Gå til innhold

The final countdown


Gjest qwert
 Share

Anbefalte innlegg

Har , etter mange mislykkede år som slanker ,bestemt meg for et siste forsøk på å kvitte meg med førti fæle kilo som har forfulgt meg i nærmere femten år.

 

Klassisk slanke-historie , gått opp etter tre graviditeter , falt fullstendig inn i sofakosen , og nå lurer jeg på om det i det hele tatt er mulig å finne krefter, og motivasjon til en siste sjanse. Eller skal man bare gi opp ? Spise seg opp til man når slankeoperasjontall på vekta , og kanskje en gang bli mitt gamle jeg igjen. .men innerst inne ønsker jeg jo å ta kontrollen selv. Klare det selv. Uten kniv eller kirurgi.

 

 

Få opp selvfølelsen, og få ned fettprosenten , bli glad av å se meg selv i speilet ( eller hvertfall ikke helt på felgen ),gå i svømmehallen med ungene, ha på singlet i tretti varmegrader ( uten sort jakke over ) , få på støveletter ( ååhh..og kanskje med buksene nedi støvlene ) ... Har derfor bestemt meg for en siste nedtelling av kilo , derav trådens navn.

Det er nå eller aldri.

Følg min kamp for et bedre selvbilde, mindre bakende og penere passbilde ;-)

 

Startvekt er : 100 kilo

Høyden er : (ikke noe å gjøre noe med... Den er konstant 168 cm..)

Veier meg : sikkert hver dag , men skriver det inn her hver mandag.

 

Skal ned førti kilo , gjerne førtito , det hadde passet perfekt i anledning femtenårsbryllupsdag som vi har til neste år, for jeg veide femtiåtte da jeg giftet meg. hadde ikke det vært flott gave til mannen. Få tilbake kona si ?

 

Qwert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Får jeg bli med deg på vei nedover?

 

Jeg har noen kilo som skal bort jeg og ja.

har jobbet meg sakte nedover fra i sommer, men det er enda lenge igjen til jeg er der jeg bør være.

 

Hele livet mitt har jeg blåst en lang marsj i vekten min og tenkt at så lenge jeg får til forpliktelsene mine i forhold til jobb, familie og hverdag, så er det greit nok.

 

Men så har jeg kommet til et punkt der jeg ikke har mer energi igjen og jobb og hverdag blir et ork. jeg har rett og slett ikke nok krefter til å henge med i familielivet lenger.

Så noe må gjøres!

 

Jeg startet på 116 kilo, og er nå nede på 109. Mye bedre enn før selvsagt, men for mange kilo for mine 174 cm.

målet er å være nede på 80/90. Ingen sylfide da heller, men det er jo mye bedre enn der jeg er i dag.

 

De siste månedene har jeg totalt manglet motivasjon og vekten har stått stille. Nå er jeg klar for veien videre nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Får jeg bli med deg på vei nedover?

 

Jeg har noen kilo som skal bort jeg og ja.

har jobbet meg sakte nedover fra i sommer, men det er enda lenge igjen til jeg er der jeg bør være.

 

Hele livet mitt har jeg blåst en lang marsj i vekten min og tenkt at så lenge jeg får til forpliktelsene mine i forhold til jobb, familie og hverdag, så er det greit nok.

 

Men så har jeg kommet til et punkt der jeg ikke har mer energi igjen og jobb og hverdag blir et ork. jeg har rett og slett ikke nok krefter til å henge med i familielivet lenger.

Så noe må gjøres!

 

Jeg startet på 116 kilo, og er nå nede på 109. Mye bedre enn før selvsagt, men for mange kilo for mine 174 cm.

målet er å være nede på 80/90. Ingen sylfide da heller, men det er jo mye bedre enn der jeg er i dag.

 

De siste månedene har jeg totalt manglet motivasjon og vekten har stått stille. Nå er jeg klar for veien videre nedover!

 

Hei !

Flott at flere tar følge , det gjør kampen litt lettere :-)

Flink du har vært da , som har gått ned tidligere . Det viser at du har det som skal til , hvis du vil :-)

Veldig kjekt å kunne støtte seg til andre når motivasjonen daler og lysten på å gi opp øker!

Mitt overordnede mål er jo ikke så reint lite ..førti kilo.. Men har bestemt meg for å konsentrere meg om å klare å " være flink " fra dag til dag. Mister motivasjonen hvis jeg skal tenke at dette her skal jeg gjøre i førti uker . . Selv om alle tenker livsstilsendring , inkludert meg selv, tenker jeg at tankegangen kanskje endres i takt med at kiloene forsvinner ? Og da blir det etterhvert en livsstilsendring , håper jeg :-)

Idag er en bra dag å starte på . Hvis vi starter når motivasjonen er på bånn , kan vi jo hvertfall ikke miste den;-)

 

Er det en ide å legge inn mat og alt man inntar iløpet av en dag , her på tråden?

Registreringen på mine sider , skjønte jeg heller lite av ..hehe..

 

Har også vurdert en liten vri for å synliggjøre vekttapet . Planlegger å kjøpe inn det antall smørpakker som tilsvarer det jeg har gått ned i løpet av uken.Etterhvert håper jeg å få meg et kjempelager med smør på kjøla :-) har selvfølgelig ingen planer om å spise alt det smøret når jeg er ferdig slanka , Kanskje jeg hiver det som en symbolsk gest for bokstavelig talt å kvitte meg med fettet ;-)

Planen er å kjøpe frist price margarin, så jeg ikke blir konkurs underveis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe; kan ikke miste motivasjon som er borte allerede, nei!

Dette må jo bety at det bare kan gå rette veien!

 

Etter høstens erfaringer med jevn vektnedgang og påfølgende ingen nedgang, vet jeg at jeg kan! Jeg trenger ikke være på denne vekten eller høyere (Huff huff, skrekkelig tanke) resten av livet. Det må bare motiveres og gjøres!

 

Men livsstilendringen fungerer! Da jeg mistet motivasjonen og ikke var så flink lengre, så gjorde jeg hovedsakelig rette valg i løpet av dagen den første tiden. (Etterhvert ble jeg nok slappere og slappere på dette også). Dersom jeg får det enda mer innunder huden, har jeg tro for at det blir enklere å ta de rette valgene på fast basis.

 

Jeg har gode erfaringer med å registrere mat i klubben her inne. Gav meg god pekepinn på hvordan jeg lå ann i forhold til kalorier og sammensetning. Derfor vil jeg holde på den rutinen, og så kan jeg heller registrere her enkelte dager.

Hittill i dag har jeg spist litt lite frokost, bare en brødskive med lettost, og masse salat til lunsj. Så nå kjenner jeg at det suger litt i magen etter noe god mat.

Håper det blir mange smørpakker på kjøla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ! høres ut som om motivasjonen er på plass ! Så da er det bare å guffe på!! Jeg har en egen tråd her inne men svinger gjerne innom hos dere og hilser på :) Jeg har god erfaring med å gå. Og da mener jeg gååå .... MASSE!! jeg prøver det nå - i stedet for å vente på den rette anledningen og alt det der som aldri kommer,---så bare går jeg:)

Kan anbefales for flere:) Jeg er selv 52 år og ca 105 kg .... og skal langt nedover. Med mine 174 cm føler jeg at rundt 75-80 kg ville være passelig. Jeg husker godt da jag var 62 kg.... men det ville vært for lite for meg i dag... tidene forandrer seg ...

Lykke til til dere som er godt igang!!Og god tur ... enten det er i skogen eller på veien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...