Gjest Silje151 Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Jeg har forelsket meg helt i den tyrkiske yoghurten man kan kjøpe i halv eller hel kilos beger, men så etter å ha lagt det inn i registreringer at det har en rød N, noe som jeg synes er kjempe dumt. Etter å ha sjekket den opp mot Tine yoghurt så ser jeg at den faktisk har mer kcal enn fruktyoghurtene til og med, men det føles feil for den smaker jo ikke søtt i det hele tatt. Tine naturell Mild er basert på skummetmelk og lett melk, mens den tyrkiske yoghurten er basert på melk og fløte, så der er sikkert årsaken til kcal forskjellen. Hva pleier dere andre å gjøre? Spiser dere den, unngår den, funnet et bra alternativ? Energi 528 kJ/129 kcal Protein 4,2 g Karbohydrat 5,1 g Fett 10 g Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Over40 Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Jeg har forelsket meg helt i den tyrkiske yoghurten man kan kjøpe i halv eller hel kilos beger, men så etter å ha lagt det inn i registreringer at det har en rød N, noe som jeg synes er kjempe dumt. Etter å ha sjekket den opp mot Tine yoghurt så ser jeg at den faktisk har mer kcal enn fruktyoghurtene til og med, men det føles feil for den smaker jo ikke søtt i det hele tatt. Tine naturell Mild er basert på skummetmelk og lett melk, mens den tyrkiske yoghurten er basert på melk og fløte, så der er sikkert årsaken til kcal forskjellen. Hva pleier dere andre å gjøre? Spiser dere den, unngår den, funnet et bra alternativ? Energi 528 kJ/129 kcal Protein 4,2 g Karbohydrat 5,1 g Fett 10 g Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Over40 Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Hei, jeg spiser tyrkisk yoghurt, men jeg blander den med halvt om halvt med cottage cheese. Da blir det litt tyggemotstand også. Ellers har jeg oppi litt linfrø, hakkede mandler og litt blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker, men det er hver sin smak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inca Skrevet Mars 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Jeg spiser den, fordi jeg blir mett av den. Men jeg spiser kanskje 1/4 boks og har på blåbær eller eplebiter fra fruktkvota. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå