Gå til innhold

sammen mot et langsiktig mål


Gjest påtide
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Har nylig meldt meg på dette forumet :rolleyes: Er motivert og klar for å gjøre en varig endring - tror jeg. Ja jeg vet at jeg er klar for det. Men vet også at motivasjonen svinger noe fra tid til annen.... Vet av erfaring at det er så mye lettere når man er flere. Jeg har gått ned 8 kg fra april og er svært fornøyd med det. Men nå har det stoppet opp ei stund. Nå er jeg igang igjen - hadde vært trivelig om noen ville kjempe sammen med meg. Mitt mål er ned 5 kg til 10 januar. Da er det en ferietur som venter B) Det er kanskje for stor vektnedgang - men om jeg klarer å gå ned 7 kg frem mot sommeren 2013 så er jeg storveis fornøyd - og det burde være mulig.

 

Jeg veier nå 77,6 kg var på vekta i dag. Har veiedag på onsdag.

 

Det sner her i dag - men når brødene som står i ovenen er ferdig så skal jeg gå en times formiddagstur. Herlig å jobbe på kvelden av og til slik at en kan nye dagslyset å gå ute på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag. Startet dagen med morgensvømming - noe som betydde at jeg måtte opp kl 06.00. Men det gikk veldig bra. Startet i forrige uke med morgensvømming 2 dager i uka og det er egentlig veldig herlig. Håper bare at jeg klarer å holde koken og komme meg avgårde hver uke. Dyna pleier jo å være varm og deilig på morgenen..... Er stolt over kosten min i disse dagenen. Dette skal jeg få til. Men nå nærmer det seg helga.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja helg er helg.... Vel må jo ikke bli helt fanatisk - tro jeg.... Rødvin og strawberry dekkery gir vel litt kcl. Men vi hadde en herlig aften :rolleyes: Det er godt å ha det godt. Nå er jeg kommet fra jobb og jentene mine har laget vårruller - det skal jeg kose meg med. Har regnet ut at jeg kan unne meg 4-5 stykker. Det skal jeg gjøre. Videre tenker jeg som så at dersom jeg er standhafitig fra mandag til fredag så kan jeg kose meg med litt ekstra mat/god drikke i helgene. Må jo tenke at jeg skal fortsette med dette resten av livet - oi det hørtes lenge ut. Ja forhåpentlig vis blir det jo slik. Vel i ettermiddag skal jeg gå meg en kveldstur - så kan jeg unne meg frityrstekt banan som jentene mine skal servere til desert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmf. Herlig dag - fikk en flott kveldstur i nydelig måneskinn sammen med min kjære. Vi gikk i over en time. Superflott tur. Så bar veien videre på klubb - vin - god mat.... Men greit begrenset meg til pastasalat med rundstykke. ja ja og 2 små glass rødvin. Var en trivelig kveld. Måtte gjøre retrett tidlig for jeg må opp kl 06 i morgen. Men ser at det går bra på kalori inntaket til tross for litt utskjeielse i kveld - tenker at jeg invisterte i den gode maten/drikken med kveldsturen.

 

Hadde vært trivelig om det var noen der ute som kunne være med å motivere meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabadabaduuuuu. Var på vekta i morrges. Den stoppet på 76kg. For en gledesfølelse - rene julaften. Ja det er nå egentlig julestemmning utenfor også. Ikke så altfor kaldt heller så jeg har planer om å finne frem skiene i dag. Det blir årets første skitur. Kjenner at overskuddet bobler. Det er herlig når det går rette veien. Det ble jo ned 1,5 kg denne uka. Det var kanskje vel mye? Slik blir det nok ikke videre fremover. Men jeg har holdt meg til rett kalori inntak. Har fått beregnet at jeg skal ta inn 1400 kcal og det har ikke blitt mindre enn det. Er nå forberedt på at vektapet vil gå i rykk og napp - det gjorde det nå forrige periode jeg var veldig strukturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello! Jeg vil gjerne være med deg mot et mål om en bedre livsstil :) Jeg skal ned 10 kg, egentlig til jul, men tror kanskje det er mer realistisk å si til påske :huh: Jeg veier pr i dag 78 kg, og det gjør meg nesten deppa, men det er bare jeg som kan gjøre noe med det, og derfor er jeg her B). Akkurat som du sier, synese jeg det er greit å unne seg noe godt i helgene, særlig et glass vin, og det synes jeg vi skal fortsette med. Jeg tror det er viktig for motivasjonen at man unner seg slikt innimellom. Mitt store problem med vekta, er at jeg er glad i mat:) God mat er godt, og det er særlig middagen jeg sliter med :( Men nå er vi to som kan dra hverandre, så det her skal gå bra B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Maya 23 - flott at du vil bli med. Dette skal vi klare. Men du har svært ambisiøse mål! 10 kg før jul - den e vel i tøffaste laget? Tror ikke at vi må ha for strenge krav til oss selv. Det er større sjanse for å bli skuffet da. Vi skal ikke skuffe oss selv - men dra hverandre opp og frem. Det eneste som skal gå ned er vekta :D ikke motet . Har stor tro. Jeg har en filosofi om at dersom jeg er god på trim i uka og påpasselig med kosten så kan jeg kose meg litt i helga. Er jo glad i god mat. Et glass vin eller to hører også med til helgekosen. Selv er jeg godt igang med trimmen. Var på svømming i morges før arbeid. Svømte i 1/2 time - var i grunnen en flott start på dagen. Men det er tidlig å stå opp kl 06.. Håper jeg klarer å holde på morgensvømminga som jeg har satt som mål og gjennomføre 2 gr pr. uke.

 

Stå på Maya 23 kanskje flere vil være med sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vare helga over....Ny giv - nytt mot. Om enn noe redusert. Forrige uke var jeg nærmere hyperaktiv, men denne uka blir det værre. Var å pådro meg en skade som fører til at jeg må holde meg i ro i noen uker. Passer svært dårlig inn i mine planer. Stillesitting er siste sort! En ting er mangel på mosjon, noe annet er det at det er kort vei til matskapet.... Helga gikk forsåvidt bra for seg i matveien - litt god drikke ble det - men det vil jeg unne meg.

Hmf det ble et hjertesukk dette her.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...