Gå til innhold

En ny start ♥


Gjest Hege34
 Share

Anbefalte innlegg

Så er det gjort. Har meldt meg på aktiv spinningkurs og starter 10.januar. Etter år med jojo-slanking har jeg nå fått nok. Jeg må bare innse at jeg ikke klarer det alene.. Aldri har jeg vært så tung.. men nå skal det til livs. Skal ned 24 kilo! Tidsplan?? Så fort som mulig! Nei jeg må nok beregne litt tid på dette.. men med litt innsats må jeg vel klare det i løpet av et år?

Mine delmål er:

Kursstart: 93...

7.mars/kurs-slutt: 85

Mai/juni: 79

Delmål 3: 72

Delmål 4: 69

 

Så får vi se hvordan dette går.. Realistisk?? Jeg må i iallfall bli mer aktiv.. strikketøyet må vike litt i fremtiden.. Det blir hardt, men nå finnes ingen unnskyldninger. Spinning en dag i uken, og tur eventuelt trening i mitt hjemme-trimrom (som består av trimsykkel, romaskin, rockering og Zumba-dvd) de andre dagene.

 

Noen i samme vektklasse som blir med på ferden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det gjort. Har meldt meg på aktiv spinningkurs og starter 10.januar. Etter år med jojo-slanking har jeg nå fått nok. Jeg må bare innse at jeg ikke klarer det alene.. Aldri har jeg vært så tung.. men nå skal det til livs. Skal ned 24 kilo! Tidsplan?? Så fort som mulig! Nei jeg må nok beregne litt tid på dette.. men med litt innsats må jeg vel klare det i løpet av et år?

Mine delmål er:

Kursstart: 93...

7.mars/kurs-slutt: 85

Mai/juni: 79

Delmål 3: 72

Delmål 4: 69

 

Så får vi se hvordan dette går.. Realistisk?? Jeg må i iallfall bli mer aktiv.. strikketøyet må vike litt i fremtiden.. Det blir hardt, men nå finnes ingen unnskyldninger. Spinning en dag i uken, og tur eventuelt trening i mitt hjemme-trimrom (som består av trimsykkel, romaskin, rockering og Zumba-dvd) de andre dagene.

 

Noen i samme vektklasse som blir med på ferden??

 

 

 

 

Hei Hege34!

Så kjekt å finne innlegget ditt! Jeg har nemlig meldt meg på maxi-kurs i dag, starter 8.januar, veier 93 kg og skal ned 22kg :)/>

Jeg har heller aldri veid så mye, og føler at jeg er innestengt i ett fengsel jeg helst vil ut av..

 

Det skal bli gøy å følge deg, så får vi pushe hverandre!

 

klem fra Vilja1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Såklart du klarer dette! ;)

 

Jeg er nå i samme vektklasse som dere, - etter 15 kilo minus på 15 uker. Bare man er motivert og klar for en god porsjon egeninnsats, så går alt!

Har overlevd jula, - har til og med redusert vekten. Og det er jeg stolt av! Målet var og holde den..

 

Flott at dere har tatt steget, - det vil dere ikke angre på. Det er utrolig motiverende når omverden kommenterer vekttapet og klærne slenger rundt deg. Nå i jula har jeg brukt klær som hang langt inne i klesskapet. Samt kjøpt litt nytt..

 

Jeg følger dere gjerne, og håper jeg kan være til hjelp siden jeg har litt "erfaring".

 

Yttersiapia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hege34!

Så kjekt å finne innlegget ditt! Jeg har nemlig meldt meg på maxi-kurs i dag, starter 8.januar, veier 93 kg og skal ned 22kg :)/>/>/>

Jeg har heller aldri veid så mye, og føler at jeg er innestengt i ett fengsel jeg helst vil ut av..

 

Det skal bli gøy å følge deg, så får vi pushe hverandre!

 

klem fra Vilja1

 

 

Heisann og takk for svar! Dette skal vi klare. Godt med noen "medsammensvorne". Vi må ha lykke til på kurs så snakkes vi underveis :)/>

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Såklart du klarer dette! ;)/>

 

Jeg er nå i samme vektklasse som dere, - etter 15 kilo minus på 15 uker. Bare man er motivert og klar for en god porsjon egeninnsats, så går alt!

