Gå til innhold

Prøver igjen


Gjest Ladybug75
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)/>

 

Jeg er ei jente på 35 år, i full jobb og med to unger. Tidsklemma er mitt aller største problem.

I perioder hvor jeg har jobbet mindre, vært sykemeldt eller vært i permisjon, har jeg alltid klart å gå ned i vekt. Jeg tok av over 20kg i permisjonstiden etter hver fødsel.

Nå er ungene 7 og 13 år gamle, og vekta mi har gått opp og ned som en jojo de siste årene.

Jeg er alene med ungene, og har en kjærest som jeg er mye sammen med når ungene er hos pappan sin. Kjæresten min er kokk, og elsker å lage god mat, gjerne av den kalloririke typen..

Men den største utfordringa er å ha tid til trening, og til å lage sunn og god mat.

 

Jeg har gått på maxi-kurs 3 ganger tidligere, og har klart å gått ned 7-15kg på disse kursene. Nå har jeg bestemt meg for å prøve meg uten kurs. Jeg kjenner jo prinsippene :)/>

 

Jeg er 160cm lang, og veier 82,5 kg. Drømmen er å veie 60kg, men første delmål er 75kg.

For å komme meg inn i bunaden må jeg ned til 72kg. Jeg håper å klare det til 17.mai :)/>

 

Startet opp med kostholdet i dag, og har hatt ei god aerobic-økt også.

 

Mandager blir min veiedag, så første "offisielle" veiing blir i morgen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

Hei Boble..

Jeg kjenner historien din igjen i meg selv!!

 

Jeg er 37, alene annenhver uke med to barn. Full jobb - MYE styr, ferdigmat og uff.. Jeg må dessverere innrømme at jeg ikke har noen kjæreste som "fører meg ut i uløkka ;) Jeg er min egen værste fiende.. Eller - jeg har vært!!

 

Jeg har tatt av 17 kilo fra Mars. Men jeg har ca 20 igjen..

Skal vi følge hverandre ned? Jeg kan gjerne ha veiedag på mandag :blink:

Jeg elsker Aerobic (tidligere) NÅ: ZUMBA på WII.. synes jeg får strammere rumpe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 kg siden mars! Wow, jeg er imponert :)

Vi kan gjerne følge hverandre :)

 

Har funnet frem en gammel kari jaquesson-video her nå, og faktisk fått trent litt aerobic både i går og i dag. Vurderer å kjøpe meg zumba jeg også.

Ellers trener jeg på elixia når jeg ikke har ungene. Der går det mest i spinning, step og zumba. Målet for 2013 er å bli flinkere til å trene styrke.

 

Jeg klarte meg fint uten snop, brus og med riktig mengde mat i går. I dag viste vekta faktisk 400gr mindre enn i går, så denne mandagens vekt ble 82,1 :)

 

Og kjæresten slår til med kyllingfillet som nyttårsmiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

Kylling er nam nam :rolleyes:

Her er Kalkun på menyen - sunt det også :rolleyes: Men så var det tilbehøret da... prøve å være flink.

 

Jeg veide meg inn på 86,6 i dag :lol: noe jeg er veldig godt fornøyd med.. Det er ned 19 kilo siden Mars nå da ;) Ser frem til å nå matchvekt på ca 70 innen sommeren :D

 

Jeg trener også den uka jeg ikke har ungene, problem er at jeg utsetter jo ALT til den uka, så det blir ikke alltid så mye trening.. Derfor Zumba - hjemme.. Også drikker jeg masse grønn te. Men jeg er glad i mat og spiser meg mett hver dag. Skal ikke "rase" ned, men heller BLI DER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladybug75

Da er første uke over. Det gikk kjempefint så lenge det var ukedager.

Men jeg gikk på en skikkelig smell i helga. Brus og litt sjokolade på lørdag.

Men det værste var helt klart søndag.. Starta dagen med å sove til 12.30. I mangel på brødmat spiste jeg halvparten av en stor plate freia boble-melkesjokolade til frokost.

Så lagde kjæresten entrecote med stekt løk og sjaminjong, med pommes frittes og masse bernaisesaus. Og både kjøttet og grønnsakene var stekt i masse godt smør :P

Etter det kraftmåltidet klarte jeg ikke å spise mere før jeg spiste litt havregryn til kvelds.

