Gå til innhold

Ny


Gjest Timoteie
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Timoteie

Hei

 

Jeg er 33 år gammel og har fra 2006( kanskje tidligere også) lagt på meg sakte men sikkert. Jeg er 176 cm og veier 88 kg idag 1.jan 2013. Det er nytt for meg dette med aktivt å gå inn for å slanke meg. Men nå synes jeg de ekstra kiloene har blitt såpass ubehagelige at jeg må ta grep. Jeg synes alt av klær ser helt grusomt ut på meg og magen tyter ut uansett. Jeg har et mål om å veie 70 kg til sommeren. Jeg tror det blir veldig hardt, for jeg er veldog flink til å finne gode unnskyldninger for å kunne unne meg med noe godt og ta en ekstra porsjon med middag og skippe trening.

 

Jeg tenker å trene minst to dager I uken og å gå ned 1 kg I uken.

 

Har dere noen gode råd på veien?

Hva er godt og lurt å ha som litt "snacks" I hverdagen når godtesuget skyller over meg?

 

Er det noen som vet hvordan man kan legge inn tekst med delmål som kommer med på alle innleggene man poster? Evt hvordan man lager ticker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Hei

 

Jeg er 33 år gammel og har fra 2006( kanskje tidligere også) lagt på meg sakte men sikkert. Jeg er 176 cm og veier 88 kg idag 1.jan 2013. Det er nytt for meg dette med aktivt å gå inn for å slanke meg. Men nå synes jeg de ekstra kiloene har blitt såpass ubehagelige at jeg må ta grep. Jeg synes alt av klær ser helt grusomt ut på meg og magen tyter ut uansett. Jeg har et mål om å veie 70 kg til sommeren. Jeg tror det blir veldig hardt, for jeg er veldog flink til å finne gode unnskyldninger for å kunne unne meg med noe godt og ta en ekstra porsjon med middag og skippe trening.

 

Jeg tenker å trene minst to dager I uken og å gå ned 1 kg I uken.

 

Har dere noen gode råd på veien?

Hva er godt og lurt å ha som litt "snacks" I hverdagen når godtesuget skyller over meg?

 

Er det noen som vet hvordan man kan legge inn tekst med delmål som kommer med på alle innleggene man poster? Evt hvordan man lager ticker?

 

En ting jeg kan anbefale som snacs er å skrelle mange gulrøtter og legge de i vann i en bolle i kjøleskapet. Får du lyst på noe henter du deg en der. Kald, frisk og god :) Det skal jeg gjøre! :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannepad

forholdsvis ny her jeg også, syns lunsj er litt vanskelig og blir fort kjedelig, så trenger å variere litt.

Har hørt at rett i koppen rettene slik som feks pasta di parma, potetmos osv er ok å spise, er de det?

Takk for svar

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er 33 år gammel og har fra 2006( kanskje tidligere også) lagt på meg sakte men sikkert. Jeg er 176 cm og veier 88 kg idag 1.jan 2013. Det er nytt for meg dette med aktivt å gå inn for å slanke meg. Men nå synes jeg de ekstra kiloene har blitt såpass ubehagelige at jeg må ta grep. Jeg synes alt av klær ser helt grusomt ut på meg og magen tyter ut uansett. Jeg har et mål om å veie 70 kg til sommeren. Jeg tror det blir veldig hardt, for jeg er veldog flink til å finne gode unnskyldninger for å kunne unne meg med noe godt og ta en ekstra porsjon med middag og skippe trening.

 

Jeg tenker å trene minst to dager I uken og å gå ned 1 kg I uken.

 

Har dere noen gode råd på veien?

Hva er godt og lurt å ha som litt "snacks" I hverdagen når godtesuget skyller over meg?

 

Hei!

Har noen tips til deg som har hjulpet meg til å gå ned 18kg (ikke på 4mnd, har gått ned 5-6kg, så holdt vekta i et halv år, før jeg har gått ned enda mere. Har nå vært stabil i 6mnd )

 

Vær streng med deg selv, og kun spis noe godt/ekstra en dag i uka. Det kan være tøft i starten, men om du klarer å holde fokus på hvorfor du har bestemt deg for å gå ned i vekt, så blir det lettere. Søthungeren gir seg etterhvert, helt sant!

