Gå til innhold

Ny, mye å sette seg inn i.... :S


Gjest FruEikeland
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest FruEikeland

Hei.

Heter Sandra, er snart 23 år. Er gift og har ei datter på 1år. Kommer i fra en plass som heter Hægebostad i vest agder

.

Nå må noe bli gjort!! Kiloene har snikt seg på litt etter litt. Veier nå 87 kilo og er 168 høy. :(/>

Er mye og sette seg inn i på denne siden, og jeg har ikke mye kunnskap om hvilken mat som er ja, og hvilken mat som er nei.. Har hellar ikke noe interesse for mat laging så det blir vell min største utfordring. Lære og lage sunn mat :)/> Men skal klare dette!!

 

Jeg trener bokseearobic i Lyngdal, en dag i uken. Prøver også å trene 1-2 andre dager i uken, men blir litt opp å ned.

 

Merker at jeg trenger litt motivasjon, og kunnskap om mat:) ¨

 

Hilsen Fru virak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Heter Sandra, er snart 23 år. Er gift og har ei datter på 1år. Kommer i fra en plass som heter Hægebostad i vest agder

.

Nå må noe bli gjort!! Kiloene har snikt seg på litt etter litt. Veier nå 87 kilo og er 168 høy. :(/>/>/>

Er mye og sette seg inn i på denne siden, og jeg har ikke mye kunnskap om hvilken mat som er ja, og hvilken mat som er nei.. Har hellar ikke noe interesse for mat laging så det blir vell min største utfordring. Lære og lage sunn mat :)/>/>/> Men skal klare dette!!

 

Jeg trener bokseearobic i Lyngdal, en dag i uken. Prøver også å trene 1-2 andre dager i uken, men blir litt opp å ned.

 

Merker at jeg trenger litt motivasjon, og kunnskap om mat:) ¨

 

Hilsen Fru virak

 

 

 

 

 

Hallo!

 

Er ny jeg og. Er fra Grimstad. Har ingen spesiell treningsform , men har 2 barn som jeg kan gå tur med.Dette blir gøy.Jeg har fått sniket meg på mange kilo den siste tiden og er opp i hele 86 kg. Vil gjerne ned 10 kg som første mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruEikeland

Hallo!

 

Er ny jeg og. Er fra Grimstad. Har ingen spesiell treningsform , men har 2 barn som jeg kan gå tur med.Dette blir gøy.Jeg har fått sniket meg på mange kilo den siste tiden og er opp i hele 86 kg. Vil gjerne ned 10 kg som første mål.

 

 

 

Hei:)

Jeg har nettopp begynt og trene:)Er litt motivasjon:) Kiloene har ikke snikt seg på så fort som nå når jeg fikk jentungne... :/ Og merker at det er vanskelig å få tid og ork til det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har nettopp begynt og trene:)Er litt motivasjon:) Kiloene har ikke snikt seg på så fort som nå når jeg fikk jentungne... :/ Og merker at det er vanskelig å få tid og ork til det:(

 

Ja idag tenkte jeg faktisk jeg skulle begynne å være forsiktig med maten. Det er vanskelig å få til å lære å lage lett mat når jeg har 3 små å ta hensyn til. Så tror kanskje det å trimme er beste å begynne med, og å få ned søt inntaket, det er det verste for meg. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruEikeland

Ja idag tenkte jeg faktisk jeg skulle begynne å være forsiktig med maten. Det er vanskelig å få til å lære å lage lett mat når jeg har 3 små å ta hensyn til. Så tror kanskje det å trimme er beste å begynne med, og å få ned søt inntaket, det er det verste for meg. :-) :-)

 

 

 

Godteri ja... OFF, savner det grusomt mye... Jeg skal bare spise det i helgene. I dag har jeg skrivt opp det jeg har spist, og det kom på rett over 1800 kalc. Hm, litt over, men er ikke vant med det. så må nokk prøve meg litt fram her.

Har du noe interesse for matlaging? Har du en fast veie dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Godteri ja... OFF, savner det grusomt mye... Jeg skal bare spise det i helgene. I dag har jeg skrivt opp det jeg har spist, og det kom på rett over 1800 kalc. Hm, litt over, men er ikke vant med det. så må nokk prøve meg litt fram her.

Har du noe interesse for matlaging? Har du en fast veie dag?

Jeg fortsetter denne tråden selv om det er litt lenge siden sist. :unsure:

Jeg er ikke flink til matlaging, men har nå begynt på en suppekur som jeg skal gå på en3 dager i uken og resten spise normalt. I begynnelsen (det er første uken)gikk jeg ned 2-3 kg, men det gikk opp igjen i helgen. Da har jeg ikke klart å styre unna juletider og annet godteri

Men er fast bestemt på å fortsette denne suppekur nå i imorgen . Tror vel ikke den er bra i lengden, men er fast bestemt nå på å gå ned litt. Uff holder meg på 89 kg :o det er mye. Må vel begynne å trimme litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere andre som er nyoppstartet.

Satte igang igår selv. Har heldigvis satt en stopper for det usunne overspisingsregimet ved 8 kg vektøkning. Men det var på tide. På grunn av opptrening etter omfattende kneoperasjon, får jeg ikke lov til å bruke bena på annet enn ergometersykkel. Ellers er det krykker. Og det vil det være kanskje helt fram til påske. Ingen skritt å notere i det hele tatt.