Har overlevd jula, - har til og med redusert vekten. Og det er jeg stolt av! Målet var og holde den..

 

Flott at dere har tatt steget, - det vil dere ikke angre på. Det er utrolig motiverende når omverden kommenterer vekttapet og klærne slenger rundt deg. Nå i jula har jeg brukt klær som hang langt inne i klesskapet. Samt kjøpt litt nytt..

 

Jeg følger dere gjerne, og håper jeg kan være til hjelp siden jeg har litt "erfaring".

 

Yttersiapia :D/>

 

 

Heisann! Så flink du har vært! Den viljestyrken ønsker jeg også! Og sier tusen takk for at du vil være motivator! Håper vi også kan Backe deg i tiden fremover. Gleder meg til å følge med på fortsettelsen :) Dette skal vi klare alle sammen !

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere alle er, lykke til på kurs. Når jeg leste hovedinnlegget ditt Hege34, så kunne det ha vært jeg som skrev innlegget. Jeg kan skylde på to svangerskap på at jeg er der jeg er, men det skal jeg ikke. Det har vært mine valg på hva jeg har dyttet i meg og kost meg i sofaen. Jeg gikk på kurs i 2007 og gikk ned 8 kg, da var vekta på 68 kg. Siste svangerskapet gikk jeg også på kurs, gravid-kurs. Denne gangen vil jeg forsøke å klare dette selv (har kun gått internett-kurs tidligere). Jeg har jo bevist to ganger før at dette kan jeg, så nå skal jeg gjøre det uten kurs.

 

Vekta stoppet på 95,7 i morges (jeg skal ha veiedag på mandager), i første omgang vil jeg under 90. Hovedmålet er 65 kg innen utgangen av desember 2013.

Jeg vil starte min egen tråd også, på den måten blir jeg tvunget til å følge opplegget uten juks :)

 

Det blir artig å følge dere, godt å se at det er flere i samme båt som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere alle er, lykke til på kurs. Når jeg leste hovedinnlegget ditt Hege34, så kunne det ha vært jeg som skrev innlegget. Jeg kan skylde på to svangerskap på at jeg er der jeg er, men det skal jeg ikke. Det har vært mine valg på hva jeg har dyttet i meg og kost meg i sofaen. Jeg gikk på kurs i 2007 og gikk ned 8 kg, da var vekta på 68 kg. Siste svangerskapet gikk jeg også på kurs, gravid-kurs. Denne gangen vil jeg forsøke å klare dette selv (har kun gått internett-kurs tidligere). Jeg har jo bevist to ganger før at dette kan jeg, så nå skal jeg gjøre det uten kurs.

 

Vekta stoppet på 95,7 i morges (jeg skal ha veiedag på mandager), i første omgang vil jeg under 90. Hovedmålet er 65 kg innen utgangen av desember 2013.

Jeg vil starte min egen tråd også, på den måten blir jeg tvunget til å følge opplegget uten juks :)/>

 

Det blir artig å følge dere, godt å se at det er flere i samme båt som meg :)/>

 

 

Hei! Og takk for innlegg. Ja jeg kjenner meg igjen i ditt svar også.. Kan også skylde på to svangerskap.. men det blir heller ikke her helt riktig.. Jeg må nok gi mitt inntak av sjokolade og andre godsaker for oppgangen.. og fravær av fysisk aktivitet. Det blir stortsett håndleddene som får "trim" siden mye tid går med til strikking... Men nå er valget tatt.

 

Du er tøff som gjør dette på egenhånd! Men vi får være engod støtte for hverandre. Skal prøve å følge med på tråden din :)

Lykke til!

 

Kle fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen! Så er dagen her! Utgangspunktet for min ferd mot en lettere hverdag. Idag er ventet notert i boken og den sjokkerende start et faktum: 93.3. Så tung har jeg ikke vært før utenom å være gravid.. Men da er det bare å sette igang. Må prøve å gå ned litt før torsdag 10. og kurs-start. Så da er det bare å la start-skuddet gå. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på ferden!

Jeg har gått opp og ned de siste 10 årene (etter første svangerskap), har deltatt på årlige Grete Roede kurs men for hver gang jeg har gått ned noen kilo så har jeg gått opp det dobbelte -nå bærer jeg på ca. 30 overflødige kiloer :o/>

Men NÅ har jeg en kjempe drivkraft og en happening foran meg og det er at jeg fyller 40 i august og da skal jeg stå foran speilet og føle noe annet enn vemmelse :/ .

