Gå til innhold

herregud.... jeg skal jo gifte meg...?!?


Gjest superida
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal altså gifte meg, daoen er ikke satt enda, men forrige uke snakket jeg med en veninne som gjerne ville ha minst 30 ukers varsel før bryllupet slik at hun kunne slanke seg..... men hva med brura sjøøøl?

Jeg startet den laaange veien idag, skal allikevel kose meg på nyttårsaften, men med moderasjoner... (jeg som står for maten og kan dermed velge noe sunt :) )

 

Jeg har ikke tenkt å gå på kurs denne gangen, men se om jeg kan klare meg på egenhånd....

Jeg er 30 år og har vel ca 40 kg for mye på kroppen.... er glad i ALL mat, og lage mat, spise mat, snakke om mat ja.. i det hele tatt!! mitt største problem er å ikke spise utenom måltidene.. jeg kan spise bare fordi det er godt, ikke fordi jeg er sulten.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal altså gifte meg, daoen er ikke satt enda, men forrige uke snakket jeg med en veninne som gjerne ville ha minst 30 ukers varsel før bryllupet slik at hun kunne slanke seg..... men hva med brura sjøøøl?

Jeg startet den laaange veien idag, skal allikevel kose meg på nyttårsaften, men med moderasjoner... (jeg som står for maten og kan dermed velge noe sunt :)/> )

 

Jeg har ikke tenkt å gå på kurs denne gangen, men se om jeg kan klare meg på egenhånd....

Jeg er 30 år og har vel ca 40 kg for mye på kroppen.... er glad i ALL mat, og lage mat, spise mat, snakke om mat ja.. i det hele tatt!! mitt største problem er å ikke spise utenom måltidene.. jeg kan spise bare fordi det er godt, ikke fordi jeg er sulten.. :/

 

 

Så klart du kan gå ned!! :) Det er "bare" å bestemme seg for det:) Hm...Jeg sa "bare", men vet jo hvor lett "bare". Men jeg har tro på at om man virkelig har bestemt seg, så klarer man det likevel:) Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå "tatt en alvorsprat" med brudgommen.....han kan også tenke seg å gå ned noen kilo, så nå gjør vi dette sammen.... Han kommer hjem fra jobb 4. Januar, men jeg begynner før han kommer... (Så har jeg litt forsprang hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

2 kg? Det er jo superbra. Godt at du har fått din kommende ektefelle med på laget også - det må jo kunne være godt å begynne livet som herr og fru sunne og freshe. For jeg går ut fra at dere ikke vil tilbake når dere først har kommet et godt stykke på vei... :) Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en super motivasjonskilde du har nå! Vi har snakket om giftemål, men brura selv vil gjerne føle seg fin og uten 60 kg pluss, så det har liksom bare blitt utsatt og utsatt. Om det ikke klaffer med motivasjon og viljestyrke snart må vi bare gjøre det i stillhet og av praktiske årsaker. Må innrømme at jeg innerst inne har litt lyst på bløtkakekjole og oppsatt hår ja ;)

 

Du har jo hatt en flying start, hvordan gikk det når brudgommen selv kom hjem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida

Hehe "selveste brudgommen" har ikkevveid seg, og jeg tror nok ikke han kommer til å gjøre det heller...han er ikke så opptatt av tallene som meg...hehe!! Men han har vært flink han og.... Jeg har ovhode ikke trent denne uka....har sagt opp medlemskap på gammelt treningssenter og venter på at nytt og fresht skal åpne i begynnelsen av februar :)

 

Bryllup er definitivt en motivasjonsfaktor....jeg ønsker jo å kunne ha annetnenn empireliv på kjolen bare fordi det skjuler magen....dessuten ønsker jeg i ettertid å kunne se på bildene og være fornøyd med det jeg ser.

