Gå til innhold

overvektig og gravid. livredd


Gjest monica_86
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har vært gravid å ganske overvektig?? Da snakker jeg om en bmi på over 40 å opp...

 

Hva skal man spise pr dag? Ant kcal...

 

Jeg har mistet 2 ganger, kan det være i årsak av overvekt?

Noen som har fullført graviditet ved kraftig overvelt?

 

Jeg kan like godt si at jeg er gravid å livredd for å miste igjen... de gangene jeg mistet gikk jeg på lavkarbo. Nå spiser jeg vanlig mat så jeg ikke risikerer å miste igjen.

 

Setter pris på hjelp evt kommemtarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen gode råd å komme med barnløs som jeg er, utover at hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med lege/jordmor, evt bedt om henvisning til ernæringsfysiolog for å få den kvalifiserte hjelpen du trenger for å ta best mulig vare på bebisen mens den ligger inni der. Når det er sagt så er det jo flott at du har blitt gravid - det er jo mange overvektige som sliter med det og gjerne går kraftig ned i vekt før de klarer det. Så vi krysser fingrene for at det går bra for deg denne gangen! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen her inne som har vært gravid å ganske overvektig?? Da snakker jeg om en bmi på over 40 å opp...

 

Hva skal man spise pr dag? Ant kcal...

 

Jeg har mistet 2 ganger, kan det være i årsak av overvekt?

Noen som har fullført graviditet ved kraftig overvelt?

 

Jeg kan like godt si at jeg er gravid å livredd for å miste igjen... de gangene jeg mistet gikk jeg på lavkarbo. Nå spiser jeg vanlig mat så jeg ikke risikerer å miste igjen.

 

Setter pris på hjelp evt kommemtarer :)/>

 

 

Hei:)

 

Jeg ble gravid i november 2011 og fikk en velskapt og nydelig prins i august 2012. Da jeg ble gravid var deg veldig overvektig, 169 cm og 115 kg! Men ble gravid så og si med en gang og graviditeten har gått helt fint! Har slitt litt med bekkenløsning men det treng ikke nødvendigvis ha noe med overvekt å gjøre! Nå har jeg startet opp med GR og gleder meg til å komme ned i vekt og håper på å fullføre neste svangerskap mye lettere:) Lykek til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Først av alt, gratulerer så mye!

Jeg var over 100kg når jeg ble gravid med nr 2, det gikk helt fint.

Det viktigste nå er at du snakker med legen, så dere blir enig om hva du kan justere i kostholdet mens du går gravid. Ikke hiv deg på noe ekstremt i alle fall - det tror jeg ikke er bra nå.

 

Lykke til med svangerskap og tiden fremover :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...