Jeg vet ikke hva som er min trivselsvekt, etter to svangerskap er kroppen annerledes, målet er å kunne gå inn i vanlige butikker og kjøper klær etter smak :)/> og ikke fordi det er det eneste som passer :(/> Jeg vil bli kvitt magen (ser etter måltider ut som jeg snart har termin), og de der ekstra ringene i ryggen som presses ned under BH'en... S

Jeg trener på treningssenter ca. 2 x/ uke og fikk tilpasset program rett før jul, har kjøpt meg selv nye joggesko og kjenner meg mer motivert enn noen gang! Jeg startet veien mot målet i august 2012 og er nå 7 kg lettere. Neste delmål er å komme under 100 innen utgangen av februar, 6 kg på 2 måneder. Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på ferden!

Jeg har gått opp og ned de siste 10 årene (etter første svangerskap), har deltatt på årlige Grete Roede kurs men for hver gang jeg har gått ned noen kilo så har jeg gått opp det dobbelte -nå bærer jeg på ca. 30 overflødige kiloer :o/>/>

Men NÅ har jeg en kjempe drivkraft og en happening foran meg og det er at jeg fyller 40 i august og da skal jeg stå foran speilet og føle noe annet enn vemmelse :/ .

Jeg vet ikke hva som er min trivselsvekt, etter to svangerskap er kroppen annerledes, målet er å kunne gå inn i vanlige butikker og kjøper klær etter smak :)/>/> og ikke fordi det er det eneste som passer :(/>/> Jeg vil bli kvitt magen (ser etter måltider ut som jeg snart har termin), og de der ekstra ringene i ryggen som presses ned under BH'en... S

Jeg trener på treningssenter ca. 2 x/ uke og fikk tilpasset program rett før jul, har kjøpt meg selv nye joggesko og kjenner meg mer motivert enn noen gang! Jeg startet veien mot målet i august 2012 og er nå 7 kg lettere. Neste delmål er å komme under 100 innen utgangen av februar, 6 kg på 2 måneder. Stå på alle sammen!

 

Velkommen i klubben :) Dette skal vi klare! Du har jo vært kjempeflink som allerede har gått ned 7 kilo! Stå på videre! Jeg har også gått noen kurs.. Gått ned noen kilo for så å gå opp igjen.. Dette roedekurset som jeg nå har meldt meg på er på et treningsstudio og med Roede spinning en dag i uken kan jeg kanskje komme meg på trening der noen dager i uken til? Det kan være greit å bli aktiv medlem igjen og ikke bare støttemedlem..

 

Så LYKKE TIL til oss alle sammen! Dette skal vi klare!

 

Klem og godt (og sunt og aktivt) nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

Så flink du er Hege34 som starter nå i dag, i stedet for å vente til kursstart. Hvorfor vente egentlig? Jeg skulle gjerne ha trent på treningssenter, men må vente litt med det. Jeg skal være hjemme i ulønnet permisjon hele 15 uker, så da vil jeg spare på det som spares kan. På jobben har vi eget treningstudio som vi kan bruke gratis, derfor får jeg heller benytte meg av naturen og hjemmetrening frem til da.

 

Du har vært kjempeflink yes-i-can. 7 kg er kjempebra og jeg har absolutt troen på at du klarer de neste 6, slik at neste delmål er i boks :)

 

Jeg var på vekten på mandagen og den offisielle vekta er nå 94.6. Nå gleder jeg meg hemningsløst til å se 89.9 på vekta, for da vet jeg at jeg ALDRI skal se 90-tallet igjen på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Hei!

 

Jeg vil gjerne bli med. Jeg har begynt i dag (!) og er igjen supermotivert. TIl forandring fra andre dager vil jeg nå ha veiedag på onsdager.

Akkurat hvor mye jeg vil ned er jeg faktisk ikke sikker på. For meg er det nok sunnere å ha et mål på at jeg skal føle meg fin, enn et tydelig vekttall jeg skal på. Men, jeg vil også ha en sunn BMI, så målet er nå 72 kilo.

