Gå til innhold

går ikke ned?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ned 13 kilo, fra 72 til 59, men jeg går bare ikke ned noenting? Jeg har akkurat begynt å trene litt igjen etter en lang pause, og skal prøve å få til tre økter i uka som en begynnelse. Bruker kalkulatoren aktivt, men først må jeg si jeg fikk sjokk over hvor mye kcal jeg fikk i meg, så først brukte jeg bare tid på å justere dette, jeg regnet meg fram til at før jeg begynte å slanke meg fikk jeg i meg minst 2500 kcal daglig. Nå er jeg gått ned til 1600/1700, men jeg går ingenting ned? Bare holdt på to uker , men allikevel- burde jeg ikke gå ned endel? Eller kan det ta lengre tid. Hadde blitt sinnsykt motivert hvis jeg kunne gå ned en kilo eller halv i uka som flere av dere gjør hvis jeg har lest riktig. Kanskje jeg spiser feil mat? Teller kun kcal ikke karbohydrater etc og spiser vel endel sjokolade og skeier ellers ut to ganger i uka. må jeg bare bli mere nazi på matinntaket? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil hvertfall si - : Ikkje gi opp!

sliter med det samme selv, la om kostholdet i august-samtidig som jeg begynte oppatt trene 3 økter i uka. styrke intervall langkjøring.... litt i basseng og.

 

men har jeg siden august tatt av noe? Nei. Å ikkje syner det på kroppen heller. så fysio og kommentere at det burde ha synt mer nå.

Enten har jeg ikkje greid legge om til riktig type mat eller er streng nok. Eller så kan det være andre ting som er årsak.

 

Kan vær lurt å gi det litt mer tid. Men om det ikkje løsner, kanskje få sjekket stoffskiftet og antistoffene i kroppen.( erikkje stoffskiftet i orden.kan det virke som umulig gå ned, sa fysio til meg, å anbefalte sjekk opp d, evnt matintoleranse kan og forhindre vektreduksjon)

 

håper at du klarer å finne ut av det, og at det løsner.... lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gik på Rodekurs, sa kursleder at hvis en nylig har begynt å trene og er støl binder kroppen mer vann. Så det er bare å stå på spise fornuftig og trimme, så plutselig kommer nedgangen.

Det er også lurt å ta målene, for noen ganger minker målene, selv om vekten står stille. Kanskje en bygger muskler og taper fedt? 1kg muskler fyller mindre enn 1 kg fedt. Det hjelper på motivasjonen at se at noe blir mindre selv om vekten står stille.

Jeg har et stoffskifte som svinger mellom normalt og lavt, og ser at de uker jeg fryser (har lavt stoffskifte) går jeg ikke ned. Ellers ser jeg at hvis jeg spiser salt mat som spekeskinke og røkt svinekam, går vekten opp - på grunn av at saltet binder vann i kroppen.

Mye drikke skal vaske ut saltet.

Stå på - vi skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Ser at dette er mer komplisert enn jeg først tenkte, men skal faktisk få sjekket stoffskiftet mitt og etterpå nå tenkte jeg å måle midje og mage så jeg har det også å gå etter, ikke kun kilo. Skal ned 12 kilo så det føles bare så håpløst når jeg står fast allerede i starten, men tusen takk for svar, skal forske meg litt mer inn i dette med slanking skjønner jeg må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...