Gå til innhold

Ny start, nye muligheter!


Gjest eplemor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

 

Nå er det på tide at eg tar tak i livsstilen min og gjør noen endringer :angry:

Så håper virkelig det hjelper å bruke dette forumet, og å skrive ned alt eg spiser i løpet av dagen. Det er kostholdet det står på for min del....treningen er eg godt i gang med og trener minst tre ganger i uken på treningssenter :) Elsker å trene, men skulle ønske det var litt lettere :(

 

Men i dag er det lørdag, og da må det være lov med litt snop??

Har kjøpt jordbær og sukkerfri sjokolade :)

post-30681-0-17487100-1351943704_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke og nye muligheter :)

 

Var på treningssenteret i dag og trente styrke og noe kondisjon. Deilig :D

 

Kjenner eg er motivert for trening, men er ikkje like motivert for kostholdsendring....synes det er skikkelig vanskelig å kvitte seg med dårlige vaner :angry:

Men håper det hjelper å registrer alt eg spiser her, og da kanskje se hva som må endres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blivende hestejente

Så flink du er som kommer deg på treningssenter!! Tror eg har en del kilo som må av før eg i det hele tatt tør å bevege meg inn der igjen :( Gikk for to år siden (var inne i en god periode), men så forsvann alle de gode vanene og isteden kom det fram en stor mage og når eg endelig kom meg inn igjen på treningssenteret hadde de endra litt på programet (corebar) og det var to øvelser eg rett og slett ikkje fikk til fordi magen var blitt for stor :( Skikkelig nederlag...og då skjedde jo det som ikkje skulle skjedd...eg slutta å trene der. Redd for at de andre skulle sjå kor feit eg var (som om ikkje de såg det fra før av). Forhåpentligvis så vil eg tørre å gå inn igjen når eg har fått av 10kg :D det er jo faktisk gøy å trene når ein først er i gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikkje bare er eg som sliter med dårlige vaner ;)

 

Ofte er det tiltak å komme seg på trening, men når eg først er der, så synes eg det er heilt fantastisk. Nå går eg på et treningssenter som er 2min fra jobben, så eg kan gå direkte etter jobb, og da er det myye lettere.....hvis eg først kommer hjem å setter meg i sofaen, så er det gjort, da kommer eg meg ikkje ut igjen hehe :P

 

Eg har og tenkt tanken, at det nok er mange der som sikkert tenker sitt når de ser meg i aksjon på spinningsykelen, men har bestemt meg for å ikkje fundere så mye på det. Å gå på timer og å ha noen som pusher er gull verdt når det gjelder min trening i alle fall, så da får de andre bare tenke hva de vil :D

 

Corebar time har eg ikkje vært på, hva går det ut på? Eg holder meg til spinning og aerobic, og så egentrening noen ganger med styrke og kondis. Vet det for min del er lurest å trene kondisjon, men eg er mest glad i styrketrening. Synes det er lett å se fremgang når det gjelder styrketrening...alltid gøy å kunne øke vektene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som kommer deg på treningssenter!! Tror eg har en del kilo som må av før eg i det hele tatt tør å bevege meg inn der igjen :( Gikk for to år siden (var inne i en god periode), men så forsvann alle de gode vanene og isteden kom det fram en stor mage og når eg endelig kom meg inn igjen på treningssenteret hadde de endra litt på programet (corebar) og det var to øvelser eg rett og slett ikkje fikk til fordi magen var blitt for stor :( Skikkelig nederlag...og då skjedde jo det som ikkje skulle skjedd...eg slutta å trene der. Redd for at de andre skulle sjå kor feit eg var (som om ikkje de såg det fra før av). Forhåpentligvis så vil eg tørre å gå inn igjen når eg har fått av 10kg :D det er jo faktisk gøy å trene når ein først er i gang! :D

 

 

Eg skjønner deg veldig godt. Og hvis man ikkje trives, så tror eg ikkje man klarer å fokusere nok på det man skal, og da kan det kanskje være bedre å vente med treningssenter til man føler seg klar for det :D ...Men tror og at mye sitter i vårt eget hode, og kanskje vi tror folk tenker ting om oss, selv om de ikkje gjør det...