For noen år tilbake gikk jeg gjennom et brudd med daværende kjæreste. Jeg klarte ikke spise og gikk derfor ned en god del. Jeg aner ikke hvor mye jeg veide på det minste, men kanskje rundt en 80 kg? Poenget er i alle fall at jeg husker at da følte jeg med fin, og var fornøyd med kroppen min. Den sommeren hadde jeg en rosa bikini. Mitt mål er å komme inn i den bikinien igjen, da vet jeg at jeg er fornøyd. Da er det ikke så viktig med akkurat kiloene.

 

Jeg er 172 høy, begynte på kurs mars 2010:

10.03.2010 - 107,3 kg

02.01.2013 - 92,4 kg

 

første mål nå er 88 kg - jeg vil gjerne være med dere i gruppen for motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at så mange vil være med :D/> Kjenner at motivasjonen stiger med hvert innlegg som kommer ;)/> Jeg har ikke klart å gå ned noe ennå, men forbereder kursstart torsdag!Idag har jegogså vært å kjøpt treningsbukse/sykkelbukse til treningen/ første kursdag! Det buler over både mage og lår og er ikke særlig lekkert.. men kanskje jeg kan ta meg en treningsøkt på romaskinen mens den likevel er på??

Lykke til alle sammen og ha en strålende og aktiv helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

Så flink du er Hege34 som starter nå i dag, i stedet for å vente til kursstart. Hvorfor vente egentlig? Jeg skulle gjerne ha trent på treningssenter, men må vente litt med det. Jeg skal være hjemme i ulønnet permisjon hele 15 uker, så da vil jeg spare på det som spares kan. På jobben har vi eget treningstudio som vi kan bruke gratis, derfor får jeg heller benytte meg av naturen og hjemmetrening frem til da.

 

Du har vært kjempeflink yes-i-can. 7 kg er kjempebra og jeg har absolutt troen på at du klarer de neste 6, slik at neste delmål er i boks :)/>

 

Jeg var på vekten på mandagen og den offisielle vekta er nå 94.6. Nå gleder jeg meg hemningsløst til å se 89.9 på vekta, for da vet jeg at jeg ALDRI skal se 90-tallet igjen på vekta :)/>

 

Heisann!Vel jeg har startet i hodet... men det syns ikke på vekta.. så jeg gleder meg til kurset starter. Så heldig du er som treningsstudio på jobben! Jeg skal også prøve å bruke både natur og hjemmetrening. Men siden kurset går på samme treningssenteret som jeg har vært støttemedlem litt for lenge, tenkte jeg at jeg skulle utnytte det litt. Blir det ikke noen flere økter der enn kurskvelden må jeg vurdere å si opp medlemskapet mitt der.

 

Lykke til med veien videre, og er med på tanken om 89 tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Heisann!Vel jeg har startet i hodet... men det syns ikke på vekta.. så jeg gleder meg til kurset starter. Så heldig du er som treningsstudio på jobben! Jeg skal også prøve å bruke både natur og hjemmetrening. Men siden kurset går på samme treningssenteret som jeg har vært støttemedlem litt for lenge, tenkte jeg at jeg skulle utnytte det litt. Blir det ikke noen flere økter der enn kurskvelden må jeg vurdere å si opp medlemskapet mitt der.

 

Lykke til med veien videre, og er med på tanken om 89 tallet!

 

 

Vel, er det ikke i hodet det må starte og være hele veien, da? ;) Jeg har ikke kommet i gang med treningen ennå (adgangskortet til treningssenteret ligger et eller annet sted i flyttelasset - unnskyldninger, unnskydninger, unnskyldninger). Det jeg har begynt med er å gå hjem fra jobb. ca 6 km, 188 meter stigning. Får opp pusten litt og det føles bra!

 

Igjen; det viktigste er at du er mentalt forberedt tror jeg, da blir det enklere å følge opp! Gratulerer med nye treningsklær - tenk på den dagen hvor du plutselig oppdager at det ikke buler lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen :)

Ja nå er det begynt. Igår var jeg på min første Roede-spinning-time. FANTASTISK artig og totalt utslitt. Det var tøft, men kroppen hadde fryktelig godt av det!

Den offisielle startvekten er nå: ........93 kilo... Huff huff. Klarer jeg å gå ned 8 kilo på et kurs???Jeg må iallfall bli mer aktiv.. ogjeg må slutte å spise sjokolade hver dag...Tøft... men jeg skal klare det. Bare spise litt i helgen.