 

Dagens middagsoppskrift:

 

Kjøttbrød:

400g kjøttdeig av svin

1 egg

0,7 dl farris

1/2 løk

2 fedd hvitløk

15 cm purre

1/2 paprika

1/2 chilli

4-5 soltørka tomater

Oregano

Salt

Pepper

Paprikapulver

 

Finhakk grønnsakene, bland alle ingrediensene godt i en bolle, smør en liten brødform og spre ut deigen....bruk en fuktet skje til å jevne ut toppen.... Stek på 180grader i ca 45-50 min.

Ble idag servert med stua kål (fordi detbvar en rest....hadde hattmer lyst på no annet til....) og kokte poteter... Mmmmmmm

Og vi har til i morgen og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som meg det SuperIda - jeg er også glad i all god mat.

 

Greide faktisk å gå ned rundt 35 kg på egenhånd for et par år siden, brukte vel et års tid tror jeg. Var mye innpå her, og hadde veldig fokus på at dette var noe jeg ville få til.

Så det er fullt mulig, så lenge man har motivasjonen.

Og en brudekjole er god motivasjon det - jeg kom meg ikke ned i målvekta før bryllupet vårt, men hadde likevel en kjole jeg aaaldri kunne brukt før slankingen.

 

Nå har jeg vært veldig lite flink etter sommerens familieforøkelse, så det er en del mammakilo her som må bort. Du får ha masse lykke til, og husk: det er mye god mat som slumper til å være sunn også:-) Jeg merket at etterhvert forandret smaken seg også, det sunne smakte faktisk ofte bedre enn de usunne alternativene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida

Marsvin: kjære vene, 35 kg er jo helt supert,,,, da greier du helt sikkrt de mammakiloene som har sneket seg på også,

Jeg undres litt på hva jeg skal sette meg som langsiktig mål, at jeg skal veie 60 kg er nok en utopi, så lite har jeg ikke veid på så lenge jeg kan huske, og jeg tror nesten at 75 er rundt der jeg ønsker å ligge... Og med beinhard disiplin er det mulig å nå de innen julaften 2013, men skal hele livet mitt dreie seg rundt kcaltelling, eller skal dette bli en livsstil jeg kan leve med resten av livet....det er jo det jeg ønsker, og da må jeg kanskje akseptere at det tar litt lenger tid og at det er akseptabelt å gå ut med veninner å drikke, det er lov å spise en hamburger med pommesfrites eller kebab en gang hver jubelår.....jeg tror kluet er "alt med måte"

 

Jeg gleder meg til veiedag på mandag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida

Dagens vekt 109,3. Dvs "bare" ned 0,7 kg...... I utgangspunktet er jo ikke det så ille, men jeg syntes det er lite til bare å være andre uken.....men men.... Jeg får ta det jeg får...eller mister da hehe!!

Jeg har kuttet ned på brusdrikkingen veeldig, og syntes det går helt greit.... På jobben har vi isbitmaskin, og her hjemme lager jeg noen ganger boblevann med sodastreamen og noen ganger bare kaldt vann.... For så lenge en bor et sted med odt vann e nesten ingenting bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så enkelt å skulle bestemme målvekt. Jeg trodde jeg skulle ned til ca 67, men tror kanskje ikke jeg skal helt dit likevel. Da jeg hadde gått ned til 78, syntes jeg egentlig ikke kroppen var så ille. Så jeg har bestemt meg for å først ned til 73, og så ta en ny vurdering derfra.

 

For meg fungerer "alt med måte" veldig bra, ja altså, når jeg er flink og følger mine egne regler da ;)

 

Etterhvert blir man så vant til å passe på kostholdet at man ikke tenker så mye over det, og det føles faktisk ikke som et offer at man dropper alle overflødige kalorier til daglig. Og en kveld ute på byen, eller en kebab fra tid til annen, går nok helt fint. Det er når man går fra "en sjelden gang" til flere ganger i uka at det skjærer seg.. Ikke for det, folk er jo forskjellige. Og jeg kan jo bare snakke for meg selv :)

 

 

Mine beste tips er:

- Hold regnskap over kaloriene - gjerne før man spiser dem:)

- Ha delmål. Og belønninger. Eller f.eks en bukse som er litt for liten - plutselig passer den:)

- Før du dytter noe usunt i munnen, ta deg tid til å tenke: "Er det verdt det?" Av og til er svaret ja, da får man bare ta konsekvensene og trimme det bort, eller spise litt ekstra sunt etterpå. Men overraskende ofte velger jeg da å ikke spise det.