 

Så da jeg gikk på vekta i dag, stod den bom stille. Viste 82,1, akkurat som forrige uke.. Men hadde hvertfall ikke gått opp da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

Jeg har OXO stått bom stille!! :unsure:

Selvom jeg er ganske sikker på at jeg MÅ ha tatt litt.. Svinger lett noen kilo opp & ned.

Har vært syk 2 dager og kjempeflink i helgen, så jeg bør se resultater neste mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kokkekjæreste? Jeg datet en kokk en gang og det gikk helst i grandis og tomatsuppe, for han gadd ikke ta jobben med hjem må vite! ;) Men hvis din kokkekjæreste liker å lage mat også på fritiden synes jeg du skal utfordre ham til å smelle sammen noen smaksrike, sunne retter. Og gjerne dele oppskriftene med oss som lider av total mangel på middagskreativitet om dagene! *sukk* Egentlig er jeg vel bare misunnelig, selv om midjemålet mitt ikke hadde hatt særlig godt av en kokkekjæreste som liker å ta med jobben hjem... Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladybug75

Kokkekjæreste? Jeg datet en kokk en gang og det gikk helst i grandis og tomatsuppe, for han gadd ikke ta jobben med hjem må vite! ;)/> Men hvis din kokkekjæreste liker å lage mat også på fritiden synes jeg du skal utfordre ham til å smelle sammen noen smaksrike, sunne retter. Og gjerne dele oppskriftene med oss som lider av total mangel på middagskreativitet om dagene! *sukk* Egentlig er jeg vel bare misunnelig, selv om midjemålet mitt ikke hadde hatt særlig godt av en kokkekjæreste som liker å ta med jobben hjem... Hihi!

 

Han elsker å lage mat, og kan fint finne på å lage ganske avansert mat bare til seg selv til og med :)

Jeg har prøvd å utfordre han på sunne oppskrifter i 3 år til ingen nytte. Han har diabetes, så han burde jo spise sunnere selv også, men det driter han i..

 

Men jeg er heldigvis på rett spor igjen selv. Var en liten tur på vekta i dag, og da viste den faktisk bare 81,2, så da har jeg nok gjort noe riktig i forrige uke likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

Hadde nok dratt inn litt forrige uke likevel, for i dag var vekta 85 sharp :blink:

Veldig godt fornøyd med 800 g i uka, mem kjenner at kiloene sitter mye hardere nå enn for bare en mnd og to siden...

Det er NÅ jeg ikke må miste motivasjon !!

 

Hvordan har det gått med deg?

Spent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladybug75

Syns igrunn det har gått ganske bra jeg :)

Ble ikke så mye trening som planlagt, men vekta stoppa på 81,4.

Så da ble det akkurat 800gr her også :)

 

Helt naturlig at det sitter hardere etterhvert da..

 

Går en tøffere uke i møte nå. I morgen skal ungene til pappan sin, og jeg går over til "kjæreste-uke-modus" med kokkens gode mat.. Vi skal være hundepassere til helgen, så jeg får satse på laange skogsturer med bikkja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

SÅ BRA :rolleyes: FLINKA !!

 

Så morsomt at vi er såpass "jevne"

Da er det bare å fosse på denne uka også.

Hadde vært deilig å være ferdig til sommeren. Jeg har regnet (med utskeielser i påake og mai) at jeg skal klare 15 kilo til til ferien i Juli.. det virker som en sunn vektnedgang for meg..

Da har jeg noen kilo jeg kan gå opp igjen når vekta stabiliserer seg.

 

Da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal klare å bli der, men det må jeg finne ut av. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladybug75

Kjæresteuka er over, og det vises på vekta :( Opp 800gr!!

Men egentlig skjønner jeg det ikke helt.. Han har vært flink å lagd både grønnsakssuppe og kyllingsalat. Syns det gikk veldig fint hele uka. Men så var det helga da :blink: Der ble det nok litt for mange utskeielser.

Men jeg har vært veldig flink til å trene. Flere turer på elixia, og siden vi var hundepassere i helga, har det blitt mange gåturer i løpet av helga.

