Gå til innhold

Treg mage


Gjest silje vs ejlis
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest silje vs ejlis

Jeg sliter veldig med treg mage, det kan fort gå 3-4 dager mellom hver gang jeg er på do.

Spiser brød, grønnsaker, frukt og ellers fiberrike ting. Drikker også mellom 2-3 liter vann i løpet av dagen.

 

Begynte på Metformin 500mg i juni, kan dette være grunnen til at det stopper opp?

 

Prøvde meg i går på 1 ss linfrø lagt i vann over natta, for så å drikke det om morgningen, men vet ikke om dette fungerer enda eller om det er det beste alternativet i lengden.

 

Noen som har tips for hva jeg kan gjøre for å få fart på systemet hver dag?

Hadde det vært en idè å prøve et lakserende middel? Noen som har en de kan anbefale?

 

Går ca 30 min hver dag, så er ikke helt sittestillende heller.

 

Trenger hjelp og setter pris på alle slags tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig med treg mage, det kan fort gå 3-4 dager mellom hver gang jeg er på do.

Spiser brød, grønnsaker, frukt og ellers fiberrike ting. Drikker også mellom 2-3 liter vann i løpet av dagen.

 

Begynte på Metformin 500mg i juni, kan dette være grunnen til at det stopper opp?

 

Prøvde meg i går på 1 ss linfrø lagt i vann over natta, for så å drikke det om morgningen, men vet ikke om dette fungerer enda eller om det er det beste alternativet i lengden.

 

Noen som har tips for hva jeg kan gjøre for å få fart på systemet hver dag?

Hadde det vært en idè å prøve et lakserende middel? Noen som har en de kan anbefale?

 

Går ca 30 min hver dag, så er ikke helt sittestillende heller.

 

Trenger hjelp og setter pris på alle slags tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på apoteket å kjøpe Lactulose.

 

Det smaker veldig søtt, men det inneholder ikke kalorier, og det påvirker ikke blodsukkeret.

Det er faktisk anbefalt til diabetikere. Og ikke er det vanedannende heller...

 

Følg bruksanvisningen.

Det kan kanskje ta noen dager før du har full effekt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Fjelljenta

Du kan gå på apoteket å kjøpe Lactulose.

 

Det smaker veldig søtt, men det inneholder ikke kalorier, og det påvirker ikke blodsukkeret.

Det er faktisk anbefalt til diabetikere. Og ikke er det vanedannende heller...

 

Følg bruksanvisningen.

Det kan kanskje ta noen dager før du har full effekt.

 

Lykke til!

 

 

most banan og mye vann. Og og prøve å sitte en del på huk gjennom dagen. ;) Ellers så dn grønne boksen med fiber som du får kjøpt på apoteket. ;) Etter at jeg la om kostholdet er magen min blitt hardere også. Hos mg er det fibertilskudd som har hjulpet. Blandet ut i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Chlorella virker ganske effektivt på meg;) Skal visst være bra som detox middel ,og virker kjapt på min mage. ( men jeg har ikke problemer i utgangspunktet..) Chlorella fås kjøpt på helsekost og nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...