 

Er helt enig i at det kan bli hardt å skulle ned 18kg frem til sommeren; sett deg delmål (realistiske), så ser du lettere at det går den riktige veien. Og ikke gi opp om du ikke klarer å gå en 1kg hver eneste uke, det er det ikke mange som klarer!

 

Sett deg også realistiske mål når det gjelder trening; og lag en konkret plan over hva du skal trene og når! Har du vært veldig inaktiv/er ikke vant til å trene, er det viktig å starte rolig, gjerne med å øke hverdagsaktiviteten i tillegg til noen et par økter i uka med den treningen du synes er artig. Trening er ikke alltid moro, men det hjelper ;)

 

Tilslutt, jeg antar at siden du er inne på forumet her, så tenker du følge GR? Om du ikke melder deg på kurs (dyrt) bør du hvertfall være Gullmedlem (billig), så du får oversikt over næringsinnholdet i maten du spiser hver dag, og kan lettere justere det. Prøv å få kostholdscoren til 10 :)

 

Lykke til, og ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forholdsvis ny her jeg også, syns lunsj er litt vanskelig og blir fort kjedelig, så trenger å variere litt.

Har hørt at rett i koppen rettene slik som feks pasta di parma, potetmos osv er ok å spise, er de det?

Takk for svar

Marianne

 

Hei!

 

Rett i koppen er greit det, litt mye karbohydrater og salt kanskje, men bedre enn mye annet!

Hva spiser du "vanligvis" til lunsj? Har du prøvd å lage salater, rester av gårsdagens middag, matmuffins?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannepad

Var det jeg tenkte også, men sånn innimellom er det jo ok.

jeg har sittet pg sett på litt oppskrifter her nå på ulike salater, så skal prøve meg på noen av de nå fremover.

 

Takk for svar :)/>

 

 

Hei!

 

Rett i koppen er greit det, litt mye karbohydrater og salt kanskje, men bedre enn mye annet!

Hva spiser du "vanligvis" til lunsj? Har du prøvd å lage salater, rester av gårsdagens middag, matmuffins?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er 33 år gammel og har fra 2006( kanskje tidligere også) lagt på meg sakte men sikkert. Jeg er 176 cm og veier 88 kg idag 1.jan 2013. Det er nytt for meg dette med aktivt å gå inn for å slanke meg. Men nå synes jeg de ekstra kiloene har blitt såpass ubehagelige at jeg må ta grep. Jeg synes alt av klær ser helt grusomt ut på meg og magen tyter ut uansett. Jeg har et mål om å veie 70 kg til sommeren. Jeg tror det blir veldig hardt, for jeg er veldog flink til å finne gode unnskyldninger for å kunne unne meg med noe godt og ta en ekstra porsjon med middag og skippe trening.

 

Jeg tenker å trene minst to dager I uken og å gå ned 1 kg I uken.

 

Har dere noen gode råd på veien?

Hva er godt og lurt å ha som litt "snacks" I hverdagen når godtesuget skyller over meg?

 

Er det noen som vet hvordan man kan legge inn tekst med delmål som kommer med på alle innleggene man poster? Evt hvordan man lager ticker?

Hei!

 

Dette var som å lese om meg selv! Tar også med meg de tipsene som kommer her! So keep them comming ;)

 

Lykke til :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannepad

Var det jeg tenkte også, men sånn innimellom er det jo ok.

jeg har sittet pg sett på litt oppskrifter her nå på ulike salater, så skal prøve meg på noen av de nå fremover.

 

Takk for svar :)/>/>

 

 

Heihei, har enda ett spørsmål jeg. JEg bruker oppskriftene som er her inne, og lager middag feks til samboeren min og meg selv, da velger jeg 2 porsjoner, for da tenker jeg det er 1 porsjon til oss hver. Riktig tenkt?

Og når det gjelder pasta, hvor mye ukokt pasta skal man koke pr person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Jeg er også ny her inne. Har gått Grete Roede kurs før, men det er noen år siden nå. Planen er å gå ned ca 10 kg til sommeren.

 

Vet ikke med pasta, men snop... Frosne jordbær er supergodt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...