 

Det skal sies at jeg er i overkant lite glad i å trimme, så jeg har valgt å ha hovedfokus på sunt kosthold. Og om den sjokoladen betyr at jeg må gå en ekstra lang tur, så kan den godt bare ligge i skapet en stund til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida

Det virker som om du har en veldig sunn innstilling til det å gå ned i vekt.... For iallefall for min del er det ikke snakk om å gå ned tre fire kilo for at en kjole skal se bedre ut....dette blir en livsstilsendring som skal vare resten av livet.... Og i resten av livet har jeg ikke noe ønske om å frastå fra alt som er usundt..... Livet er fullt av fristelser, det handler bare om å motstå de rette :)

 

Jeg tenker ikke så mye over mAten jeg spiser, problemer er å ikke gå å putte noe i munnen hele tiden..... Det er min issue....for sunn mat både kan jeg lage, liker jeg og lage og liker jeg. :) (heldigvis)

Dagens middag blir ovnsstekte rotgrønnsaker (sellerirot,persollerot,gulrot) champiniong, løk og hvitløk med stekt torsk til..... Mmmmmm, tror jeg hopper over potet til dette, det trengs rett og slett ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gifteplanene! Er jo en fantastisk motivasjonsfaktor. :D

 

Startet selv mitt sunnere liv første nyttårsdag, har klart 3 kg til nå, men har en laaaang veg igjen. Er heller ikke sikker på hva målet mitt er, men setter meg delmål. Første delmål er å se ett tosifret tall på vekta. Når jeg har klart det skal det belønnes. Har overtalt mannen at han må belønne meg når målet er nådd, og han har lovet å ordne en langhelg i en eller annen storby. :P

 

Tenker som deg at det er en livsstilendring som må til, både for å gi meg selv bedre helse, men forhåpentligvis vil de og føre til at resten av familien også vil få sunnere matvarer.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida

Oioioi hk76(?) hehe.... Kanskje jeg og rett og slett må overtale den kommende mannen til en slik belønning.....jeg må bare ha en liten belønning på 5 kg ned også....best med små intervaller mellom belønningene så de virker overkommelige....så kan man heller ha større belønninger på hverr 10. Kg ellerno :)

 

Jeg skulle nesten ønske vi greide å bestemme oss for dato for da hadde motivasjonsfaktoren vært ENDA større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud_i_nød!

Dette klarer vi!

 

Jeg skal også gifte meg til sommeren, og har gjort det fatale å kjøpe en kjole som ikke passer...

 

Så her må bruden slankes!

 

Lykke til på veien. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida

Har besluttet å ikke veie meg denne uka..... Har fått mensen OG vært på hyttetur i helgen med mye god mat og drikke, og dersom jeg skulle ha gått opp litt blir jeg så demotivert, men nå er det smalhans igjen..... Har tenkt over hva jeg har. Spist i helgen også, men det har blitt en del vin og en av middagene var ost og kjeks.... :/. Ellers laget jeg elggryte på fredG, og brukte bare sånn lett-lett-lett fløte i kjøpt i Sverige, den har kun 55 kcal pr 100g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, enkelte uker frister det lite å veie seg. Jeg liker likevel å gjøre det, mulig man kan kalle det selvpining ;-)Denne uka blir det nok ikke så strålende resultater, men skal klatre opp på vekta likevel. Om ikke annet, får det fungere som et lite "tupp i ræva" for å skjerpe meg neste uke..

 

Har dere kommet nærmere å bestemme dato for bryllupet da? Eventuelt sånn omtrentlig, av typen "i løpet av sommeren -14"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...