Gå til innhold

Gravid og bevisst nå - nybakt mor og bevisst etterpå!


Gjest Alleskalfå
 Share

Anbefalte innlegg

Halloen, velkommem tilbake:)) Og masse lykke til med babyprosjekt både på den ene og den andre måten:)))

Siden begge dere velger å begynne på nytt, velger jeg å avslutte i den andre tråden. Den var jo deres som jeg bare besøkte. Om jeg lager en egen her eller på under 10 kg får tiden vise. Men blir ikke å slippe dere helt, må jo følge med og se hvordan det går:)))

Jeg er sikker på du klarer å holde kontrollen, alleskalfå. Det her går fint, og igjen masse lykke til.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hvordan går det med dere, Alleskalfå? Mor og lille i magen altså:))).

Her går alt som vanlig,med trening, jobb og trollunger:)). I går var jeg ute og akte med minstejenta, i dag fulgte jeg henne til barnehagen og brukte så lang tid at jeg ikke rakk timen. Hadde nok rukket det med andre støvler/sko og annet føre, men det ble rett og slett for strevsomt. Spente på meg skiene og var ute en times tid i det nydelige været så trening ble det. Men ikke godt skiføre, kjempehardt.Det var uansett godt å komme seg ut. Fint med litt avveksling fra treningssenteret også.

Titt innom snart da, og fortell hvordan du har det:)))

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så hyggelig å se deg igjen:)))

Det er virkelig kjempebra jobbet, det som måtte komme på av kiloer nå på slutten er nok mest vann. Det renner jo fort av. Synes du har vært veldig flink, jeg. Bare å fortsette etterpå, for ammingen tar faktisk ikke kiloene hos alle. Jeg ammet mer enn 2 år med begge mine, og det var vel det kombinert med nattarbeid(mye fysing=mye småspising) som gjorde at kiloene satte seg fast hos meg. Trene har jeg gjort mer eller mindre fast siden jeg var tenåring, det er ikke der jeg må jobbe, det er med kostholdet mitt. Rett og slett spise litt mindre av alt. Ser når vi er hos venner og familie, jeg spiser mer enn de fleste. Ikke bra.

Godt å høre du er avslappet i forhold til forberedelser og sånt. Det var jeg også. Men jeg anbefaler kanskje ikke å være så ille som meg. Jeg pakket sykehusbagen til meg selv og lille med rier jeg. Da dro vi så snart pakkingen var gjort, og var ikke lenge på sykehuset før babyene var ute...

Lykke til:)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trening,ja. Hihihi. Må bare fortelle hva jeg gjorde i dag:)). Jeg var helt klart laaaangt ute på jordet i dag morges. Det ble litt sendt i går skjønner du, endte på legevakten med storejenta mi(det gikk veldig bra, ingen brudd eller andre skader), så da var vi ikke i seng før nærmere midnatt hun og jeg.... I morges var det da opp,få i alle mat, ordne matpakker og sånt styr. Jeg klarte å få sendt med jentene det de skulle av mat og utstyr til skole og barnehage, men da jeg strente avgårde til trening, stoppet jeg opp flere ganger underveis. Første gangen: å shit, har glemt skoene mine... ok. det er intervalltrening med styrke i dag, går sikkert bra uten sko. Andre gangen: Å, nei! adgangskortet mitt... Ok, det går sikkert bra i dag. Tredje gangen: Hva har jeg glemt mer? Skal jeg droppe trening? Enden på visa ble at jeg dro, jeg trente uten sko og det gikk overraskende bra. Jeg våknet og fikk tømt hodet og var i bedre form da jeg dro hjem. Men jeg har gått og ledd litt for meg selv i dag, da:))))

Nå er det ikke lenge igjen, alleskalfå. Spennende:))Håper alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Men hallo på deg:))

Og gratulerer så mye med en velskapt guttebaby:))). Herlig, nyt tiden. Alle sier det er så slitsomt, jeg må ha fortrengt utrolig mye for jeg husker bare kosen, he he he.

Jeg synes forresten at du har vært kjempeflink. Alt det du har mistet til nå har nok bare vært babyen, morkake og masse masse vann. Var nok derfor du la på deg så mye mot slutten, du samlet vann... Så følger forhåpentligvis mer etterhvert. Bare fortsett som du har begynt, så ordner det seg nok:)))).

Jeg har som mål å passen inn i skinndressen min i våres, kjenner at klærne mine sitter noe løsere. Foretrekker skinndressen fremfor goretexen når jeg kjører sykkel. Men den har ikke passet siden før veslejenta kom.

Vi snakkes.

Kjempestor gratulasjonsklem:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jentene mine er 5 og 8 år. Herlige på sitt vis begge to, men den eldste begynner å få litt tenåringsfakter... Fra høsten har jeg to skolebarn, det blir litt rart. Fint også, minstejenta er like klar for skole hun som søsteren var.

Jeg har aldri vært så overvektig at det har hindret meg i å gjøre det jeg har lyst til. Krabbet rundt på gulvet og lekt hest, om morgenen i sengen kan jeg være tog og bil eller hest. Går på ski med de, aker, sykler, svømmer, går turer. (Liker meg ikke i badetøy men det har jeg aldri gjort. Selv ikke da jeg var en snerten snelle på 52 kg:)).) Sånt som hører med. Trene har jeg gjort siden begynnelsen av tenårene. Jeg har ikke vært mer enn 10 kg overvektig hvis man da går ut fra bmis normalvekt, men har sett hvordan overvekt påvirker livet til flere, blant annet min mor. Nå ligger jeg og vaker to-tre kg over normalvekt på bmi, trivselsvekten min er minst 7 kg unna. Jeg må passe på å spise nok, og spise riktig for min kropp, ellerssynker blodsukkeret mitt altfor lavt. Da blir jeg enten sur og grinete eller får hodepine og blir ufattelig trett og innesluttet. Jobber med saken kontinuerlig:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...