Gå til innhold

Å telle kalorier for første gang-uten veileder


Gjest Anatova
 Share

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på fem som bestemte oss for å prøve å leve en sukkerfri hverdag fram til 18.desember:-) Å kutte sukker viste seg å være enklere enn vi hadde trodd. Mens veddemålet pågår med di tre guttene våre, tenkte jeg at det ville være en veldig fin anledning å legge om kostholdet mitt helt og ligge på 1600 kcal pr dag. Jeg har aldri gjort dette før, og har nå kommet meg igjennom 2 uker. Jeg er motivert og inspirert til å fortsette kampen med å jobbe vekk 10-15 kilo. Jeg har nok vanligvis gitt opp etter 5 dager, men har vært tålmodig og håpet på at ihvertfall 2 kilo skulle være borte nå. Men den siste uka har vektnåla stoppet på samme tall - i 8 dager faktisk. Jeg har trent styrke og gått effektive turer på fjellet i denne 2-ukersperioden og jeg virkelig gleder meg over den nye hverdagen, som jeg ønsker skal bli min nye livsstil:-) Vi bor på Gran Canaria, så treningsmulighetene er mange her. Itillegg har jeg permisjon fra jobben, så jeg har faktisk TID til å jobbe med ny livstil:-)

Men jeg har altså gått ned 1 kilo og allerede funnet veien til å holde vekta, haha ;-) Jeg skjønner at det kanskje bare er små justeringer som skal til. Noen som har noen tips? Det er mulig at tellingen kan være noe unøyaktig, så kanskje jeg skal telle meg til 1400 kcal for å ha noe å gå på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så gøy med lyst OG tid til å endre livsstil:)

Har du regnet på hvor mange kalorier du trenger i utgangspunktet? Skal være en kalkulator et sted på GR sine nettsider der du legger inn aktivitet osv, er mulig du rett og slett spiser litt lite?

Ellers er det jo sånn at man noen ganger ligger "pal" på samme tall lenge før en plutselig raser ned. Så lenge det ikke er opp...;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...