Jeg er faktisk ganske støl etter lørdagens utskeielser på treningsformen, så det kan jo også medvirke til at vekta går opp.

 

Forrige uke hadde jeg håp om se 79-tallet i løpet av denne uka, men nå tror jeg at jeg bare kan glemme det for denne uka. Neste uke kanskje

 

Gir meg ikke, og står på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

Jeg har hatt en helg helt utenom det vanlige. (planlagt sådan)

Jeg har spiist holtellfrokost, pizza til lunch, middag på restaurant og rødvin og masse godteri :rolleyes:

Men det synes på vekta.. Er på 86,6 igjen i dag,, Håper det renner like fort av som på da..

 

Har ikke fått trent så mye, for jeg har bare vært bortreist og jeg hadde "glemt" treningstøy så.. ja.. :o

 

NÅ er det fullt fokus igjen!!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladybug75

Hater mandager <_<

 

Jeg klarer jo ikke å holde meg i helgene.. Denne helga har jeg vært bortreist. Feira 70års dagen til min far. Fredagen gikk greit. Men lørdagen ble det feil fra mårra til kveld. Med kaker, øl, brus, saus osv.. Og i går var det dagen derpå, og matlysten var deretter. Tror jeg kunne spist en hel hest. Og siden vi hadde 45mil å kjøre hjem, ble det for mye bensinstasjonmat, og snop på turen..

 

Vekta stoppa på 81,7kg. 100gr opp siden forrige uke.

Men satser på at det ser bedre ut i morgen :)

Jeg veier meg jo hver dag, og fredag morgen viste faktis vekta 79,9 :) Første gang under 80 på leeenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

Jeg har klart å ta av det jeg gikk opp forrige uke..

Var tilbake på 85 i går.

:rolleyes:

er fornøyd med det egentlig, selvom jeg ikke har tatt av noe på 2 uker.

Men har vært litt flink denne uka, og synes jeg får litt strammere kropp nå, har lurt på om jeg har fått mer muskler allerede ;)

 

Jeg har jo et stykke igjen frem til sommeren, så jeg må ikke glippe nå!! Plutselig unner jeg meg mer snop. Og til helgen skal jeg reise igjen.. Dæmmit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

Mandag igjen..

Forrige uke knakk den ene foten på vekta, så jeg måtte kjøpe en ny.. Prøvde å sammenligne vektene før jeg kastet den gamle og det var ca 1 kg differanse, men jeg starter altså en ny tidsregning i dag :rolleyes:

 

På min nye vekt veier jeg 85,1 i dag og er kjempefornøyd :lol:

denne uka merket jeg også at min favorittbukse (for tia) må byttes ut til en mindra :blink:

 

YEEEEEEEEY - Har vært flink selvom jeg har både vært på hotell OG hatt hyggelig besøk i helgen med både god vin og god MAT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladybug75

Isj.. Jeg har vært syk.

 

Bihulebetennelse og feber.

Så det har blitt så som så med både mat og trening siden torsdag.

 

Mandag var jeg så slapp at jeg ikke orka veie meg. Lå og sov med feber hele dagen.

I dag viste vekta 80,5kg, og det er jo ned 1,2kg siden forrige mandag. Men siden jeg har vært syk, og nesten ikke spist, så regner jeg med at dette kommer fort på igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det

NOK EN mANDAG I LYKKERUS!!!!!!!!! :rolleyes:

 

Jeg gikk på min nye vekt og traff 84,3 i dag... :lol: HURRA....

 

Jeg tror jeg er sånn at jeg går ned i "puljer" Tar liksom ett par tre kilo på rappen, for så å stå helt stille.

Jeg har noen utskeielser imellom, men stort sett er jeg stabil.

 

Synd å bli sjuk, men hvis du er forsiktig kan det vel hende at du ikke legger på deg alt!! Kom igjen Boble.. Får vel litt ekstra energi av 1,3 kilo :o

 

Klarer vi delmål til 17. MAi da tro..?

 

Hvor mye har forresten du igjen? Jeg tenker sånn 8-10 til jeg nå.

VI STÅR PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...