Gå til innhold

En to tre- er i gang-


Gjest Merida
 Share

Anbefalte innlegg

Fra og med i dag er snuoperasjonen min i gang! Nå har jeg bestemt meg!! :).Sju kilo opp på et år, det er mer enn nok!! Vekta stoppet i dag på 82 kilo :( og en dag i løpet av vårvinteren ønsker jeg at den ikke passerer 72. Det vil være akkurat passelig for en kvinne som rager 170 cm over gulvet på sokkelesten, og er i sitt 46. år.

Hunden og jeg skal atter bli i superform :) De gamle joggeskoene holder sikkert fram til nissen kommer på julebesøk..

 

Håper at det er andre som ønsker å starte sin snuoperasjon i disse førjulstider og slår følge med meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen inn hit :)

 

du høres supermotivert ut, så dette får du til!:) det er deilig når man endelig har bestemt seg for at nå skal det skje og da går alt så mye lettere.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen inn hit :)/>

 

du høres supermotivert ut, så dette får du til!:)/> det er deilig når man endelig har bestemt seg for at nå skal det skje og da går alt så mye lettere.

 

lykke til :)/>

 

 

Takk :)Denne gangen skal jeg lykkes, selv om det er midt i den søte førjulstida! Men du verden hvor sulten man blir bare med tanken på å gå ned i vekt!! Har vært å kikket litt på forumet tidligere, men er ikke helt sikker på om jeg har funnet ut hvordan ting virker.. Stuper likevel ut i det! Tjohoy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg overlevd uke nr 1 :)

Denne uka har jeg tørket støv av min 2-3 år gamle kursbok fra GR, og er blitt:

 

700 gram lettere.

 

Øvrige juleforberedelser i form av vask,tørk og puss ligger på kan vente litt til lista mi. Har rett og slett ikke tid ;) da jeg bruker masse tid hver dag på å skrive opp alt som inntaes til punkt og prikke!

 

Jeg har ikke spist flere kalorier enn anbefalt, heller litt mindre, og oppnår relativt lave kostholdsskår selv om jeg spiser etter egen mening sunt..

 

Gjennomsnitt 4,2

 

Hva gjør jeg galt når jeg oppnår så lave skår? Kan det være manglende fruktinntak?(Spiser masse grønnsaker og tar vitamintilskudd.)

Eller er et gjennomsnittelig inntak på 1450 kcal for lavt til å få et godt kostholdsskår når man skal ha 1600 kcal daglig?

Og hvorfor er fiberrik knekkebrød med linfrø nei-mat? Skjønner det ikke! Er det noen som vet svarene på dette??

 

Jeg har i tidligere kamper mot vekta gått ned 1,5- 3 kg første uka, så nå kjenner jeg egentlig at motivasjonen daler med det labre resultatet for uke 1. Huff, dette går rett og slett mer trått enn ønsket og optimistisk planlagt i utgangspunktet :( Skal økende alder merkes så godt i forhold til tempoet i vektreduksjonen?

 

Treningsplanene var nok også mer ambasiøse enn gjennomførbare denne uka. Jeg synes egentlig at -10 til -20 er for kaldt til å jogge :( Må likevel innrømme at først var jeg lat noen dager og deretter pingla jeg ut pga kulda :P Joggeskoene fikk derfor ikke fart på seg, ikke en eneste joggetur eller styrketreningsøkt er notert!

Det finnes mange gode unnskyldninger for å la være å trimme, og jeg finner nok dem alle etterhvert ;)

 

14 trimpoeng i uke nr 1 likevel

 

 

Mål for uke 2:

1. Ikke gi opp!! Bite tennene sammen og motstå fristelser!!!

2. Minimum 30 min spasertur hver dag. Førjulsbesøk av nissen dersom jeg kan notere en styrkeøkt og to joggeturer i tillegg :)

3. 1600 kcal daglig

4. Gjeninnføre en daglig frukt eller to

 

Ny uke, nye muligheter :)

Merida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest strikkemamma

Hei

Jeg starter i morgen og er også newbie, jeg har mål om aktivitet og kcal som ligner ditt.

 

Ned 700gr på en uke er jo flott det!

 

Det med de knekkebrødene vet jeg ikke, høres rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strikkemamma

Hei igjen

Det med knekkebrødene forstår jeg med at de er merket slik for at en ikke kan spise uhemmet av de, er mye kcal og karbohydrater. Ser at veldig mye som regnes som sunnt er merket slik. Det betyr ikke at en må holde seg unna knekkebrødene, men spise de med måtehold.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...