Eg heier på deg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du liker å trene.

 

Jeg syns også det er vanskelig å endre matvaner. Havner fort i gamle vaner igjen.

Jeg registrer og veier all maten jeg spiser.Syns det hjeper.

 

 

Eg håper og at det skal hjelpe å registrer alt eg spiser...men synes det er litt tiltak å drive å veie maten. Håper at eg etter en ukes tid, skal kunne se et mønster på hva som er galt...selv om eg jo vet at eg spiser altfor mye sukkerholdig mat. Har en svakhet for gjærbakst, og er avhengig av sjokolade hehe. Men prøver så godt eg kan å begrense meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Hei!

 

Jeg tenker også slik når jeg makter å pelle meg bort på Elixia. At alle tenker "fysj, se på hun der da". Jeg var slank inntil jeg traff mannen min og fikk barn. Da trente jeg på Sats. Men jeg tenkte aldri over om var folk var overvektig eller ei når jeg trente. Så jeg tror egentlig det hele foregår inni sitt eget hodet. Kanskje folk tenker"så bra at hun er her istedetfor på sofaen med hånden nedi chipsposen". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tenker også slik når jeg makter å pelle meg bort på Elixia. At alle tenker "fysj, se på hun der da". Jeg var slank inntil jeg traff mannen min og fikk barn. Da trente jeg på Sats. Men jeg tenkte aldri over om var folk var overvektig eller ei når jeg trente. Så jeg tror egentlig det hele foregår inni sitt eget hodet. Kanskje folk tenker"så bra at hun er her istedetfor på sofaen med hånden nedi chipsposen". :D

 

 

Godt det er flere som tenker sånn :D får håpe folk tenker det er bra vi er på trening ja :) Og forhåpentligvis vil resultatene vises også etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg og har alltid tenkt negative tanker om meg selv på treningsstudio. Men nå har jeg akkurat begynt med personlig trener. Jeg. Som alltid har hatet å trene... Gikk og var overbevist om at alle glodde noe intenst den første gangen og helt sikkert tenkte at "hun der trenger det jo virkelig". Men når jeg ser meg rundt ser jeg jo at alle ser ut til å være opptatt med sitt. Og hadde jeg sett en som meg drive med personlig trener ville jeg tenkt at fyttigrisen så tøft gjort, skulle ønske jeg turde... Vel, nå har jeg turd, og konklusjonen er at det går faktisk greit! Neida, jeg klarer ikke gå så dypt i knebøyene som andre gjør. Men det er greit, for et sted må man jo begynne, og de knebøyene mine blir garantert dypere etterhvert. Og det at en som overvektig går på treningsstudio er jo et tegn på at man faktisk gjør noe med egen situasjon. Så ære være alle som går på treningsstudio - uansett størrelse og form!

Forresten så kan det hvis du er redd for at situasjoner av typen "magen er i veien" igjen, være lurt å prate med instruktøren på forhånd og spørre om hun/han evt kan vise noen alternative øvelser. Sånt setter de bare pris på, og det er derfor de er der! Selv om det kanskje er lettere sagt enn gjort... Uansett, håper du kommer igang igjen snart, med eller uten de 10 kg du snakker om. Selv har jeg fortsatt minst 20 kg igjen før jeg er ferdig, så... :)

 

