjokolade da ;-)

 

Skal absolutt følge med på tråden din Nyaco, og frøken T, har du også egen tråd? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER mye mer motiverende og moro når man er flere ja!!

 

Brødskiva er berre å kutte ja, den er ikkje sunn, slik mange skal ha det til. Havregrøt derimot, det er det beste du kan spise til frokost!!

 

Kunne ønske eg likte CC, eg prøvde det for et par veker sida, men eg likte det ikkje!

Eg også spiser jo snop fredag og lørdag, men fra og med neste veke er mitt mål å kun spise lørdagen!! Det skal vere mitt eneste mål i veka som kjem. Eller, eg skal jo selvsagt trene og spise slik eg har gjort i det siste, men da IKKJE godteri fredag! ;)

 

Det søtsuget du fikk etter 2 måneder ja, det er jo litt skummelt. Derfor er det viktig å heller kose seg en dag i veka, så man ikkje sprekker kolossalt senere. Den feilen har eg gjort mange nok ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke droppet ut nei :P

 

Ble en ukes tur til slektninger forrige uke, kom tilbake på søndag. Lite internett muligheter der, så kunne ikke være her inne.

 

Nå har jeg bestilt ny treningsbukse, sports BH og treningstopp fra XXL, juhuuu! Dette må da bli bra, spesielt når forkjølelsen er over og jeg kan puste normalt igjen ;)

 

Kjøpte sånn havregrøt med vanilje og rosinsmak. Har noen av dere prøvd den? Gleder meg til frokost i morgen :D

 

Skal på vekta, vil ikke, men vet at jeg MÅ!!!

 

Denne uka skal jeg også PRØVE godteri dag kun på lørdag. Kjøpte julebrus i går da.. og drakk det nettopp til middagen :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har trimmet mye i det siste. Gått turer i 2-3 timer daglig. MEN har spist pepperkaker og drukket julebrus i tillegg... hm... vet ikke helt hva jeg skal gjøre med meg selv. Motivasjonen er der, men samtidig ikke. Skal ut å gå igjen etterpå, blir sikkert en og en halv time kjenner hvertfall. Er fortsatt tett, så klarer ikke trene helt enda.

 

Litt skuffet over meg selv, men samtidig så tenker jeg at jeg ikke har spist sjokolade i går f.eks. Prøver å se de små, positive tingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått trent i de nye treningsklea dine nå da?? Det er jo så herlig å trene i nye kle som man føler seg vel i!!

 

Har ikkje prøvd den havregrøten nei! Var den god??

 

Kan du ikkje drikke sukkerfri julebrus?? Eg drikker den fra Hansa, og syns den er like god som vanlig! Flaks :D

 

Bra at du klarer å se de små tingene, alle monner drar jo vet du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...