Nå skal det i alle fall sykles hver dag. I tillegg har jeg tatt fram treningsmatta og vil gjøre øvelser for mage og rygg i alle fall 2. hver dag.

Nå står det på trykk. Da er det et løfte til meg selv og dere andre der ute. Heldigvis er jeg veldig samvittighetsfull og ærlig. Dette skal gå bra.

 

Er det noen andre som er i samme sitasjon med opptrening etter skade eller operasjon slik at dere ikke kan bruke beina? Deler gjerne tips og gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere andre som er nyoppstartet.

Satte igang igår selv. Har heldigvis satt en stopper for det usunne overspisingsregimet ved 8 kg vektøkning. Men det var på tide. På grunn av opptrening etter omfattende kneoperasjon, får jeg ikke lov til å bruke bena på annet enn ergometersykkel. Ellers er det krykker. Og det vil det være kanskje helt fram til påske. Ingen skritt å notere i det hele tatt.

Nå skal det i alle fall sykles hver dag. I tillegg har jeg tatt fram treningsmatta og vil gjøre øvelser for mage og rygg i alle fall 2. hver dag.

Nå står det på trykk. Da er det et løfte til meg selv og dere andre der ute. Heldigvis er jeg veldig samvittighetsfull og ærlig. Dette skal gå bra.

 

Er det noen andre som er i samme sitasjon med opptrening etter skade eller operasjon slik at dere ikke kan bruke beina? Deler gjerne tips og gode råd.

Hei

Har ikke problemer med beina, har et dårlig kne hvis jeg går for langt så jeg vet at ergometer sykkel er bra da. Men det kan jo være noen annen som har erfaring med det

 

Uansett jeg veide meg i sta og står på 88,2 kg. Går på denne suppen som skal øke forbrenningen.

Og jeg har ikke spist så mye som en godbit idag. Tror jeg vil melde meg på et av kursene etter jul for tror ikke det går før :-) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke problemer med beina, har et dårlig kne hvis jeg går for langt så jeg vet at ergometer sykkel er bra da. Men det kan jo være noen annen som har erfaring med det

 

Uansett jeg veide meg i sta og står på 88,2 kg. Går på denne suppen som skal øke forbrenningen.

Og jeg har ikke spist så mye som en godbit idag. Tror jeg vil melde meg på et av kursene etter jul for tror ikke det går før :-) .

 

Suppe som øker forbrenningen? Noe som kan kjøpes i butikk? Høres veldig interessant ut.

Så bra at du har klart å holde deg unna godbitene!

Har du forsøkt å øke proteinandelen på bekostning av karbohydrater i de måltidene som blir etterfulgt av lyst på godbiter? Bare å kutte litt på Müslien og ta en skive ost istedet har hjulpet meg med en mer fornøyd følelse. I tillegg spiser jeg hver 3. time, heller ofte og lite enn sjelden og mye.

Jeg vurderer også kurs over jul - et nettbasert et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe som øker forbrenningen? Noe som kan kjøpes i butikk? Høres veldig interessant ut.

Så bra at du har klart å holde deg unna godbitene!

Har du forsøkt å øke proteinandelen på bekostning av karbohydrater i de måltidene som blir etterfulgt av lyst på godbiter? Bare å kutte litt på Müslien og ta en skive ost istedet har hjulpet meg med en mer fornøyd følelse. I tillegg spiser jeg hver 3. time, heller ofte og lite enn sjelden og mye.

Jeg vurderer også kurs over jul - et nettbasert et.

Hallo

Nei den suppe tror jeg ikke er den beste ideen likevel, det er bare for å komme litt ned i begynnelsen. Må nok si at jeg blir sulten i tilegg til å gå på den suppen. Det skulle egentlig være en tre dagers kur og 4 dager m normal kost. Suppen består av hermetiserte tomater gulrot, sellri, kålerabi/kål osv. Denne skal vist tas hele dagen. Men nå har jeg så lyst på grove rundstykker at jeg lager meg et bryter m kesam i. Oppskriften fant jeg på Tine.no.

 

Trener ikke så mye om dagen da jeg har to små å ta meg av.

Skal kjøpe meg trimsykkel etter jul tenkte jeg. Det gir god trening for meg, har erfaring at jeg gikk ned litt når jeg trente på trimsykkel på treningssenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hallo

Nei den suppe tror jeg ikke er den beste ideen likevel, det er bare for å komme litt ned i begynnelsen. Må nok si at jeg blir sulten i tilegg til å gå på den suppen. Det skulle egentlig være en tre dagers kur og 4 dager m normal kost. Suppen består av hermetiserte tomater gulrot, sellri, kålerabi/kål osv. Denne skal vist tas hele dagen. Men nå har jeg så lyst på grove rundstykker at jeg lager meg et bryter m kesam i. Oppskriften fant jeg på Tine.no.

 

Trener ikke så mye om dagen da jeg har to små å ta meg av.

Skal kjøpe meg trimsykkel etter jul tenkte jeg. Det gir god trening for meg, har erfaring at jeg gikk ned litt når jeg trente på trimsykkel på treningssenter :)/>/>

 

Hei

Skaffet deg den treningssykkelen? :rolleyes:/> Jeg fikk beskjed av min fysioterapeut om å skaffe en og bruke den de dagene jeg ikke er hos ham og trener. ;)/> Skal si det er effektivt. Jeg er blitt så hekta at jeg har kjøpt meg pulsklokke også. Skikkelig inspirerende å trene intervalltrening og bruke pulsintervaller som mål for seg selv. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...