Gå til innhold

Jeg trenger en slankevenninne....


Gjest Yvonnepia
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 28 år. Veier 78 kg og vil gå ned 10 kg. Har en historie med mye opp og ned, og har veid alt mellom 65 og 90 kg i mitt voksne liv.... Fortsetter å kjempe, og vil gjerne klare det SKIKKELIG denne gangen.

 

Utfordringene mine er vel egentlig at jeg liker å leve "det gode liv" og gjerne vil fortsette å ha vin, sjokolade og pizza som en "kos"-faktor i hverdagen - samtidig som jeg klarer å kontrollere inntaket såpass mye at jeg går ned i vekt...

 

Trener fra før mellom 2-5 ganger i uka, så det er nok hovedsakelig kostholdet jeg kan gjøre de største endringene på.

 

Noen der ute som er i en lignende situasjon, og som kan tenke seg på å joine meg på veien ned?? :)

 

Første mål: - 5 kg innen jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vil gjerne være med, men jeg kan ikke love at jeg kan skrive her inne HVER dag. Er 32 år og fødte tvillinger for ett år siden. Har også vært litt opp og ned i vekt fra 65-90 kg utenom graviditeten. I graviditeten gikk jeg opp til 99 kg, men det meste var vann og barn så 20 mg forsvant første uka. Meldte meg på et Roede med Baby i vår og gikk da ned fra 79 - 74 kg. Veier nå 73,5 kg og har tenkt med ned til 68 kg innen begynnelsen av februar. Hovedgrunnen er at vi ønsker flere barn. De første er laget med prøverør. Det ble ikke funnet en helt sikker grunn til barnløsheten, men mulig lett grad av PCO. Da er det jo gunstig å være slank hvis vi skal håpe på å bli spontant gravid. Ble spontant gravid 3 år før tvillingene kom, men mistet da barnet i spontanabort i uke 12. En annen grunn er at jeg føler meg mest vel under 70 kg og en tredje grunn er at vi gifter oss i slutten av april og jeg gjerne vil føle meg vel da :)/>

 

Mine utfordringer nå er både å få tid til å lage sunn mat i en travel hverdag med jobb og små tvillinger OG å få tid til å trene.

 

Har nå meldt meg på nettkurs som begynner på mandag.

 

Lykke til Yvonnepia! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne være med dere Hottentott og Yvonnepia. Forsøkte å få med noen på en nye tråd, men fikk ikke så mange napp. Blir veldig glad hvis jeg kan bli med dere. Planlegger å gå ned 6 kg ila et nettkurs som startet denne uken. Veide 73.2 kg ved kurstart, målet er 67 kg. Er 37 år gamme, 174 cm høy, har 3 barn og en samboer. Minstemann er 1.5 år, så nå er det på høy tid å finne tilbake til en kroppslig tilstand jeg trives med. Hehe. Forsøker å trene 1-2 ganger pr uke, men er ikke så flink til det. Forhåpentligvis kan vi motivere hverandre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne være med dere Hottentott og Yvonnepia. Forsøkte å få med noen på en nye tråd, men fikk ikke så mange napp. Blir veldig glad hvis jeg kan bli med dere. Planlegger å gå ned 6 kg ila et nettkurs som startet denne uken. Veide 73.2 kg ved kurstart, målet er 67 kg. Er 37 år gamme, 174 cm høy, har 3 barn og en samboer. Minstemann er 1.5 år, så nå er det på høy tid å finne tilbake til en kroppslig tilstand jeg trives med. Hehe. Forsøker å trene 1-2 ganger pr uke, men er ikke så flink til det. Forhåpentligvis kan vi motivere hverandre !

 

Så bra! Da har vi jo nesten samme utgangspunkt og mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint. Gøy at utgangspunktene er ganske like. Tenkte å sende ut en liten innrømmelse her. I går kveld sprakk jeg, min samboer kom opp fra kjelleren med kald øl og oliven. Ungene var i seng og TVen lokket. Det ble totalt sprekk på dietten med 500 kcal for mye! Vil bare sette det skriftlig at det samme ikke skal skje i kveld. Det blir grønnsaker til kvelds! Og litt dip... Har dere andre noen forslag til sunn kosemat. Er så veldig fysen om kvelden. Hva spiser dere? Brødskiver er litt kjedelig i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Hei dere! :)

 

Jeg vil også gjerne være med. Jeg er en jente 24 år og veier omkring 66 kg (må få kjøpt nye batterier til vekta i morgen så jeg ved det nøyaktig) og er ikke høyere en 166cm. Jeg har et mål om å få strammet opp kroppen litt, spesielt er det magefettet som ikke vil slippe taket.

