Gå til innhold

Noen gravide her?


Gjest frkedwards
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest frkedwards

Jeg er gravid i 7 uke å har veldig lyst å få kontroll på spisinga igjen. Nå i jula har det jo gått helt vilt for seg:) noen andre som er i samme bås? Har ikke lyst å gå opp så veldig mye denne gangen. Er 85 kilo å har en datter på 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jepp, samme bås her :-)

 

Er 5 uker i dag, og har i lang tid tenkt at jeg måtte prøve å komme meg litt ned i vekt før jeg ble gravid...men dengang ei, så nå skal jeg prøve å være litt bevisst i svangerskapet. Ligger på rundt 75-76 kg, og med høyde på 164 gir det meg en bmi på rundt 28.

Dette blir mitt andre barn, har en datter på 1,5.

 

Min strategi blir å ikke spise (altfor mye) junk, boller og godteri, +å fortsette å trene så lenge det går. Kom godt i gang i høst, og føler det ga meg masse overskudd selv om det ikke vistes altfor godt på vekta. Ble mye godteri i høst, så hadde jeg ikke trent, hadde jeg sikkert gått opp. Rett før jul klarte jeg å kutte ut godteri, boller og pepsimax, men i jula ble det endel, gitt. Full skjerpings nå, nå har jeg jo en ekstra motivasjon for å ta meg sammen!

 

I forrige svangerskap gikk jeg opp 11-12 kg...startet da på 65, så som du skjønner, ble det litt for mye kos i barseltiden. Amming for meg resulterte i ulveappetitt.

 

Veldig kjekt om vi kan følge hverandre, kjekt å ha noen å rapportere til :-)

 

Lykke til, og gratulerer med graviditeten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica_86

jeg er i uke 8 å trenger tips til å gå ned uten at det blir slanking ...

man skal jo ikke slanke seg under graviditet...

 

jeg har planer om å begynne å ut å gå ... + at jeg har godteri avtale med meg selv :)

 

*tips ønskes*

 

f.eks, hvor mange kcal skal man spise når man er gravid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange kcal man bør ligge på. Generelt så trenger man jo litt mer (ca 300 kcal ekstra) når man er gravid.

Jeg teller ikke kalorier nå, men prøver å spise sunnest mulig, dvs kutte ut godteri, brus og kaker/bakevarer.

 

Denne uka har jeg vært og trent tre ganger, og skal muligens en tur i dag og. Foreløpig går det jo helt som vanlig, ingen plager, men er spent på hvordan det skal gå etter hvert.

 

Jeg føler neg kjenpeoppblåst da, føler jeg har skikkelig gravidmage allerede. Er jo bare luft og gamle synder fra forrige svangerskap da. Får finne meg noen store klær å gjemme meg i... Flere som har det sånn?

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange kcal man bør ligge på. Generelt så trenger man jo litt mer (ca 300 kcal ekstra) når man er gravid.

Jeg teller ikke kalorier nå, men prøver å spise sunnest mulig, dvs kutte ut godteri, brus og kaker/bakevarer.

 

Denne uka har jeg vært og trent tre ganger, og skal muligens en tur i dag og. Foreløpig går det jo helt som vanlig, ingen plager, men er spent på hvordan det skal gå etter hvert.

 

Jeg føler neg kjenpeoppblåst da, føler jeg har skikkelig gravidmage allerede. Er jo bare luft og gamle synder fra forrige svangerskap da. Får finne meg noen store klær å gjemme meg i... Flere som har det sånn?

 

Ha en god uke!

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ny i dette så ble litt feil:P Er gravid i 13uke nå, har gått opp 2,5kg siden første svangerskapskontroll.. Noe som er vell mye da jeg er over 80kg nå... Ønsker å stagnere vektøkningen litt, men er ikke lett når matlysten er på topp:P Leste tidligere i dag at kaloriinntaket på gravide skal ligge på 2500kacl pr. dag..

 

Fint å ha noen å gå sammen med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...