Idag har utprøvd kyllinglasagnen. Kjempegod!Til og med min skjønne og kresne datter likte den :) Tirsdag skal vi prøve vintergryten :) Noen som harprøvd den???

 

Klem og god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gjennomført spinningøkt, nå er du i gang med kurs :)

Tviler du på at du klarer 8 kg ned i løpet av ett kurs? Det skal du ikke tvile på. Bare bestem deg for at du skal gå ned 8 kg også jobber du aktivt mot det, da skal du se at det går :)

 

Jeg gikk på kurs i 2007 og da gikk jeg ned 8 kg på kurset, så jeg har troen på at du også klarer det :)

 

Jeg er i en steam når det gjelder vektnedgangen, eller hva jeg skal kalle det. Synes det går ganske greit (med kostholdet), dog er det værre med treningen. Nå til uken har gubben friuka si (jeg er hjemme i mammaperm), så jeg tenkte å benytte sjansen til å ta noen løpeturer på dagen. Har ett mål om å gjennomføre 3 løpeøkter på 4-5 km i løpet av uken og noen styrkeøvelser på kvelden (med Jillian Michaels) :)

 

Jeg har ett mål om å se 92 tallet på vekta til mandag.

Kryss fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest rosabikini

Hei!

 

Hvordan går det med dere?

Ser ikke ut som det er så stor aktivitet i denne tråden, eller er det bare jeg som ikke skjønner hvordan forumet fungerer?

 

Uansett, jeg har vært litt borte, min bestemor ble syk og vi mistet henne. Det gjorde sitt til at jeg fikk fokus helt andre steder.

Nå er jeg derimot tilbake igjen, trenger en liten piff, spesielt etter at jeg gikk opp ca halvannen kilo denne tiden også :(

 

Har nå begynt å fokusere på mat, så får trening komme dernest.

 

Hvordan går det med dere? spinningkurs og joggeøkter og alt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Hvordan går det med dere?

Ser ikke ut som det er så stor aktivitet i denne tråden, eller er det bare jeg som ikke skjønner hvordan forumet fungerer?

 

Uansett, jeg har vært litt borte, min bestemor ble syk og vi mistet henne. Det gjorde sitt til at jeg fikk fokus helt andre steder.

Nå er jeg derimot tilbake igjen, trenger en liten piff, spesielt etter at jeg gikk opp ca halvannen kilo denne tiden også :(/>

 

Har nå begynt å fokusere på mat, så får trening komme dernest.

 

Hvordan går det med dere? spinningkurs og joggeøkter og alt mulig?

 

Heisann!

 

Trist å høre om din bestemor.. Kondolerer.

 

Beklager at jeg har vært stille her. Ting ble ikke så lett som jeg hadde tenkt.. Og da viser problemet seg jo ved at jeg bare lar være å skru på datamaskinen.. Men nå er jeg tilbake og skal være her i opp- og nedturer.

Jeg har to uker igjen på spinningkurset. Og spinning har jeg virkelig fått sansen for. Selv om ikke jeg har hatt mer enn 1.5 kilo ned.. Men jeg er fullt klar over hvor problemet ligger, og hva jeg må gjøre. Så jeg meldte meg likegodt på neste kurs også. Får håpe jeg har bedre resultater da.. Jeg må også fokusere på maten i den neste perioden. Nå har jeg vært så fokusert på at jeg ikke får til treningsbiten.. Men som du sier: "treningen får komme dernest". Vi har bestemt oss for at søndag må vi bruke til planlegging av uken som kommer. Både iforhold til kosthold og i forhold til aktiviteter. Da kan det kanskje gå bedre.

 

Lykke til til oss alle fremover! Dette skal vi klare!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

nå har det gått bra med meg - fokus på mat pg trening gjør sitt, sakte men sikkert. :)

 

Jeg har tro på at endring i maten gjør større utslag enn treningen, om man må velge det ene eller det andre. Og med gode matvaner går en nok ned noe, og det blir dermed lettere å bevege seg totalt sett.

 

Godt å se at du er tilbake igjen!

 

Måler du også cm? det kan være lurt å ha som mål i tillegg til vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...