Og forresten - hvis noen tenker noe negativt om oss så f*** ta dem! Det viser jo bare at de har et problem!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har alltid tenkt negative tanker om meg selv på treningsstudio. Men nå har jeg akkurat begynt med personlig trener. Jeg. Som alltid har hatet å trene... Gikk og var overbevist om at alle glodde noe intenst den første gangen og helt sikkert tenkte at "hun der trenger det jo virkelig". Men når jeg ser meg rundt ser jeg jo at alle ser ut til å være opptatt med sitt. Og hadde jeg sett en som meg drive med personlig trener ville jeg tenkt at fyttigrisen så tøft gjort, skulle ønske jeg turde... Vel, nå har jeg turd, og konklusjonen er at det går faktisk greit! Neida, jeg klarer ikke gå så dypt i knebøyene som andre gjør. Men det er greit, for et sted må man jo begynne, og de knebøyene mine blir garantert dypere etterhvert. Og det at en som overvektig går på treningsstudio er jo et tegn på at man faktisk gjør noe med egen situasjon. Så ære være alle som går på treningsstudio - uansett størrelse og form!

Forresten så kan det hvis du er redd for at situasjoner av typen "magen er i veien" igjen, være lurt å prate med instruktøren på forhånd og spørre om hun/han evt kan vise noen alternative øvelser. Sånt setter de bare pris på, og det er derfor de er der! Selv om det kanskje er lettere sagt enn gjort... Uansett, håper du kommer igang igjen snart, med eller uten de 10 kg du snakker om. Selv har jeg fortsatt minst 20 kg igjen før jeg er ferdig, så... :)

 

Og forresten - hvis noen tenker noe negativt om oss så f*** ta dem! Det viser jo bare at de har et problem!!! ;)

 

Er sååå enig :D å booke personlig trener er meget tøft gjort ja :) heia til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blivende hestejente

Takk for støttende råd :) Er nok sikkert en stor dørterskel som eg bare må komme meg over... men vanskelig er det!! :P

Men hvordan er det med sånn personlig trener, er han med deg på hver trening eller lager han et opplegg til deg som du skal følge aleine!!

Du er tøff som har tatt det steget! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er det vanskelig....

 

En personlig trener er med deg i en time. Han/hun bestemmer hva du skal gjøre, hvormange ganger osv, og pusher deg virkelig. Det er tungt, men mye mer effektivt for meg enn å trene alene, for da blir det bare fjas. Spesielt på beina. Du hadde aldri sett meg stå der og gjøre knebøy i tre variasjoner når jeg hadde gangsperr. Selv synes jeg det er mye lettere å pushe meg selv ved trening av overkropp. Men - personlig trener koster jo litt, da. Men det er jo ingen som sier at du må gå der mye, men noen timer for å komme i gang, så kan vedkommende lage et opplegg for trening på egenhånd og så kanskje ha oppfølgningstimer etterhvert.

 

Ellers har de fleste treningsstudioer også veiledning. Da prater man litt om mål, og så setter de opp et program for deg som du kan følge. Du kan også ha oppfølgning der, men de står ikke ved siden av deg og pusher på samme måten. På de stedene jeg har vært viser de bare hvordan du skal gjøre øvelsen skikkelig og finner ut omtrentlig hvor mye vekter du trenger og that's it. Men kan hende det varierer fra sted til sted.

 

Men - føler du deg ikke klar så føler du deg ikke klar. Det er et steg å gå. Et langt og vanskelig et. Selv hoppet jeg bare i det siden jeg kjøpte mine timer på Let's Deal tilbud. Jeg hadde imidlertid tenkt på det tidligere, men det satt likevel langt inne også denne gangen. Hadde jo aldri pratet med eller truffet treneren før, og å da bestille 12 timer uten å vite hva man går til - ja det er jo egentlig ganske tøft gjort. Men er absolutt stolt over avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen dager hjemme i Telemark :D

 

Veldig godt å være hjemme, men har blitt mye god mat og mye snop, dessverre.....men fikk også med meg en spinningtime mens eg var der, og den var tung...var ikke noen time for nybegynnere nei hehe :P

 

Nå er d mandag igjen, ny uke og nye muligheter for en sunn livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...