 

Jeg bor i Danmark og bruker sykkelen til skolen og alle andre ting jeg er ute på hele året rundt, i tillegg til at jeg trener ca 5 ganger i uka. Nå går jeg inn i en periode med praksis og oppgaveskriving, og da vet jeg at jeg ikke er like flink til å trene og få spist sunn mat. Kostholdet går veldig i perioder, men nå vil jeg virkelig bare klare det, og det er lettere hvis vi er flere.

 

Jeg har alltid vært aktiv og opptatt av sunn mat, men jeg har noen perioder hvor det ikke går så bra, så nå vil jeg bare gjøre det til en sunn livsstil som jeg kan holde. Målet er å komme ned på 60-62 kg. Jeg har ikke satt noen dato for målet, men håper på 0,5 - 1 kg i uken.

 

Håper på å klare å komme ned på 63 kg før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til HannaMontana.

Vi får forsøke å inspirere hverandre ja. Syns selv det er vanskelig i perioder. Kjenner meg godt igjen fra tiden jeg studerte, det ble mye kjeks og te under lesingen. Jeg har startet på nettkurs som jeg syns motiverer meg veldig. Jeg får ikke lov til å spise mer enn 1600 kcal pr dag. Er litt sånn at jeg følger regler. Føles som om noen overvåker meg hele dagen på en positiv måte. Syns også det hjelper veldig å registrere maten, selv om det tar tid. Da er det plutselig ikke bare lettvint å trykke noe inn i gapet. Det må veies og vurderes og registreres, og underveis i denne prossessen, blir det meste usunt forkastet. Har også noen andre gode råd jeg syns hjelper, deler de her med dere så kanskje de kan hjelpe dere også:

- lag handlelapp

- ikke handle sulten

- ha alltid sunt snacks i vesken( nøtter, frukt, brødskive

- ta alltid med matpakke på lengre turer hjemmenifra.

- ta med matpakke på jobb, ikke kjøp mat i kantina

- ALDRI kjøpe søtsaker/snacks som ikke er planlagt. Ikke engang til kidsa, det er som regel jeg som spiser det som finnes i skapet.

- ha en faste kose kveld, hvor alt er lov. Planlegg hva du skal spise denne kvelden, da kan man glede seg hele uka.

- registrere all mat som spises, kjedelig, men lærerik prosess.

 

Hyggelig om dere vil dele deres overlevelsesstrategi med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Velkommen til HannaMontana.

Vi får forsøke å inspirere hverandre ja. Syns selv det er vanskelig i perioder. Kjenner meg godt igjen fra tiden jeg studerte, det ble mye kjeks og te under lesingen. Jeg har startet på nettkurs som jeg syns motiverer meg veldig. Jeg får ikke lov til å spise mer enn 1600 kcal pr dag. Er litt sånn at jeg følger regler. Føles som om noen overvåker meg hele dagen på en positiv måte. Syns også det hjelper veldig å registrere maten, selv om det tar tid. Da er det plutselig ikke bare lettvint å trykke noe inn i gapet. Det må veies og vurderes og registreres, og underveis i denne prossessen, blir det meste usunt forkastet. Har også noen andre gode råd jeg syns hjelper, deler de her med dere så kanskje de kan hjelpe dere også:

- lag handlelapp

- ikke handle sulten

- ha alltid sunt snacks i vesken( nøtter, frukt, brødskive

- ta alltid med matpakke på lengre turer hjemmenifra.

- ta med matpakke på jobb, ikke kjøp mat i kantina

- ALDRI kjøpe søtsaker/snacks som ikke er planlagt. Ikke engang til kidsa, det er som regel jeg som spiser det som finnes i skapet.

- ha en faste kose kveld, hvor alt er lov. Planlegg hva du skal spise denne kvelden, da kan man glede seg hele uka.

- registrere all mat som spises, kjedelig, men lærerik prosess.

 

Hyggelig om dere vil dele deres overlevelsesstrategi med meg!

 

Hei igjen!

Desember er ikke en lett måned å starte i med julebord, juleavslutninger og en travel hverdag. Har ikke klart å registrere matinntak siste uke, men har likevel gått ned 600 g så helt gale er det vel ikke.

 

En god liste, Heidfred! Handlelapp er gull, også for lommeboka. Sunt snacks i veska må jeg ordne. Tror det må bli sukkererter, eller noe sånt. Evt eple, for jeg er ikke så god med 3 stk frukt daglig.

 

Hvordan gjør dere styrketrening? Jeg er litt låst til hjemmet på kvelden når tvillingene sover. Har begynt på Jillians "30 days Shred" DVD, som kombinerer styrke og kondisjon. Den kan jeg gjøre i stua (selv om jeg ikke liker å trene med mannen til tilskuer).

 

Ha en fortsatt fin Roede-desember.

 

PS: Ser at du har vært flink Heidfred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...